• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Vykopávky pokračují
    Profese a ekonomika Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/08/04/profese-a-ekonomika-mrtveho-draka/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Objevil jsem takovou svéráznou hru:
    Supercesko.cz
    https://www.supercesko.cz/

    A vhzledem k tomu, že ve zdrojáku jsou funkce a proměnné pojmenovávané česky, tak to asi nebude nějaký přeskinovaný engine zkrachovalé mafia hry, ale někdo tohle všechno zřejmě opravdu napsal.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Mrtvý drak a jeho území – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/03/20/mrtvy-drak-a-jeho-uzemi/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Vítej ve světě Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/02/13/vitej-ve-svete-mrtveho-draka/

    Příště už napíšu i něco konkrétního. Slibuju :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jelikož byl Red Dragon zřejmě definitivně doveden k úpadku, rozhodl jsem se udělat si podobnou hru po svém. Taky jsem si řekl, že budu o vývoji průběžně informovat, tak mi držte palce, ať tohle novoroční předsevzetí nezazdím :)

    Drak je mrtev, ať žije Drak – Blog | WebGame.land
    https://blog.webgame.land/2020/01/13/drak-je-mrtev-at-zije-drak/
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    Zkusil bych marketovat na sockach... tam ale nutne musi vzniknout zajimavy pribeh a prijemna kreativa, coz logicky vygeneruje naklady... nicmene porad tam je sance na viralni rozsireni toho obsahu a tim i snizovani nakladu na paid effort...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: tak jasně, situace je taková že, trh je saturovaný, z velké části přecpaný a něco jako loajální fanbase přestává existovat. Což je blbý. Takovejch jako ty je na každým storu deset a hráč neřeší problém "co hrát" ale "co hrát dřív", někteří to vnímají jako ztrátu času (a tak ti přece nebudou platit, nebo tě vůbec jakkoliv podporovat) a navíc jsi tu ty pro hráče a máš plnit všechna jejich vyřčená i nevyřčená přání a když to neuděláš, jsi horší než Hitler (viz. hate, co poslední roky dostává třeba Blizzard, ať udělá cokoliv). Já vím, že je to situace na hovno. Ale já ty hry stejně chci dělat, takže se s tím holt musím nějak smířit :)

    Já to mám vlastně tak, že Tuneláři jsou hra na vyzkoušení (která měla být hotová rychle a patlal jsem se s tím asi 5 let - meh) a tohle PPC mělo sloužit k tomu, abych si to změřil. Akorát to vypadá, že bych musel utratit minimálně 10x víc, abych měl relevantní data.

    Jinak podařilo se vám najít nějaký účinnější způsob akvizice, než PPC? Nemusí to být nutně dobrý, stačí lepší způsob. Protože tohle fakt nejde.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Jinak prumerny hrac bude utracet par dolaru. Muzes pocitat prumernou LTV hrace treba 10 USD. Ale je to kazda hra jinak, takze to cislo je ti k nicemu. Nicmene pokud te akvizice stoji 10 USD, tak to je no-go.
    Tu samou reklamu si kupujou World of tanks.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: PPC je hrozne drahy. Konkurujes brutalne odladenym projektum, mnohem vetsim budgetum, kde samozrejme dostavaj dost zasadni slevy.
    Vicemene je to proces, kde musis merit kazdej krok a presne vedet, kde ztracis uzivatele. Ktery krok, kterej UI prvek do dela. A pak dal tunit a tunit...

    Kongregate ti tam, kdyz te vemou, posle za jeden den par desitek tisic prokliku. DRTIVA vetsina bouncne, z toho zbytku se bud stanou hraci nebo ne... a kdyz jo, tak nektery i platej. Nam z konkregate pristalo hned nekolik nejlip platicich hracu. Ale bohuzel fakt jen par a celkove si ty hrace udrzet je strane tezky.

    Je totiz uplne jedno, jak moc bys chtel nebo jak moc je ta hra cool. Protoze ty svoji hrou konkurujes vsemu ostatnimu, co dneska existuje. A toho je dost. Nechci te zrazovat, ale vybral sis kamo tezkej boj. My jsme tohle uz vzdali.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

    V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

    Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

    CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

    I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

    Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JANEQ: Dík. Nefunguje ani klik na tlačítko, ani mimo okno? Okno s akcí se normálně zavřít dá?
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    CYBERWOLF: Na iOS - chrome mi nejde zavrit okno s dalsimi tunelari pusobicimi ve firme...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function format() on null in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php:22 Stack trace: #0 {main} thrown in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php on line 22
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Víte, jak jsem tak před rokem říkal, že bude comeback. Tak už!

    Udělal jsem hru a protože nechci, aby byla poslední, udělal jsem k tomu udělal i platformu, co bude zajišťovat věci jako jedntné přihlášení, přenositelnost kreditu a tak. V příštím týdnu bych to chtěl pustit do ostrého provozu. Tak kdyby se vám třeba chtělo se na to podívat, trochu mi to zdrbout a tak, byl bych za to rád :)

    Hry v prohlžeci, co stojí za to hrát | WebGame.land
    https://webgame.land/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    S SVG je problém, že tím že je to vektor, tak je náročnější na vykreslení (oproti bitmapě). Co jsem jsem před pár lety zkoušel (s pixi.js) tak bylo lepší použít obří png než SVG, protože SVG hrozně žralo (úplně stejná scéna, ale rozdíl byl znát na hučení větráků a polovičním framerate). Na zde NEFERNEFER popisovaný problém bych tedy raději volil bitmapu.

    Jinak SVG je teoreticky dobré v tom, že se s ním dá manipulovat přes DOM, CSS a taky se dá animovat a věšet na ty polygony javascript, fitry atd., ale prohlížeče si s tím dělají celkem co chtějí, takže prakticky to bylo noční můra.
    YORK
    YORK --- ---
    NEFERNEFER: Jestli to budou statické obrázky, tak dejme tomu. Pokud se v tom bude cokoliv hejbat, tak rozhodně doporučuju použít nějakej html5 game engine, třeba právě Phaser.

    SVG má smysl použít, pokud potřebuješ něco hodně malýho (pár komponent), nebo když chceš zobrazit grafiku, kterou vyrobíš v nějakém SVG editoru. Dělat v tom ručně cokoliv víc je strašnej opruz (zkoušel jsem to).

    Engine udělá spoustu věcí za tebe a ještě to nejspíš bude rychlejší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam