• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOTRYTISZajímavosti s textem, pochopení textu, šifrování slov....
    Prostě všechno zajímavé s textem a slovy....

    př: NNN YYY XXX ( NYX obsahuje tři znaky každý jeho znak tedy napíšu třikrát ...)

    KLNBYPQGX klíč: 3;5;9 (jednoduchá šifra 3 písmeno je N páté písmeno je Y a deváté je X... =NYX ...)

    Pokud přitom, když chráníš sám sebe, chráníš i ostatní, pak tím, že chráníš ostatní, chráníš i sám sebe...

    zkrátka vše co vás napadne.....
    rozbalit záhlaví
    HISTRIO
    HISTRIO --- ---
    Zdravim,
    vi nekdo o programu/aplikaci, kterej umi vygenerovat cetnost slov v textovym dokumentu a jejich umisteni v textu? Dík.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Simulátor přístroje Enigma http://users.telenet.be/d.rijmenants/en/enigmasim.htm
    Ale musíš znát nastavení, jinak to nedešifruješ.
    BUDDHA
    BUDDHA --- ---
    Zdravím, chci se zeptat zda-li zde někdo nemá zkušenosti s dešifrováním textu enigmou. Radu či doporučení na software prostě cokoli. Děkuji

    --------
    text
    ------
    DSCJMAJJXNXSONRTGIAMKRXAEEVOOGNVERKQDOQDPMNNRMFYEBY
    UCGXGZRRCKZLHNXILLKJBIEDBMRTLEJNALICKWQSVIBGVJ
    YWKRQFKATWTQQWPGUJHIRZAXIPFRALTRCQHYOQLC
    DZIJNBFHTVIEMOBZZXTENAAFSTRPAYN
    QRNJUYCPZLIROXZICNJOGRIPFVEWPBPVNISY
    VRGELCCPTMLKCEZYUOFYULTRUPAUDGBWOJIDRLSHMR
    WTUGMXRCZWDIRMIIJHZGHKUIWJIEKSCGFAHDKQOMQ
    ICUVPLJFFRFZKMXQCSYYMLFZKXIZWOSBXWONALJ
    YQSPXSRHMFHWHARYDSDPVAOXLJZJRNXPCRGDACYGFZ
    ZENWLAFXTIIFXEUCU
    JAFNLTCFXHSNORQFTMGZBXMNWNLTCCFPTKMTXPPQUIPEDYIMXHC
    CBHHDQUXJKVCGWESBTSGACJCJNKZQUFQIUYGUW
    GNBORWJIFBPLIRHPTUTGOTCVMXISIJFSOHYDVDGHYL
    MVXMYNDPVPYBYUOQTGYLOYAAHODGWDIBYWREDJAMOI
    PXPYGPWBQIDLNKWWHGZVOPTNNRJUGQOPQSTDCKUEGTVOMLSYDNI
    CNRSFTOZNUAXPMCXWJYLCXSPPXCFNNBMOBULXDHHFJSCOWZIQME
    KUNMRVJXWDJZUWLEEZUUSDCCSIPAUFHNPWTFQPOQTHLKUDMCUFH
    OFCVJZIJLLREIDWUXYZRGIQDOOJXBSQDQOINJICYEVRC
    YOBVDRZXEQELHHYYOBCKFYMZORTRXCGBLMMFHZQNUY
    YJKXDKAZJMLHYSQJUNPGFMWUKDQKBZTNJXFBEGXHIWK
    SJSKIGKOAQSFPQLLPQONOMJLOFWEBRVHLL
    OTOMKNMJNLEJTIGXXSSUIEXKBNPQRUVJLZKUNID
    KAXEKYNREUYXTBJDMLMBXVVUECUHCYIITDTBKVO
    FVSPZWWRBTZDWNIULNMOVVXLKMNFBXHAXFMTS
    SZXKKJJWKBPINTUMNZQSUSPMOCFZYFKGHCEMZXNBNTKFSX
    UXDXUEAYKDZUIKLKNOZZRJPLJZDCMYCPAETQYZOFJMC
    NAMWKEFWNYPRQTXPGIBCUAHTBOMBTMDLVTDO
    YMLASKTTAGUVGPWLSDZYQQUQYBRQRJTLSPTXXGOU
    ADVRLLEVXHTKTHCPRQSHKKDQNRWFVZLPYPWYOMVNUHRUFFNSGRB
    VQFLSALZQKPHHTNQHAIJPMSXGDQUCDHKDDELFUAFHWUQZNRFQFZ
    OHSNODZXZZUCBIBGXSVGUEFWIRCGXIGZFMEPRXRFJDEKHCQWUAG
    FUIMSBPZXQTYESCEZCHHNFALTZZMRTTDHNLZJJBATXV
    ZCFHNVUBRGIDUEDEUBRDCTAHSIKYFEPINHCCTAOH
    GZMXEDQXTJAQQGKSPIVGIAYXHJQAEFJGZRRRRFC
    RHDRVQKESCJFYOEGNCWDNNYQSBQUXFZRQHJPEX
    SHEWRRQLKJQOTTKDDADHIAFPNCMAVIGVQLZD
    ACWGOXMKAVORNQOZCMRGXQUJRRCUCYXQMNFQINEQGRU
    MTCETTZEBHJQABCPDXQKRFELZKJZLYDQQTBLT
    BOTRYTIS
    BOTRYTIS --- ---
    Navštěvuje to tu vůbec ještě někdo, nebo je klub zbytečný? ...
    IRISWILLOW
    IRISWILLOW --- ---
    V šachtě žil - však těžil.
    BOTRYTIS
    BOTRYTIS --- ---
    něco k zamyšlení: ,,přeskakují opilost, mám rovnou kocovinu"
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    SILRIEN: díky :-)
    SILRIEN
    SILRIEN --- ---
    WOODMAKER: http://www.detskestranky.cz/clanek/1256-geneticka_metoda_cteni.htm - tady to popisuje nějaká maminka docela pěkně a hlavně je pod tím i diskuse, kde se člověk doví o dalších problémech a kladech

    DANUNA: Přesně tak, záleží na řeitelce/i školy. Jinak opravdu ani jedna není lepší, každé dítě je jiné a vyhovuje mu něco jiného. V článku nahoře je zrovna maminka, která má problém, její dítě se genetickou číst nenaučilo a musí ho přeučovat na slabiky.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    A to jim jako ukazují slova a k nim věci? Jako žába a k tomu nakreslí žábu a je na tom dítěti, aby si to zapamatovalo? Nebo jak to funguje, když to není po slabikách, v praxi?
    DANUNA
    DANUNA --- ---
    SILRIEN: Asi je to jak na ktery skole - nekde daji na vyber, aniz by nekterou z metod doporucili a na nekterych skolach se tim ridi vic (myslim tim, jak se ty deti pri zapisu projevi). Me prijde, ze ta geneticka je lepsi v tom, ze ty deti motivuje vic od zacatku - ze hned muzou cist a vysledky uceni jsou driv videt.
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    KAZATELL: KobYla! :)
    SILRIEN
    SILRIEN --- ---
    DANUNA: to není o tom, jak na ně zapůsobí, ale co konkrétně předvedou - je to podle toho, jestli jsou více analytičtí, .... a tak, prostě u nás se u zápisu dělá několik malých testíků formou her, kde se to pozná
    Samozřejmě je pravda, že všechny tři metody jsou srovnatelně dobré a záleží na dítěti, jak která mu vyhovuje
    KAZATELL
    KAZATELL --- ---
    "jelenovi pivo nelej" :-)
    "dar mám rád"
    lákala kal
    kobila má maly bok
    a ještě mám někde vypsaný další ale n ty si nevzpomenu
    DANUNA
    DANUNA --- ---
    SILRIEN: Ja myslim, ze je to blbost, ze to poznaji podle toho, jak na ne prvnacci na zapisu zapusobi. Podle ceho by to poznali? Moje mamka uci (v 1. tride - drive slabikova, ted spis geneticka metoda) a u nich na skole to chodi tak, ze skola otevre zpravidla dve prvni tridy - v jedne se uci klasickou slabikovou metodou a ve druhe genetickou. Rozhoduji se rodice - nekteri te novejsi (genericke) neveri a proto davaji deti do te druhe skupiny. Vyzkousela si obe metody a rika, ze je to v podstate srovnatelne (ze neni jedna lepsi nebo horsi) - geneticka metoda ma vyhodu jen v tom, ze deti mohou cist daleko drive - driv, nez se nauci psat psaci pismena apod. (Pokud se deti uci po slabikach, uci se ze zacatku "blaboly", ze kterych teprve skladaji slova) Ve finale se stejne deti v obou skupinach nauci totez.

    BOTRYTIS: A k tem palindromum: muj oblibeny "Kuna nese nanuk." a dal si vzpomenu jen na: "Báře jede jeřáb."
    SILRIEN
    SILRIEN --- ---
    KOC256: to nejsou žádné pokusy, to jsou prostě ověřené postupy a metody výuky čtení a psaní, všechny schválené ministerstvem
    ne, to pozná při zápisu prvňáčků do školy, udělá s každým test, složí se třída, aby byla co nejvíce vyvážená a učitel si řekne, hmm, tyhle děti zvládají převážně lépe tohle a vybere metodu
    ale samozřejmě záleží na škole, jak už jsem psala, vedlejší škola jede prostě genetickou, ví se to o ní, takže tam hlásí rodiče své děti proto, aby se tak učily a je na přijímajícím, aby kdyžtak upozornil, že tato metoda nebude pro dítě vhodná (což je pravda, že se neděje, přeci jen, za každého žáka jsou peníze) :(
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SILRIEN:
    dve veci me na tom udivuji...

    1/ to si kazda skola muze delat pokusy podle toho co zrovna chteji zkusit? neni nejake metoda doporucena MS?

    2/ podle skladby zaku? to jako ucitelna v prvni tride s NOVYMI zaky sedne a reklne s: jo vy jste super budeme ucit po pismenku. Prijde mi to jako nejake scifi... :)
    SILRIEN
    SILRIEN --- ---
    LODBROG: U nás na škole se rozhoduje většinou podle skladby žáků, takže používáme třeba v jedné třídě genetickou (po písmenku), v další slabikují a v další globální (celá slova), vedlejší škola učí třeba jen genetickou metodou. Najdi si profily škol a zjistíš, že opravdu málokterá škola učí jen pomocí slabik. (Alespoň v Praze je tomu tak.)
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    SILRIEN: A jakou se většinou rozhodne?
    Já bych ty učitele zas nepřeceňoval.
    SILRIEN
    SILRIEN --- ---
    TRAVIX: Ehm, v našich školách se učí číst několika metodami nejen slabikováním, ale i postřehováním a podobně, záleží na učiteli, jakou metodou se rozhodne vyučovat
    KAZATELL
    KAZATELL --- ---
    LODBROG: Mno opravdu to moc nefungovalo... teda u mě vlastně vůbec, ale psali k tomu nějací vědci že to prý mozek zvládne. Princim pochopení článku a texte nespočíval v tom že tomu rozumíte, ale když se dočetl třeba odstavec nebo stránka tak měl být text pochopen a prý i snadněji zapamatován...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam