• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: i5 touring vypada jeste lip, az na tu cenu 😔
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Coz mi pripomina - ad EV lode a letadla: Jasne, je to (zatim?) raritka, ale uz ted to umoznilo vyuzit letadlo nebo lod i tam, kde je spalovak problematicky. Hluk letadla, plavba bez hrozby uniku paliv a oleju po chranenem jezere nebo dokonce pitne vode. Uznavam tedy, ze nejsem natolik financne stabilni, abych ufinancoval vlastni lod nebo letadlo.

    Hezky to maji:

    "The first airline customer was announced: Hyannis, Massachusetts-based Cape Air.[12] Cape Air ordered 92 aircraft, priced at $4 million each."

    Eviation Alice - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Eviation_Alice

    First Flight of Eviation's All-Electric Alice Aircraft
    https://www.youtube.com/watch?v=RnA5HXerVa0
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    RATTKIN: nevadí, když si na nyxu budeme tykat?
    Ad těch 70% je pro automobily? První odkaz na Google mi říká něco jiného:
    Celosvětová poptávka po ropě v silniční dopravě dosáhla v roce 2021 zhruba 43,7 milionu barelů denně, což představuje mírný nárůst od roku 2015. (Celková světová spotřeba ropy se pohybuje zhruba kolem 100 milionů barelů denně, doprava tedy spotřebuje zhruba 40 % z celkové spotřeby.)
    Kolik ropy ušetří elektromobily | Technický týdeník
    Kolik ropy ušetří elektromobily | Technický týdeník
    Kolik ropy ušetří elektromobily | Technický týdeník
    https://www.technickytydenik.cz/rubriky/energetika-teplo/kolik-ropy-usetri-elektromobily_56275.html
    = chápu, že lodě a letadla jsou jinde a doufejme, že budou brzy následovat nebo se tady snad prosadí ten vodík.

    Přepravu jsme myslel komponent specifických pro EV - takže hlavně věci pro baterky. Stejně tak mi tam chybí i obráceně zmínka o daleko větší složitosti ICE a jejich motorů - elektromotor je výrazně jednodušší, EV nepotřebuje spojku, spoustu filtrů a není nutný olej.
    Infrastrukturu jsem myslel to, že vlastně skoro každý majitel auta bude potřebovat nabíječku a nově se musí x nabíječek vybudovat, to je nějaký ten plast a beton, ale asi máte pravdu, že to nebude významné.

    Jinak nejsme vůbec ve sporu, jen mi trochu vadí to emoční zabarvení celého videa, působí to zbytečně přehnaně.... tohle druhou stranu nepřesvědčí a nám to řekne to co už dávno víme. Nepůsobí to na mě nestranně, jak to bude asi působit na lidi, kteří tvrdí, že EV jsou ekologicky náročnější než ICE? (a tím nemyslím fanatické blbečky jako Turek... ale spíš někoho kdo není úplně 100% rozhodnutý). Promarněná příležitost.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Absolutně nejsem cílovka, ale každý non-SUV příčetně vyhlížející auto se počítá.

    BMW i5 M60: Elektrická variace na M5 nastavuje laťku proklatě vysoko | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/bmw-i5-m60-test-recenze/
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: nové motory produkují stejný sajrajt, ale částice jsou tak malé, že nejsou vidět. Celý tenhle fosilní omyl musí skončit.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Určitě budou oblasti, kde se autonomie nevyplatí, ale armáda bude naopak jedna z prvních, kde k autonomnímu nasazení bude docházet.
    Aby neriskovali, že zabijou řidiče a šetřili personál. Navíc jim nevadí, když to zabije ty druhé a můžou si vybrat, kam pošlou čistě jen autonomní auta…
    DARPA má autonomní projekty už od doby, kdy to bylo v plenkách.
    Nedávno poprvé vyhrála autonomní stíhačka nad člověkem.

    V armádě imo přechod na autonomii půjde nejrychleji.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KUTAS: 70% ropy používáme pro palivo. Druhý největší spotřebitel je průmysl a tam budou ty plasty a léčiva atd.
    Přeprava EV, myšleno dodání vyrobeného auta z továrny? To je stejné jako u spalováku.
    Infrastruktura pro EV, myslíte zavést elektřinu do míst, kde žádná není, nebo posílení vedení? Pro nabíjení EV se ve městě použijí ty samé rozvody po kterých si ráno vaříte čaj (EV má odběr jako varná konvice). Já jsem si vykopal kabel do garáže sám (tedy kopal to syn). Položit kabel fakt není emisně náročné, rozhodně méně než třeba podzemní nádrže na čerpací stanici, které byste v tom případě musel počítat taky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, Biden včera nebo předevčírem zavedl 100% cla na čínská auta :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    EU aneb čínskou kolonií (nebo skansenem?) snadno a rychle?

    EU would need 50% tariffs to curb imports of Chinese electric cars
    https://www.ft.com/content/8e4a9eb4-cd88-4625-a21b-6378d24c6dad

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CATSIAM: LAUNCHER: Aktuální stav a aktuální A to po zapnutí nabíjení kreslí obrovským fontem na displayi v reálném čase. Právě aby i člověk věděl co se přesně děje. Fajn je ten odkok na začátku, kdy se neděje skoro nic. Člověk má z toho lepší pocit ohledně bezpečí.

    Ale jak jsem říkal, lepší obavy než malér, souhlas.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CATSIAM: Nepustí se to, dokud auto neřekne. Nevím jestli všechna auta, ale nejméně Tesla začíná velmi pomaličku a postupně rostou A. Při poklesu V nerostou nebo poklesnou W. Je to z důvodu nevyhozeni pojistek nebo prave poškozených konektorů.

    Ale chválím, že to řešíš. Kéž by i ostatní přemýšleli nad potenciálně rizikovým chováním 👍
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DOCKINEZ, NIKDAS: Pokud vím, tak minimálně od loňska se provádí kontroly s mobilním měřením emisí přímo v provozu, viz např.
    Většina aut nesplnila kontroly emisí, policie je posílá na STK | TN.cz
    https://tn.nova.cz/auto/clanek/525404-vetsina-aut-nesplnila-kontroly-emisi-policie-je-posila-na-stk
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    CYBERHIPPY: První, co mne napadlo - u nás bych měla strach za deště, že to někdo poškodil ... A pro mne by byl ještě druhý problém - kvůli kolenům a zádům bych měla problém to zapojit a odpojit, asi bych musela vozit větší polštář, abych se na ten chodník vedle tý nabíječky mohla "zhroutit" :D
    Jinak jako nápad mi to přijde dost dobrý.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jen chci říct, že jsem moc vděčný za atmosféru v tomhle auditku a poděkovat adminovi i vám všem jak tu ta diskuze vypadá. Takový klidný shitpostování, hodně technický věci, několik super insiderů, žádný osobní útoky,.. Skoro jakobychom nebyli na nyxu :) Díky, je mi tu s váma fajne.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Jeden čas mi na autě umíral zkorodovaný konektor u pravého předního světla a občas tak nesvítilo v potkávacím módu - tak tehdy relativně často…

    Jinak moc ne…

    Většina monitoringu na hlavních tazích se dnes děje přes poloautomatické kamerové systémy a s pomocí patrol v autech v civilním provedení.

    Na venkově zpravidla nehrozí nějaké zvlášť závažné přestupky, ani tudy zpravidla nikdo neujíždí - bylo by to plýtvání nedostatkovým personálem…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: na cestach hliadky potkavam dost casto (brno a okolie), naposledy ma zastavovali, ked sme sli so zenou na 2. cast duny do kina, stretli sme ich uz u nas vo vesnici ako idu do protismeru, tak zena sa pyta ci svietim a ja vravim, ze ano, ale ze policajti maju ine starosti nez zastavovat vozidla... co cert nechcel, ti policajti sa otocili a vo vedlajsej vesnici ma zastavili na kontrolu dokladov, uz som nemusel mat ani zelenu kartu, to si dohladali v pocitaci

    nestihli sme reklamy na zaciatku filmu co mi nevadilo, ale zena si potom zo mna robila srandu, ze policajti nemaju co robit iba zastavovat vozidla :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: v Praze tak jednou ročně z důvodu "podoby s hledanou osobou". Odvodil jsem si z toho, že zločinci utíkají v prastarých Hondách Civic "ufo", protože je to takové nenápadné auto.
    Mimo prahu akorát tak za covid games
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    STARE_CASY: Strašný 🙁 Díky, neznal jsem.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ANAXYM: Já dřív Písek - Praha ale dívný časy. Teď jen Písek kolem komína a víkendové tripy. Ale zas kdo by stavěl půl roku starou Teslu a co by si na ni našel. Viděl jsem pár týdnů zpět o víkendu při cestě do ČB, že brali asi nějaké auto za mnou a nechali mě projet, ač jsem čekal že mě zastaví / minimální provoz zrovna.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DOCKINEZ: proč by tam nejezdili, když se to dá pořád prolézt i bez úplatků, stačí mít kamaráda v libovolném servisu?


    A ohledně emisí - tak, jak se měří, stejně většinu prohřešků ani nezjistí. Nebo se tomu trochu pomůže před samotným měřením.


    Je hodně zajímavé číst, jak se tomu dlouhodobě věnuje Libor Fleischhans. Viz třeba post https://twitter.com/LiborFleis/status/1763283291505819862



    Takhle to vypadá, když přijede "občan", kterého kontrolor nezná, nebo když někdo nedá do popelníku dvě kila. Šlápnou mu rychle a on nevyhoví, protože mu předtím nevyhnali 10 přípravnými akceleracemi saze. Pak přijede "kámoš", který "cáluje" a kouřivost je hned pod uvěřitelnou mez


    Je teda poněkud Sysifos a jeho snahy něco změnit se nesetkávají s pochopením - https://twitter.com/LiborFleis/status/1770006824747434479



    Ale není nutné, aby podváděli na STK/emisích. Dají se pořídit produkty na odpojení dávkování AdBlue (což nezpůsobí černý kouř, ale je to stejně blbý, i když ten sajrajt není vidět).

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam