• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Jasně, to jo, ale pořád se to trochu vymyká — poučky atomicu jsou většinou popisovaný nad webem, ale ty webový apps jsou svou komplexitou trochu záludný.

    Já si to vydefinuji, zkoušel jsem rešerši. Ale děkuji za příspěvky, asi to bude něco s těma šablonama a tím co popisuje JARDABEREZA.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    KULHY: Nevim, jestli to chapu dobre, ale tohle resi princip atomic designu

    KULHY
    KULHY --- ---
    Třeba tady filtr v produktu teď někdo navrhoval, že by to komplexní dropdown menu (které je samo o sobe instance kompoenenty menu) mělo být součástí té komponenty včetně konkrétního obsahu. Já tvrdím, že to tam už nepatří. A že se to dá dát někam do nějaký nadstavby typu templates to chápu, ale jde mi hlavně o tu definici pravidel — co ještě patří do design systému a co už jsou právě nějaký templates. Podle čeho by jsme se při dalším rozvoji mohli řídit.

    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: nicmene kdyz nad tim premyslim, nedavno kluci v teamu pridali novy soubor s templates. Jsou to ruzne typy stranek seskladane z komponent design systemu tak aby designeri si urychlili praci a taky abychom se trosku pokusili potlacit jejich az moc divokou kreativitu.

    Je to jen soubor ulozeny ve stejnym space jako je design system, tj pokud ho nekdo potrebuje, musi se tam doklikat nebo ulozit do oblibenych,...

    Nepomohlo by ti podobne reseni?
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KULHY: Já bych si to rozdělil na tři části
    1) design systém
    2) znovupoužitelná knihovna, které obsahuje prvky design systému a dá se použít jinde
    3) konkrétní pojekt co v sobě má 1,2 a taky věci jeném sám pro sebe
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: To asi bude chtít nějakou ukazku, moc se neorientuju jak to myslíš :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Kdybych následoval takhle generickou poučku, tak bych do design systému zařadil třeba nějaký specifický modal s konkrétním obsahem, používám na více místech. Stalo by se z něj mosntrum a náročnost údržby by byla neúnosná. Takhle jednoduchý to asi nebude. Nebo mi něco uniká?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    jeden projekt = projektova zalezitost
    vic nez jeden = systemova zalezitost

    vic bych v tom asi nehledal :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Máte někdo zkušenosti s definovíním hranice co ještě patří do design systému a co už je design produktu pro který je design systém stavěný? Opakují se nám v týmu diskuse nad tím, jestli zanořovat složitou instanci komponenty se specifickýnm obsahem do jiné nové komponenty. Mě to už nějak zavání odklonem od principu design systému a stavění produktového obsahu. Možná je na čase podívat se na nějaké úrovně design systému? Na druhou stranu máme zatím spíš library než desgin systém, tak zas kvůli tomu řešit vícúrovňový systém možná není na místě.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Dik, uz asi dobry. Zajimalo nas, jestli Admin ma prava nahlizet do draftu, dokud patri jinemu uzivateli. Z meho pruzkumu se zda, ze lze jen videt v logu, ze se nejaky draft vytvoril nebo zmenil. Pokud je ovsem uzivatel smazan, pak prejdou jeho drafty pod admina a muze s nima nalozit jak chce. :)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    GEN_IO: Používám super, jak pro mobil tak pro PC
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: ja ne ale muzu se poptat kolegyne ktera je.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Mate nekdo organisation admin role ve Figme?
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Avocode tvrdí, že nástroje pokročili natolik, že jejich soft už není potřeba :-D https://cc.cz/nastroje-ceskeho-startupu-avocode-vyuzivala-i-tesla-ted-ale-skoncil-prestaly-uz-davat-smysl/
    KULHY
    KULHY --- ---
    KULHY: Inspect u Figmy
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Zrovna tohle je dost zavisly na tom jak ty design files prasime. Verim ze spravna struktura, cistota, presnost a rozumny naming conventions delaji vic nez rozdil mezi tooly. Nicmene osobne si u nas na inspect nikdo nestezoval.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    Ja za XD pridam svoji zkusenost. Nakreslil sem tam par easy webu, nic slozityho. Jednoduchej styleguide a slo to na dev. 4 z 5 vyvojaru si oproti figme strasne moc pochvlalovalo, ze ten dev interface je strasne fajn a jednnoduchej, proste se jim tam v ramci css trasne lehko kopirovalo atd. Ptal sem se, co je jiny oproti figme a hodne jich rikalo veci jako hluboko zanoreny prvky v komponentech, masky atd. Kdyz jsem delal ve sketchi, tak hodne vyvojaru taky prskalo a tusim, ze sem nasel nakej plugin Zeplin, ktery udajne dost pomohl. Chci se zeptat, jak je na tom Figma dneska? Mate nakej feedback od vyvojaru? Pouzivate jeste neco dalsiho na handoff? Jde mi jen o css, zadnej react atd
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    JARDABEREZA: u sketch je/byl spis problem, ze to je maly team. Byla to jejich strategie, neresit ani treba prototypovani. To je uplne jina situace nez ten VSCode editor.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    BLAMAZ: Když se podíváš na VSCode editor, tak tam byly některé velmi oblíbené pluginy. Např. obarvení závorek a odsazení. Používalo to dost lidí (statisíce). Takže to potom prostě dali do základu a už to není potřeba jako plugin. A takových je víc: https://www.roboleary.net/2021/11/06/vscode-you-dont-need-that-extension2.html Možná tudy mohla vést cesta.

    8000 nezní jako velké číslo, ale Photoshop ti 8001 vrstev prostě odmítne otevřít :-D A z toho skupina/artboard se počítá jako dvě.
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    KULHY: Tak windows chapu. To bych byl taky nadseny :) S tema pluginama jsem psal o sketchi.

    JARDABEREZA: 8000 nezní jako velké číslo :) To chápu. Svého času cesta přes plugins vypadala jako správná. Ale pokud jsou tak řešeny základní věci, tak to prostě nemůže konkurovat. ale nemá cenu se v tom hrabat. Sketch je historie :)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    BLAMAZ: Měl jsem ve sketchi přes 8000 vrstev v jednom dokumentu a i s pluginama mi to na levném Mac Mini fungovalo použitelně. Mě ty pluginy přišly super. Cokoliv tě napadlo... každé uprdnutí... do pár minut sis na to sehnal plugin. Ale je to 4 roky zpět.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam