• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NEFERNEFERPasivní MMORPG
    Hraní MMORPG je velice zábavné, návykové a časově náročné. Normální člověk však časem dospěje do doby kdy už nemá čas donekonečna pobíhat po dungeonech aby dosáhl na další LVL nebo zlepšil nějakou dovednost.

    Tento klub by měl být věnován tvorbě MMORPG která by měla být zábavná, navyková, avšak časově nenáročná. Měla by hráčům umožnit vytvořit si a rozvíjet postavu která bude absolvovat questy, nacházet poklady, bojovat s ostatními hráči, obchodovat a přitom nezabrat více než pár minut za hodinu.

    Vím že existuí takové hry kde kliknete a postava "jde" na dobrodružsví - ale fakticky jen musíte jen nějakou dobu počkat než se vrátí. To mne neuspokojuje! :) Chci aby postava skutečně bojovala a aby se jí zvyšovali skutečné vlastnosti.

    Pokud vás toto zaujalo tak račte vstoupit... Btw. zde je určitý prototyp pasivní mmorpg, ačkoli na můj vkus už je pasivní trošku moc :) doporučuji všem http://progressquest.com

    V soucasne fazi heldam programatora a grafika

    rozbalit záhlaví
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    SYLVAEN: takže sice nemá postava ucelenej "celkovej level", kterej by ji oddělil od slabších a silnějších, ale taky je to hromada čísel, která se každý snaží mít co největší. Pochopil jsem to správně?
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: jo ten Storytelling system neni vubec zlej, a sam jsem se nim dost inspiroval

    pro a proti levlum je toho dost, mne nakonec vyplynulo ze levl nicemu neublizi a da se vyuzit, vlastnosti nebudou na lvl primo vazane - respektive kazdy level bude mit urcity pocet mezilevlu a take se budou zvysovat vyuzivanim

    A to kolik mas skilpointu a kde defakto udava tvuj level, to ze jsi smazal to cislo na veci nic moc nemeni.

    Vidim ze se nam to tu pekne rozjelo, tak zitra zacnu postupne na home sepisovat jak si to predstavuju abychom se o takovych vecech jako lvl apod. mohli bavit konkretneji.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SYLVAEN:
    nemluví naopak seznam lvl her "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)... o tom, že to je krok správným směrem? pokud jde o úspěšnost...

    Právě "donutit" htráče aby měli jasné cíle je žene kupředu... něco kde si budou jen plnit tornu ale neuvidí jasný cíl je dopst k ničemu ne?

    A pokud nebudes mit lvl tak ty cile budou proste jine... zabit takovou ci makovou priseru nebo zabit jinou, ... takze zase tam bude nejaky zebrickovy system...
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    NEFERNEFER: Bonusy za externí věci jsou v pohodě.. mě osobně jen irituje nutnost "mít level 40" (Warhammer), "mít level 70" (WOW), "mít level 85" (L2)..

    Proto jsem svůj systém pojal jako skill-based systém. Inspiroval jsem se u Storytelling Systemu od WhiteWolf (např. Vampire:the Masquerade) a zatím u tohoto přístupu vidím jen samá pozitiva, včetně faktu že každý si postaví "vlastní" build.

    Poměřování charakterů a jejich zařazení do jednotlivé "ligy" lze dělat i tak, různými způsoby: podle množství naučených skillů, podle toho kolik skillpointů mají ve které skill větvi, atd..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NEFERNEFER:
    "Ja premyslel o C# a .net platforme"
    je IMHO uplne jedno. Proste neco mas a nekam to chces posunout... pokud je schopno na PHP jet treba facebook nebo libimseti tak proc by na tom nemela jet nejaka MMORPG.


    SYLVAEN:
    To tam zavadis socialismus? Vsechno je vsech a vsichni jsme si rovni? :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    SYLVAEN: Povolani bcyhc chtel mit externe - tim ze vstoupis do cechu a budes vyuzivat benefity. Levly bych nechal z mnoha duvodu, predevsim na pomerovani charakteru protoze bych chtel mit ligy a pomerovat nekoho kdo hraje dlou s clovekem ktery hraje chvilku je echm... nefer, ale kdyz budou ligy pro urcite levly tak to bude snazsi.

    Cas se ti odmeni kdyz budes casto obchodovat a premyslet o tom jak si postavit svuj build...

    Ja premyslel o C# a .net platforme
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    Ahoj, MMO bez nutnosti věnovat měsíce práce svému "avatarovi" je zajímavá myšlenka a v principu se mi líbí.. ale na druhou stranu je potřeba odměnit ty, kteří hraní věnují nějaké to úsilí a čas.

    Sám se zabývám vývojem MMO/RPG systému pro soukromý projekt který jsem před časem oživil spolu s kolegou programátorem. Výhodou daného systému je absence "levelů", nehodlám opakovat obecně rozšířený omyl že každé RPG musí mít levelový systém. Zároveň jsem v tomto systému zrušil princip "povolání" (class), čímž také odpadá nekonečná "class balance".

    Nicméně nechci se omezit na použití webových technologií, klienta prototypujeme na jMonkeyEngine a server je založený na Apache Commons a vlastních implementacích.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    A Princess Maker znáte?
    FANAE
    FANAE --- ---
    Napad se mi libi, bohuzel me nenapada nic cim bych prispela, mozna akorat napadama kdyz se ti to podari rozjet :)
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    Ja na to nespecham, uz mi to v hlave hloda dost dlouho a predpokladam ze vyroba zabere par mesicu do beta verze...
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    Nejde ani tak o dovednosti, jako spíš o čas. Prostě není. Ono teď se asi obecně budou na něco takového hůře shánět lidé, většina vysokoškoláků je uprostřed zkouškového.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    CHRAMOSTAK: uff dekuju, uz jsem se bal ze tu neni nikdo kdo pochopil o co mi jde :) vubec se nepodcenuj, jake mas dovednosti?
    CHRAMOSTAK
    CHRAMOSTAK --- ---
    ad využití existujících mmo: Pokud jsou myšleny ty zpoplatněné grafické mmorpg typu wow, tak napsat tam nějakou pořádnou AI by zabralo mnohem víc práce, než dotáhnout Neferem předestřený nápad, s největší pravděpodobností by to ani nešlo. Existuje spousta free webovejch "mmo" na podobným principu, jaký byl předestřen ve druhém příspěvku (jak je také zmíněno v návěstí), tam by skripty psát šly, ale téma bylo založeno pro vývoj vlastního rpg.

    ad "návratnost investice": Kupodivu se najdou lidé (pár jich znám), kteří si hry píší jen tak pro radost pro sebe nebo své kamarády. Topic byl založen pro nalezení právě takových lidí. Webhosting je věc jiná a něco stát bude, ale to se může řešit až bude nějaká základní verze hotová.

    Mně se ta idea líbí a něco takového bych si i rád zahrál. Takové povzbuzení je bohužel asi tak všechno, čím mohu pomoci :).
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    KOC256: Jak jsem rikal tak ja to neplanuju pro penize, mno tak sleduju ze je tu vicemene diskuze o necem o cem jsem se ani bavit nechtel :( Jo a ano tolik bych mu cca dal a to jsem taky pocital pro grafika plus jednou tolik na vybaveni a reklamu...

    Nechci se tu bavit o tom kolik by se na tom dalo vydelat ani kam smerujou mmorpg hry, a kazdy dalsi prispevek v tomto smeru budu mazat pacto mi to tu miri nekam kam nechci. Pokud vas vsak zajima tvorba takove hry tak jste vitani.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    IMHO nevím zda skvělý grafik a excelentní programátor ti nahradí výtečný příběh a vymakaný herní systém...

    Tvůj rádoby odhad návratnosti mi připomíná pořad "Den D", kde taky často vize jsou i pro lajka jakým jsem já prostě úplnou jasnou blbostí.

    Konkrétně:
    - dobrému programátorovi dáš za tři měsíce dejme tomu 90 000. (asi nepředpokládám, že tyto peníze bude brát pražák...)
    - + něco grafikovi

    Jak plánuješ že za rok se ti tyto peníze vrátí? Máš konkrétní model?
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    RUTHAN: já o tom přemýšlel čistě nekomerčně čistě jako zábavu pro takové magory jako já :)

    jako asi by nebyl problém na tom i něco vydělat a přidat tam nejaké bonusy pro platící hráče a tím se zaplatit, je pravda, že když se kouknu kolem tak by to moc úsilí nevyžadovalo, respektive, chtělo by to místo nějakého grafika a programátora dobrého grafika a programátora kteří by na tom usilovně pracovali alespoň 2-3 měsíce s tím, že návratnost bude tak do 1 roku (při dnešních platech programátorů a grafiků)

    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    No ne, že bych tady chtěl nějak diskutovat, ale je přidám svůj názor.. MMORPG jsou obecně špatnej nápad, ať se to prodává jak chce, možná tak za 10 let až technologie vyspěje.. Tohle je určitě taky bude prodávat dobře, alá nějaký Traviany, ale taky to neni dobrej nápad, hra by měla mít co největší immersivitu vtažení do hry, což jde proto tomuhle principu, takže z mýho pohledu tohle nemůže být dobrá hra, ale jen dobrej obchodní model, prostě takovej herní mcdonald..
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    Celkově nevím jestli to řešit programem který budeš mít na počítači a který bude fakticky provádět veškeré operace a se serverem bude komunikovat pouze ukládání a obchod nebo to celé řešit jako webovou aplikaci s tím že výpočty poběží na servru.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    WOODMAKER: Jo takhle, chápu, otázka je zdali nebude jednodušší nějaké takové mmorpg udělat. Tady budeš mít zároveň šanci doplnit to co ti na normalních mmorpg chybělo. Princip toho co navrhuju by měl zvládnout jeden středně dobrý programátor a jeden člověk co alespoň trochu ovládá databáze, což budeš potřebovat i tak. Zároveň to bude velmi nenáročné co se servru a fyzického vybavení týče protože to bude ořezáno na kost a výkonově by to zvládla 386ka. Bandwidth bude minimální.

    Ale nezavrhuju to, zkus mi udat příklad nějaké funkční mmorpg kterou bychom mohli využít a já na to kouknu.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    NEFERNEFER: promiň, chtěl jsem jenom ukázat na příkladu.
    Mnohem jednodušší, než vytvářet celej svůj projekt by imho bylo použít něco, co už je. Jsou MMORPG. Proč k nim neudělat nastavitelnou umělou inteligenci? Té umělé inteligenci bys jenom řekl, jak se má chovat, co má používat za eqip atd. Třeba i přes webový rozhraní. Byl by třeba server, kterej by fungoval jenom pro ono pasivní mmorpg. ...
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    WOODMAKER: WOW neni uplne zadarmo a v praci si WOW tezko nekdo normalne pracujici pusti. A vubec mi tenhle dotaz pripadne dost mimo, zaloz si klub pojdme programovat umelou inteligenci do WOW
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    a co takhle začít programovat umělou inteligenci do WOW?
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    FREAZ: To je právě co je příliš pasivní, ja chci aby volba postavy a způsob jejího rozvíjení měli vliv na to jak bude postavička úspěšná.

    Nakonec co je na rpg nejzábavnější je budování postavy, pořizování věcí a umístění v žebříčku. To by nešlo pokud by to záleželo pouze na čase stráveném online. Zde si vytvoříš postavu a pokud bude špatná tak nebude fungovat a čas ti nepomůže pokud dobrá tak to půjde fajn a nebudeč muset hrát pořád.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam