• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    8Z4S
    8Z4S --- ---
    R6ANDREW: zpevnovac je Solakryl
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    Ahoja,

    prosímvás, mám starou roubenku. Bývalý majitel za komunistů zvenku i zevnitř na původní hliněnou omítku (cca 2-3cm) naplácal novodobou cementovou omítku. To se prý nesmí. Dřevo není na první pohled OK, ale po zkušebním obroušení to je tak 3-4 cm a pak je dřevo tvrdé jako prase. Jsou to poctivé trámy, 30-40 cm široké, nerad bych se jich zbavoval.

    Obroušením ale vznikne kulatina, takže ztrácím pohledové kouzlo roubení. Na tuto zeď použiji nejspíše hlínu (všechnu jsem si schoval a mám slíbenou za odvoz ze stropu původní hlinito-slaměnou výplň) a pokusím se o hliněnou omítku. Na ostatní zdi bych ale chtěl jít tak, aby zůstaly pohledové. Jeden děda, co si opravoval ve vedlejší vesnici roubenku, mi doporučil nějaká "tvrdidla" na dřevo, že to prosákne trouchnivou částí a zatvrdí to, aby se to nerozpadalo a nechá se to pak natřít nějakou barvou, co to ochrání zvenku proti venkovním vlivům. Jakože je to kombinovatelné. Nevím ale, co tím přesně myslel, a nedokázal mi žádný výrobek doporučit. Co si o tom myslíte?

    Případně jak byste na to šli? Spodní trámy budou chtít asi vyrubat a podezdít, jsou děravý. Nebo to jen zaleju betonem ty díry....

    Dík
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Nedostatek dřeva ze Sibiře jsem pocítil tak víc než rok zpátky, dneska koukám je vše ok, ceny podobné ne li stejné. Ale zato stavební dřevo šíleně podražilo, přitom nechápu proč. Obecně stavebniny, jak jsem psal vedle v klubu. Za poslední asi 2 měsíce to šlo v průměru o 20% nahoru.
    ESELVIRA
    ESELVIRA --- ---
    QNEDLEEQ: No mě známý, co staví sauny říkal, že rusové chtějí po evropě dvojnásobnou cenu, co si řekne čína.. Tak na tom asi něco bude.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ESELVIRA: Nevím, pohled na ceníky pil v mém okolí tomu spíš nenasvědčuje.. a nevím, jak to souvisí s koronou... naopak, jsou tu pořád haldy vytěženýho dřeva a odbyt na to zjevně kdovíjaký není.
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    ESELVIRA: Nejenom stavební. Včera jsem mluvil s truhlářem a říkal že čeká na dřevo do dílny. A prý podražilo za poslední půlrok třikrát.
    ESELVIRA
    ESELVIRA --- ---
    Ahoj, co je pravdy na tom, že kvůli koroně zdražuje stavební dřevo?
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    JAKUBATORUS: tesařík obecný sežere lýko a běl, odlítne a už se nevrátí, protože jeho larva potřebuje právě tu část hmoty mezi kůrou a dřevem a pak když je dospělejší jde víc do hloubky (běle). Když je to dřevo pak odkorněný, není pro něj zajímavý, protože samička klade vajíčka do kůry.. Problém je v tom, že ono dřevo, je z mrtvého stromu, který uschnul v kůře a v budoucnu by mohl lákat jiné druhy hmyzu, třeba tesaříka krovového, který pak žere i trámy dlouho uložené v konstrukci. Ale zase k tomu potřebuje specifické podmínky, zejména správnou vlhkost. Boční prkna ze sušiny bych vyhodil, ale trámy bych použil.
    GECKO
    GECKO --- ---
    JAKUBATORUS: Tak na přenosnou podlahu do partystanu to je asi relativně jedno. Chodbičky vysekat nebo vyřezat a spálit, ostatní možno zpracovat. Když jsme stavěli, tak z trámů jsme ojedinělé výskyty vysekávali dlátem (a pokud to bylo pohledová tak následně vsazovali špalík zdravého) ale nějaký kusy jsem vezl zpátky na pilu a pár jich odtamtud ani neodvezl s tím, že sežraný dřevo nechci...
    JAKUBATORUS
    JAKUBATORUS --- ---
    GECKO: Strom byl suchej cca pred zimou. Takze vyrejpnout hmyz ruco(impregnace je asi na nic?) a susit mimo ostatni drevo... Mozna bych to pouzil na podlahu do party stanu..
    GECKO
    GECKO --- ---
    JAKUBATORUS: Jak dlouho to byla souše, než se to zpracovalo? Pokud delší dobu, je to palivo všechno... Jinak záleží na tom, jak moc to je napadený. Obecně s tesaříkem nezadělávat do konstrukce. Když je chodbiček málo, tak vyřezat nebo vysekat, pokud hodně spálit komplet.
    JAKUBATORUS
    JAKUBATORUS --- ---
    Zdravím, řeším problém. Pokácel jsem uschlej smrk, nechal ho nařezat na prkna a trámy, ve kterých jsem našel tesaříka. Když jsou takhle dovezená prkna venku tak spálit, přemístit, nebo se to dá nějak ošetřit? Děkuji.
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    Zdar a sílu. Padl nám architekt, ukončil činnost, tak poptávám někoho, kdo nám nakreslí dřevostavbu, cca 40m2. Rekonstrukce stodoly. Ideálně na Nymbursku, ať za sebou nejezdíme přes půl republiky, ale primárně potřebuju mít hotovo a vyřešené úřady, takže to není podmínkou. Díky za tipy
    MART1NKA
    MART1NKA --- ---
    Ahoj, hľadáme tip na freelancera/firmu, ktorá by ná na Strakonicku pomohla s chatou/dravostavbou okolo 40m2. Projekt máme od architektov. Máte nejaké tipy? Ďakujeme.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GECKO: Právě, já tam mám vždy pod tím OSB, tady bude muset být dokonce parotěska. Nějak bych se netroufnul tam dát jen ty palubky a ze spodní strany něco hodně propustnýho. Přeci jenom i když nejsem zastáncem nějaké přehnané honby za co nejnižší hodnotou v BD testu, tak mi tam nemusí foukat meluzína :-)
    GECKO
    GECKO --- ---
    CUKI: AD 4) tady je nejdůležitější, co je dál pod tím a to není na obrázku vidět. Pokdu to je na patkách a zespodu je nějaká dřevovláknitá deska, tak to zas taková tragédie není, voda se časem dostane až dolů a postupně to vyschne. Ale pokud tam je OSB a na ni nedej bože ještě nějaká folie, tak to je pravda v háji, ztama ta voda nikdy sama neodejde...
    CUKI
    CUKI --- ---
    77WHITE: Tak dřevostavby se právě potřebě té hydroizolace umí elegantně vyhnout, "ucpaný zmrzlý potrhaný svody" ti maximálně postříkají fasádu, která je na takové podmínky připravená. Přes pojistnou hydroizolační vrstvu se stejně nemá jak dostat.

    Plošné ošetřování dřeva chemií, je zrovna něco čemu se pokud možno vyhýbám.

    1) než to dřevo použiješ, většina té chemie oprší a dostane se do půdy
    2) většinou se pouze stříká a nenamáčí a nijak hluboko se ta chemie nedostane, tedy nevadí broučkům
    3) pokud to stavby neprší a nevlhne, chemie není vůbec potřeba
    4) největší problém je v místech kde to nikdo vůbec neřeší a to jsou podlahy. Např. tady: https://lh4.googleusercontent.com/...BDD2wMyZIB9z_m9ybWxWlT-_7Wzooyo3QtONRc_SjM3GsdqUe3HxmUr_q=w1280
    Pokud zvrhneš na takové podlaze kýbl z vodou, tak si užiješ. To je zrovna věc proč palubkový podlahy z měkýho dřeva nedělám i když se mi hodně líbí. A nemám žádné řešení jak to vyřešit k mé spokojenosti :-(
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    77WHITE: jediná relevantní diskuze je o chemickém ošetření/ neošetření, kde je to volba každýho. I moderní dřevostavby mohou bejt napadený, stačí nějaký lokální poruŠení hydroizolace, ucpaný zmrzlý potrhaný svody a máš na průser zaděláno. Za mě je risk moc velkej na to abych doporučil vypouštět chemii.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    TENZO:Nedémonizoval bych něco, co je průmyslovým standardem. Chová se tak, že s ním nejsou problémy a používá se na 99% dřevostaveb. Jinak by se nepoužívalo. Dřevo je sušeno na provozní vlhkost, ne na nějaký teoretický nízký teploty.

    Drobných tvarových změn dřeva v interiéru se nikdy nevyhneš. I když dřevo zavřeš lakem, furt bude vlhkost procházet mikroprasklinama ve spojích.

    GECKO
    GECKO --- ---
    TENZO: to by asi chtělo ozdrojovat... ale IMHO rozdíl bude minimální a následně se vlhkost bude stejně měnit v závislosti na okolním prostředí a ty změny budou významnější, než rozdíl výchozích stavů.
    TENZO
    TENZO --- ---
    GECKO: U prumyslove suseneho dreva je mensi zustatkova vlhkost nez u dreva suseneho na vzduchu. Tudiz se chova trochu jinak v interierech. Navic zalezi zda je osetreno prirodne (drevo dycha) nebo chemicky (zalepene pory) Chystam se stavet chatu bez jedineho hrebiku zjistil jsem ze to nebude tak lehke jak se zda. A jakej vliv ma i to, odkud drevo je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam