• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    REPRAK3D FLASH ENGINES
    novinky, postřehy, vlastní projekty ... zkrátka všechno o papervision3D, Away3D a ostatních 3D nástavbách na flash


    rozbalit záhlaví
    OOPS
    OOPS --- ---
    GLSL to AGAL compiler
    GLSL -> AGAL
    http://www.cmodule.org/glsl2agal/
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MTY: co to poskládat z předem vyrendrovaných obrázků?

    MTY
    MTY --- ---
    -- dalsi vec je programovani, pokud by nestacilo slozit to z animaci, bylo by potreba naprogramovat nejaky algoritmus, kde by bylo mimojine potreba kontrolovat kolize jedoduchych 3d objektu
    MTY
    MTY --- ---
    Caute. Byl by tu nekdo schopen dostat (pro komercni projekt) do flashovy aplikace na web dodanou 3d animaci (mozna jen transformace, zadny slozity rigy), kde by ale ty objekty byly ze skla ??
    --- nemusi se asi nutne lamat objekty v sobe navzajem, ale aspon aby se v nich jakoby lamala nejaka textura, to je zaklad
    --- objekty by byly jakoby z brouseneho skla, takze uplne lowpoly objekty s ostryma hranama, takze se textura v refrakci nedeformuje .. jako treba v briliantech
    --- diky pripadne i za tipy na koho se obratit
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    http://wiki.alternativaplatform.com/Alternativa_8_for_Dummies_Part_I

    jak zacit s alternativou 8 + jak fyzicky funguje Stage3D
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    REPRAK: tak aspon to zahlavi se trosku zaktualnilo :)
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    ja myslim ze o aktualnosti tyhle diskuze vypovida uz samo zahlavi....stale doufam ze se to zvedne :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    POKE10002: LOL , rok neskor novy post :)
    btw: [ FLASH, FLEX, AIR, ActionScript, JSFL ]
    POKE10002
    POKE10002 --- ---
    Epic oznámil podporu Unreal Engine 3 v Adobe Flash Player 11 - Doupě.cz
    http://doupe.zive.cz/doupecz/epic-oznamil-podporu-unreal-engine-3-v-adobe-flash-player-11/sr-1-sc-108-a-142097
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    KUANG11: ne, ale vypadá to přesně na to, co teď potřebuju :)
    KUANG11
    KUANG11 --- ---
    mate nekdo zkusenosti s timhle?

    http://www.flare3d.com/

    pripada mi to zatracene rychly
    REEFER
    REEFER --- ---
    CHEMIX: jj dalsi plugin - taky me to odrazuje. nic nerestartujes, je to maly, umi to zazraky - ale je to plugin no :( a neni od nekoho velkyho jako Adobe, ktery ma praxi nuceni uzivatelum ruznejch plaginu... no jo no.
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    REEFER: unity sledujem a chvilku jsme si rikali ze bychom do toho sli , hlavne po tom co jsme jeden slozitejsi model zkouseli nacpat do pv3d a celkem jsme se na tom vylamali a pak jsme to jen tak nazkousku zkusili do unity kde to najednou vse fungovalo tak jak melo a clovek se mohl zabyvat necim okolo nez jen samotnym umistovanim a optimalizaci a a a ... jen si myslim ze je bohuzel problem dalsi plugin ... sice z meho pohledu asi nejlepsi web plugin co jsem kdy instaloval ... nebylo treba ani restartovat tusim prohlizec (mozna se pletu) ... ale i tak je to problem ... spise na interni veci bych to videl nez na masy ... (interni chapejte jako pro konkretni zakazniky ... ex.: budete kupovat byt a chcete se na nej kouknout ve 3d ... papirakem to date horko tezko ... ale v unity to je otazka "chvilinky" a vysledky jsou neporovnatelne ... a tam si mylim ze toho cloveka donutite stahnout , obavam se ze kvuli mobilu asi ne ... ) [bez hlavy paty ... ale snad k precteni a pochopeni ;) ]
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    REEFER: dik...jasne, chapu...sakra stejne je pro me tahle diskuze ted uplne zabita, pac sem musel zastavit pruzkum pv3d kvuli skole a projektum atp. ... pak sem snad dam i nakej inteligentni obsah a nebude se tu psat jenom o teoriich programovani :) ...


    _IT_
    _IT_ --- ---
    REEFER: aha, no já jsem si právě kladl otázku, proč je tolik různejch enginů, když musej mít nutně všecky podobný matematický jádro. Odpověď jsem našel v různejch článcích např. o tom, jak různý enginy ve finále prováděj samotný vykreslení a optimizaci textur - na matematickým jádru asi nebude mnoho co vykoumat, v tom souhlasím, ale jednotlivý jazyky / renderery se zřejmě liší v různejch aspektech výkonnosti a rychlosti, a proto lze asi hovořit o rozdílným přístupu - matematický jádro je víceméně stejný, ale samotnej rendering, to může každej engine pojmout jinak, může dokonce použít i zcela různý rutiny s ohledem na optimizaci pro danej jazyk / přehrávač / renderer apod. Tak jsem tomu porozuměl. Např. jsem právě někde četl o tom, že flash player (9 a starrší) neumožňuje určitou typickly používanou metodu nanášení textur a musí to nějak ochcávat, což je to co celej rendering hrozně zpomalovalo, přestože matematický transformace nebo zobrazení vektorovejch objektů v prostoru běží jinak poměrně smooth.. Víte někdo něco o tomhle?
    REEFER
    REEFER --- ---
    ok, tak hodne stesti. jenom bokem - netvrdim ze 3d je o jednoduchy matematice, nerekl bych ze OOP programovani v ECMAScriptu je v podstate o logice a ifech a unity3d je rozhodne smerujici na web.
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    REEFER: no nebudu si hrat na zadnyho flash guru, do toho mam daleko, takze to tu po nekolika pripominkach nakonec asi precejenom prejmenuju na neco obecnejsiho ...

    tak jasne ze principielne je cely 3D o jednoduchy matematice(no nekdy ta jednoduchost trochu mizi), stejne jako cely programovani je v podstate o logice a pouzivani IFu do urcity miry a dneska uz je jedno jestli delas v jave, C++, (dneska uz bych rek ze ActionScript se tomu vsemu podoba vic nez dost)....

    na Unity sem nikdy nejak moc nekoukal, ackoliv to jejich logo a tudiz dila v tom stvorena sou dost znamy ... vypada to fakt hezky a kazdopadne pro aplikace nesmerujici na web je spousta lepsich veci nez pv3d .. ale ja sem rad ze si ten kousek casu, kterej si utrhnu pro sebe, muzu venovat zatim pv3d (kdysi sem zkousel naky srandy s openGL v Cecku, ale to byla takova pakarna zerouci cas, ze sem se na to za chvilku vybodnul....pv3d ma zatim lepsi vyhlidky)
    REEFER
    REEFER --- ---
    away3d je ted vykonem vyrazne napred, veci jako frustrum culling atd atd - je to dany tim, ze pv3d zaznamenalo v minulym roce vyraznej milnik ve slozeni vyvojovyho tymu a i ve zpusobu jakym je vyvijeny. ja mu porad jeste verim, ze se vzpamatuje. tedy verim ze dalsi iterace kterou nebude pv3d x ale pv3d 3.0 se vrati opet na prvni pricku. vyvoj na githubu je snadno vysledovatelenej.

    pointa ale je v tom, ze vubec nejde o to, kterej engine je lepsi a kterej tedy pouzivat. principielne je to vsechno stredoskolska vektorova algebra, lisi se to mozna tak zpusobem inicializace sceny, prace s objekty atd - ale to je jenom rozhrani, prechod z jednoho na druhy engine je otazkou par dnu maximalne.

    proto takovej jiglib je na vsechny engines zaroven - je to logicky.

    takze (no offense) - bych opravdu doporucil si to tu prejmenovat na 3d flash, at to aspon vypada, ze tu panuje nejaky pochopeni tematu... komercni 3d engines jako alternativa jsou zase uplne jinde a staci se podivat na jejich tutorialy. neucej cloveka jak udelat khuuul animovanej 3d objekt v husty scene - ucej cloveka spojovat vertices do triangles a z nich delat polygony, vysvetlujou jak funguje uv mapping. coz je zaklad - vec, ktera je spolecna jak pro pv3d tak pro 3dmax nebo blender...

    kvalitni 3d flash se da naprogramovat jenom s pochopenim zakladu renderovanyho sveta obecne. a s takovym pochopenim je pak uz dost jedno v jakym enginu.

    a kdyz sme u 3d - koukal nekdo na unity? kdybych nebyl v pekle totalni vytizenosti tak by tohle byla asi vec, na kterou bych se pro hodne interaktivni 3d aplikace (spis nez weby) zameril. vypada to neuveritelne svudne (a zaroven je to dobrej argument proti adobe stezovani, ze apple blokuje kvalitni 3d implementaci v safari :D )
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    mi prave dost narazeli na vykonost a pouzitelnost v urcitem projektu na pv3d a tedka nas hlavni guru flashe zacal zkouset nejake rozdili mezi pv3d a away3d a zatim to vypada ze asi presedlame ... zkusim ho dokopat k nejakem zajimavej testum a vypublikujem to
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    omlouvám se za delší neúčast, zrovna teď sem musel papervision odložit na vedlejší kolej, protože se topim v jednom projektu ... to přejmenování je zajímavej námět, já osobně sem se podobně jako _IT_ víc zaobíral zatim jenom pv3d a nějaký srovnání by mě taky zajímalo...v čem ho ostatní enginy převyšují apod.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam