• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NEFERNEFERPasivní MMORPG
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CHRAMOSTAK: Z hlediska konečného omezení je IMHO výhodnější použít skill-based systém (levely dojdou dřív).. Rozrůstání do šířky je samozřejmě nedílná součást skill-based systému. Je jen na hráči jestli se chce brzo stát elitním supermágem nebo jestli se raději naučí od každého něco.

    Ano, ve finále se počítá s postavami které budou "umět všechno", ale můžu tě ubezpečit že dohrát takovou postavu se vyrovná dohrání šesti postav v jiném MMO, už jen pro ten záběr a množství skillů.

    Ostatně celý motiv našeho projektu Anima Riven je na tom postavený. Stručně řečeno, jedná se o post-katastrofický fantasy setting, mírně líznutý amerikou padesátých let (vizualizace a la 5th Element).. Mezi lidmi dřív existovali jedinci schopní překročit schopnosti běžných smrtelníků a stali se z nich něco jako polobohové. Své schopnosti věnovali celému lidstvu když založili společenství Cronos, které mělo poskytovat dalším podobným zázemí. Následovala generace ve které termín "hlad" neexistoval, kdy se lidstvo podívalo i hluboko do vesmíru a dokonce do jiných dimenzí. Z Cronosu se ovšem stala megakorporace která si naopak takto talentované jedince podrobila, vydírala je, věznila, a zotročila. Po jedné generaci se jejich "zaměstnanci" vzbouřili, část jich utekla a pokusili se Cronos zničit. Výsledkem byl střet, při kterém se svět roztříštil na malé fragmenty, a všichni "nadaní" byli zničeni.. alespoň tak to vypadalo. Jejich esence ale přežily v mnoha malých částech, a pokoušejí se znovu se scelit.

    Takže takzvaným "finálním produktem", opravdu kompletní postavou, je postava která "umí všechno".. v jednotlivých fázích hry je hráč konfrontován s questy které jeho postavu posouvají do dalšího "stadia úplnosti".. celou hru vlastně sbírá své ztracené části.
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    SYLVAEN: U MMO se prosadily oba postupy, například pramáti UO nebo teď Darkfall mají skill-based systém. Netroufl bych si kategoricky říct, co je lepší, různým hráčům vyhovují různé styly. Mě se velmi líbí systém v Eve online, kde trénink skillů běží neustále. Každý skill má nějaký hard cap a postavy se rozrůstají do šířky, narozdíl od level-based systémů, kde se neustále zlepšují pouze v jedné oblasti. Docela by mě zajímalo, jak je právě tohle u vás řešené. Např. může hrozit postava, která "umí všechno"?

    A offtopic: u Pen&Paper RPG imho záleží na typu hry. Třeba na dungeon crawl je prostě lepší vzít DnD než GURPS.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: tak to te muzu ubezpecit ze levl nebude urcovat skoro vubec nic, jen to jak jsi daleko ve hre, tve HP kouzla atp. budou zavisle na jinych faktorech... ncimene mi to pripadne jako pekne pocitadlo :D a jestli jsi nejakou mmorpg hral tak urco vis ze pocitadla jsou mooc dulezita, o to vic ze tato hra nebude zahrnovat jine aspekty her jako WOW nebo L2
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    KOC256: Kdo tvrdí že "to, že to tak dělají největší MMOčka dokazuje že to je správně"? Když Microsoft ignoruje všeobecně uznávané softwarové standardy, tak to přece nedokazuje že to dělá správně.. i když je MS nejrozšířenějším softwarem.

    Já osobně tvrdím že levelový systém je daleko méně pružný a víc problematický než systém bez levelů. To mám ověřené léty praxe v RPG (nejen PC RPG, ale hlavně Pen&Paper RPG). Skutečnost že se vývojáři zavedeného patternu stále drží svědčí hlavně o nedostatku ochoty přijít s něčím novým. :)

    Souhlasím, je potřeba motivovat hráče. O ničem jiném MMO není než o různých formách soutěže. Ale level probůh přeci není jediným způsobem. Level má být jen systémovou pomůckou, která určuje kolik HP máš, kdy se naučíš další kouzlo, atd. Level není cíl, level je prostředek. A jako každý prostředek může být nahrazen jinou metodou..
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    KOC256: rekl jsi to lip nez ja :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: jo ten Storytelling system neni vubec zlej, a sam jsem se nim dost inspiroval

    pro a proti levlum je toho dost, mne nakonec vyplynulo ze levl nicemu neublizi a da se vyuzit, vlastnosti nebudou na lvl primo vazane - respektive kazdy level bude mit urcity pocet mezilevlu a take se budou zvysovat vyuzivanim

    A to kolik mas skilpointu a kde defakto udava tvuj level, to ze jsi smazal to cislo na veci nic moc nemeni.

    Vidim ze se nam to tu pekne rozjelo, tak zitra zacnu postupne na home sepisovat jak si to predstavuju abychom se o takovych vecech jako lvl apod. mohli bavit konkretneji.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SYLVAEN:
    nemluví naopak seznam lvl her "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)... o tom, že to je krok správným směrem? pokud jde o úspěšnost...

    Právě "donutit" htráče aby měli jasné cíle je žene kupředu... něco kde si budou jen plnit tornu ale neuvidí jasný cíl je dopst k ničemu ne?

    A pokud nebudes mit lvl tak ty cile budou proste jine... zabit takovou ci makovou priseru nebo zabit jinou, ... takze zase tam bude nejaky zebrickovy system...
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    NEFERNEFER: Bonusy za externí věci jsou v pohodě.. mě osobně jen irituje nutnost "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)..

    Proto jsem svůj systém pojal jako skill-based systém. Inspiroval jsem se u Storytelling Systemu od WhiteWolf (např. Vampire:the Masquerade) a zatím u tohoto přístupu vidím jen samá pozitiva, včetně faktu že každý si postaví "vlastní" build.

    Poměřování charakterů a jejich zařazení do jednotlivé "ligy" lze dělat i tak, různými způsoby: podle množství naučených skillů, podle toho kolik skillpointů mají ve které skill větvi, atd..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NEFERNEFER:
    "Ja premyslel o C# a .net platforme"
    je IMHO uplne jedno. Proste neco mas a nekam to chces posunout... pokud je schopno na PHP jet treba facebook nebo libimseti tak proc by na tom nemela jet nejaka MMORPG.


    SYLVAEN:
    To tam zavadis socialismus? Vsechno je vsech a vsichni jsme si rovni? :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: Povolani bcyhc chtel mit externe - tim ze vstoupis do cechu a budes vyuzivat benefity. Levly bych nechal z mnoha duvodu, predevsim na pomerovani charakteru protoze bych chtel mit ligy a pomerovat nekoho kdo hraje dlou s clovekem ktery hraje chvilku je echm... nefer, ale kdyz budou ligy pro urcite levly tak to bude snazsi.

    Cas se ti odmeni kdyz budes casto obchodovat a premyslet o tom jak si postavit svuj build...

    Ja premyslel o C# a .net platforme
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    Ahoj, MMO bez nutnosti věnovat měsíce práce svému "avatarovi" je zajímavá myšlenka a v principu se mi líbí.. ale na druhou stranu je potřeba odměnit ty, kteří hraní věnují nějaké to úsilí a čas.

    Sám se zabývám vývojem MMO/RPG systému pro soukromý projekt který jsem před časem oživil spolu s kolegou programátorem. Výhodou daného systému je absence "levelů", nehodlám opakovat obecně rozšířený omyl že každé RPG musí mít levelový systém. Zároveň jsem v tomto systému zrušil princip "povolání" (class), čímž také odpadá nekonečná "class balance".

    Nicméně nechci se omezit na použití webových technologií, klienta prototypujeme na jMonkeyEngine a server je založený na Apache Commons a vlastních implementacích.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    A Princess Maker znáte?
    FANAE
    FANAE --- ---
    Napad se mi libi, bohuzel me nenapada nic cim bych prispela, mozna akorat napadama kdyz se ti to podari rozjet :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    Ja na to nespecham, uz mi to v hlave hloda dost dlouho a predpokladam ze vyroba zabere par mesicu do beta verze...
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    Nejde ani tak o dovednosti, jako spíš o čas. Prostě není. Ono teď se asi obecně budou na něco takového hůře shánět lidé, většina vysokoškoláků je uprostřed zkouškového.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    CHRAMOSTAK: uff dekuju, uz jsem se bal ze tu neni nikdo kdo pochopil o co mi jde :) vubec se nepodcenuj, jake mas dovednosti?
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    ad využití existujících mmo: Pokud jsou myšleny ty zpoplatněné grafické mmorpg typu wow, tak napsat tam nějakou pořádnou AI by zabralo mnohem víc práce, než dotáhnout Neferem předestřený nápad, s největší pravděpodobností by to ani nešlo. Existuje spousta free webovejch "mmo" na podobným principu, jaký byl předestřen ve druhém příspěvku (jak je také zmíněno v návěstí), tam by skripty psát šly, ale téma bylo založeno pro vývoj vlastního rpg.

    ad "návratnost investice": Kupodivu se najdou lidé (pár jich znám), kteří si hry píší jen tak pro radost pro sebe nebo své kamarády. Topic byl založen pro nalezení právě takových lidí. Webhosting je věc jiná a něco stát bude, ale to se může řešit až bude nějaká základní verze hotová.

    Mně se ta idea líbí a něco takového bych si i rád zahrál. Takové povzbuzení je bohužel asi tak všechno, čím mohu pomoci :).
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    KOC256: Jak jsem rikal tak ja to neplanuju pro penize, mno tak sleduju ze je tu vicemene diskuze o necem o cem jsem se ani bavit nechtel :( Jo a ano tolik bych mu cca dal a to jsem taky pocital pro grafika plus jednou tolik na vybaveni a reklamu...

    Nechci se tu bavit o tom kolik by se na tom dalo vydelat ani kam smerujou mmorpg hry, a kazdy dalsi prispevek v tomto smeru budu mazat pacto mi to tu miri nekam kam nechci. Pokud vas vsak zajima tvorba takove hry tak jste vitani.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    IMHO nevím zda skvělý grafik a excelentní programátor ti nahradí výtečný příběh a vymakaný herní systém...

    Tvůj rádoby odhad návratnosti mi připomíná pořad "Den D", kde taky často vize jsou i pro lajka jakým jsem já prostě úplnou jasnou blbostí.

    Konkrétně:
    - dobrému programátorovi dáš za tři měsíce dejme tomu 90 000. (asi nepředpokládám, že tyto peníze bude brát pražák...)
    - + něco grafikovi

    Jak plánuješ že za rok se ti tyto peníze vrátí? Máš konkrétní model?
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    RUTHAN: já o tom přemýšlel čistě nekomerčně čistě jako zábavu pro takové magory jako já :)

    jako asi by nebyl problém na tom i něco vydělat a přidat tam nejaké bonusy pro platící hráče a tím se zaplatit, je pravda, že když se kouknu kolem tak by to moc úsilí nevyžadovalo, respektive, chtělo by to místo nějakého grafika a programátora dobrého grafika a programátora kteří by na tom usilovně pracovali alespoň 2-3 měsíce s tím, že návratnost bude tak do 1 roku (při dnešních platech programátorů a grafiků)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam