• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ETHAN: ty dva znám a na rovinu - takhle se kamarádi nechovají :)
    ETHAN
    ETHAN --- ---
    CYBERWOLF: Jen bych rád řekl, že dnes už pořadí na obrazovce a pořadí v DOMu nemusí být to samé. Flexbox a grid jsou tvoji kamarádi.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Ani ne. Je to o alokaci zdrojů a velká granularita je potřeba. V první řadě proto, že ty lidi potřebuješ rozstrkat do 15 škatulek (respektive 18, když budeme armádu počítat každou jednotku zvlášť). V druhé řadě proto, že se ty lidi v profesích zacvičují a to by v malých číslech buď šlo moc rychle, nebo vůbec. Pomalé zacvičování je důležité, protože to má bránit strategii, kdy se před válkou všechno zboří, ze všech lidí se udělají vojáci/mágové/zloději a po válce se zase všechno propustí a pošle vydělávat na další válku. Chci aby tahle strategie nebyla výhodná, nebo přinejmenším nebyla jediná vhodná. Pak by taky to království mělo časem růst a není tu žádný tvrdý limit na velikost (když nepočítáme velikost integeru a podobná technická omezení). Reálně tam ty desítky a možná i stovky tisíc budou.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    hm 90k lidi je imho dost :) neni lepsi mit min lidi (jednotkt/desitky) a ty rozdelovat? jeden pandulak muze bejt x tisic
    imho to budes mit jednodussi k tomu udela ui
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: jako já si to předem rozvrhnu, ale prostě papír není praxe. Na něco se prostě přijde až když se to vyzkouší. Třeba na přehazování lidí mezi profesema jsem tam dal slidery, což je super... dokud teda nemáš někde 90 000 lidí a nechceš jich tam jenom 89 000, to na tom mobilu prostě netrefíš. Nebo se třeba ukáže, že něco co je dole je potřeba víc, než něco co je nahoře a tak se to přehodí a pak je zas problém to poskládat na desktopu. A tak.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: musis delat UX navrhy nejdriv... delat to a pak zjistit, ze to je blbe... to je smrt totalni...
    klidne posli nejaky nahledy a ja ti klidne napisu, ze to mas cely blbe... ;)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: no jo, jinak bych se neobtěžoval k tomu psát blogy :) Jde to teda poněkud pomaleji než jsem si představoval. Hrozně se patlám s frontendem, aby tam byly všechny informace co jsou potřeba, dalo se v tom vyznat na mobilu i na desktopu a šlo to ovládat jednou rukou. To jsou na jednu stranu docela náročné požadavky a na druhou stranu to moc neumím, takže to nějak udělám, zistím že je to blbý, tak to předělám, zjistím že je to ještě horší, tak to předělám ještě a je to lepší, ale pořád to ještě není ono... a tak.

    Pak mi do toho teda ještě hodil trochu vidle koronavirus, protože mám spoustu práce a nemám tak moc čas na kříšení draků. Ale zase mám prachy, takže si nemůžu stěžovat.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: a pokracuje nejakej development?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Vykopávky pokračují
    Profese a ekonomika Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/08/04/profese-a-ekonomika-mrtveho-draka/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Objevil jsem takovou svéráznou hru:
    Supercesko.cz
    https://www.supercesko.cz/

    A vhzledem k tomu, že ve zdrojáku jsou funkce a proměnné pojmenovávané česky, tak to asi nebude nějaký přeskinovaný engine zkrachovalé mafia hry, ale někdo tohle všechno zřejmě opravdu napsal.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Mrtvý drak a jeho území – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/03/20/mrtvy-drak-a-jeho-uzemi/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Vítej ve světě Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/02/13/vitej-ve-svete-mrtveho-draka/

    Příště už napíšu i něco konkrétního. Slibuju :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jelikož byl Red Dragon zřejmě definitivně doveden k úpadku, rozhodl jsem se udělat si podobnou hru po svém. Taky jsem si řekl, že budu o vývoji průběžně informovat, tak mi držte palce, ať tohle novoroční předsevzetí nezazdím :)

    Drak je mrtev, ať žije Drak – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/01/13/drak-je-mrtev-at-zije-drak/
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    Zkusil bych marketovat na sockach... tam ale nutne musi vzniknout zajimavy pribeh a prijemna kreativa, coz logicky vygeneruje naklady... nicmene porad tam je sance na viralni rozsireni toho obsahu a tim i snizovani nakladu na paid effort...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: tak jasně, situace je taková že, trh je saturovaný, z velké části přecpaný a něco jako loajální fanbase přestává existovat. Což je blbý. Takovejch jako ty je na každým storu deset a hráč neřeší problém "co hrát" ale "co hrát dřív", někteří to vnímají jako ztrátu času (a tak ti přece nebudou platit, nebo tě vůbec jakkoliv podporovat) a navíc jsi tu ty pro hráče a máš plnit všechna jejich vyřčená i nevyřčená přání a když to neuděláš, jsi horší než Hitler (viz. hate, co poslední roky dostává třeba Blizzard, ať udělá cokoliv). Já vím, že je to situace na hovno. Ale já ty hry stejně chci dělat, takže se s tím holt musím nějak smířit :)

    Já to mám vlastně tak, že Tuneláři jsou hra na vyzkoušení (která měla být hotová rychle a patlal jsem se s tím asi 5 let - meh) a tohle PPC mělo sloužit k tomu, abych si to změřil. Akorát to vypadá, že bych musel utratit minimálně 10x víc, abych měl relevantní data.

    Jinak podařilo se vám najít nějaký účinnější způsob akvizice, než PPC? Nemusí to být nutně dobrý, stačí lepší způsob. Protože tohle fakt nejde.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Jinak prumerny hrac bude utracet par dolaru. Muzes pocitat prumernou LTV hrace treba 10 USD. Ale je to kazda hra jinak, takze to cislo je ti k nicemu. Nicmene pokud te akvizice stoji 10 USD, tak to je no-go.
    Tu samou reklamu si kupujou World of tanks.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: PPC je hrozne drahy. Konkurujes brutalne odladenym projektum, mnohem vetsim budgetum, kde samozrejme dostavaj dost zasadni slevy.
    Vicemene je to proces, kde musis merit kazdej krok a presne vedet, kde ztracis uzivatele. Ktery krok, kterej UI prvek do dela. A pak dal tunit a tunit...

    Kongregate ti tam, kdyz te vemou, posle za jeden den par desitek tisic prokliku. DRTIVA vetsina bouncne, z toho zbytku se bud stanou hraci nebo ne... a kdyz jo, tak nektery i platej. Nam z konkregate pristalo hned nekolik nejlip platicich hracu. Ale bohuzel fakt jen par a celkove si ty hrace udrzet je strane tezky.

    Je totiz uplne jedno, jak moc bys chtel nebo jak moc je ta hra cool. Protoze ty svoji hrou konkurujes vsemu ostatnimu, co dneska existuje. A toho je dost. Nechci te zrazovat, ale vybral sis kamo tezkej boj. My jsme tohle uz vzdali.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

    V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

    Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

    CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

    I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

    Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam