• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    BANKABANATA: Mě přijde spíše problém, že je to něco nového a vlastně doteď nikdo netuší co to přinese. Ty pravidla se ale měněj naprosto nelogicky. Ty kategorie se dali vymyslet lépe. Když jsem dělal ten test, který jsem myslel kdo ví co v tom nebude. Tak jsem si pročetl materiál z minulého roku s tím že se to bude tak a tak měnit. Ten text ale vůbec nedával smysl, kvůli těm změnám.
    BANKABANATA
    BANKABANATA --- ---
    MERTLAS: Díky moc za doplnění! Asi v zásadě souhlasím, nicméně ohledně té přiměřenosti bych byl pořád trochu skeptický. Například zatížit let v (jakémkoli) ochranném pásmu vodního zdroje povinností OkP (podotýkám, že například 3.OP VN Švihov na Želivce zabírá bezmála 1000km2) je fakt overkill a svědčí o neschopnosti zhodnotit při nastavování normativů reálná rizika vyplývající z provozu UAV. Dalo by se pokračovat (myslím, že i ty NP a CHKO byly trochu přehnaný), ale to už sem možná fakt nepatří..
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    BANKABANATA: doplnim... v soucasne dobe v CR staci na drtivou vetsinu vyjimek (bohuzel) uz jen OkL a tedy Open kategorie.

    Poupravim liniove stavby - jakakoliv liniova stavba je zatim no go zona bez patricneho uzavreni. Realita je vsak samozrejme jina... silnice treti tridy a tyhle mensi se neresi, protoze tam neni provoz tak silny a clovek si pripadne pocka, kdyz tam nic nejede... Je v sirsi diskusi, ze by se kratke prelety liniovych staveb mohly provadet, ale zatim to je jen v rovinach diskusi.

    Co se "hrany primerenosti" tyce, tak bych si dovolil trochu oponovat, ze si to UCL zacalo uvedomovat... kdyby nebylo podzimniho auditu EU na ceskem UCL, tak jsou stale pravdila nastavena tak, jako do nedavna. Tedy pokud chces litat v HOP, tak musis mit Specific, musis mit povinne pojisteni a vyyjimka te stoji penize... Momentalne udeleni vyjimky nic nestoji, na UCL jsou z toho docela v ohni, protoze kazdej jeliman si to jen tak zkousi (a to nemyslim v nadsazce) aniz by mel potrebne znalosti, spravne vypracovany conops a podobne, UCL se tim musi povinne zabyvat a posilat pripadne zamitava stanoviska atd... a nam, co se litanim opravdu zivime to docela komplikuje zivot... ale co uz... plus navic cela ta zmena defakto zabila filmovy nataceni inspirem, protoze I2 nema certifikaci, takze na nej ziskat povoleni do HOP je momentalne nerealny, a na I3 vzhledem k tomu, ze MTOM je pres 4kg tak musis mit specialni bazmek (kterej stoji cca 1500eur), protoze o par gramu nesplnil certifikaci C2 a je tedy C3 a tedy bez bazmeku nemuze do A2...

    Mimochodem ani s M2P si od letosniho roku legalne v A1/A2 nezalitas a muzes s nim pouze do A3 (tedy mimo obylena uzemi, pole, lesy mimo zvlaste chranena uzemi...)

    z praxe tedy tak, jak to bylo nastaveny ceskym UCL do nedavna davalo mnohem vetsi smysl... ale to je na jinou diskusi :)
    BANKABANATA
    BANKABANATA --- ---
    SCHRAPNEL: Zkusím naťuknout svůj výklad, třeba někdo doplní:
    - cíleně nad jednotlivými lidmi (myšleno nezúčastněnými / kolemjdoucími) mimo HOP bys v rámci OPEN lítat neměl, pokud Ti vlezou do zóny letu, měl bys upravit trasu. V zásadě platí (snad stále) pravidlo 1:1 (minimálně však 15m, nebo 5m v pomalým režimu)
    - komunikace a v zásadě veškerá infrastruktura s ochranným pásmem jsou v rámci OPEN v podstatě no go (?), otázka je, jestli na to je třeba OkP, nebo stačí už jen OkL (tady už se trochu ztrácím, A2 jsem dělal už před dvěma lety, OkL přibylo relativně nedávno).
    UCL nastavená pravidla jsou mnohdy za hranou přiměřenosti a zdá se, že už si to i oni začínají uvědomovat, ale na v druhou stranu např. nad železnici, dálnici a rozvody VN a VVN bych s dronem v OPEN fakt radši nelítal.
    SCHRAPNEL
    SCHRAPNEL --- ---
    Ahoj, dnes som od kamoša kúpil Mavic 2 Pro ... A1/A3 som si naklikal na webe, na A2 som prihlásený. Mám začiatočnícku otázku - tým, že mavic ma 907g, nemôžem s ním vôbec za žiadných okolností preletieť nad ľudmi? Napr. zaparkujem na parkovisku a potrebujem preletieť k nejakému zaujímavému muestu. Vôbec nesmiem preletieť nad cestou/traťou a inými ľuďmi? ... Díky moc. Zajtra pôjdem niekde na pole prvýkrát zalietať..
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    MHO: osobne bych doporucil Samsung 50S nebo Molicel P45B. Molicel jsou super na vetsi proudove odbery a Samsungy zase na delsi let.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DRAGON: No mate mě značení těch vrtulí. Čekal bych že jsou pouze dva druhy, al já mám na stoje hned 3

    Všechny začínají označením 4726 FM Ale na dronu jsou 4 s označením 4726 FM m1 a 4 z označením 4726 FM C2.

    V balíčku mám náhradní vrtule 4726 FM C1 a 4726 FM C2.

    Proto bych rád věděl jestli je 4726 FM C1 to samé co 4726 FM m1?
    Směr je stejnej, ale nevím čím se liší?

    Taky kdyby někdo poradil čím lepit tělo, nevím úplně co je to za matroš. Vteřinové lepidlo? Nebo epoxid? Něco jiného?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    CUKI: z tvyho postu se mi udelal na mozku uzel :))
    CUKI
    CUKI --- ---
    Neměl by někdo přebytečné vrtule na mavic mini 2 se? Balíček co mám obsahuje 2 a 2 a já potřebuji vyměnit 4 od jedné. Asi C1.
    Akorát nechápu značení na všech je 4726 FM Ale na dronu jsou 4 verze C2 a 4 verze M1

    Jenže balíček má 2 C2 a 2 C1

    Je C1 to samé co M1?

    díky
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DOKKTOR: nevim jak u Mavica, ale u ostatnich to bylo nekde v posledni zalozce dole a v ni opet nekde dole...
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    od nového roku je potřeba na specific provoz DRID - Mavic 2 Pro by to měl umět, aspoň tak to tvrdí popis v aktuálním firmwaru, nicméně nikde v aplikaci DJI GO 4 nemůžu najít, kam DRID zadat. Víte někdo? Jde to vůbec v této appce?
    MHO
    MHO --- ---
    Skvělá kompilace na téma padání a bezpečnosti dronů.

    APRENDE de estos FALLOS para NO cometerlos con tu dron…
    https://www.youtube.com/watch?v=_eC8Q2R7Nuc
    TYRAEL
    TYRAEL --- ---
    SPELL: Já si za Mini 2 ve Fly More řekl 7000 a už má nového majitele. 5000 mi moc (pokud je v pořádku a s ovladačem) nepřijde.
    TYRAEL
    TYRAEL --- ---
    Nezná někdo obchod v Čechách prodávající Master Airscrew vrtule pro DJI Mini 3/4ku?
    Nějak je nikde dostupný nevidím.
    TROGLODYT
    TROGLODYT --- ---
    T
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    MHO: jasně, dělám si své vlastní packy, 18650 a 21700, Sony Murata, Molicel. Na 4 Ah 21700 6s baterku lítám 15 minut s gopro (7"). Ty baterky mají max vybíjecí proud 35-40 A, ale trvale dají míň. Takže pokud chceš crusing, občasný dive bez prudkého konce, tak pohoda.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SPELL: Je potřeba telefon s 64bit architekturou, ale to jsou všechny nové tuším od roku 2020 (v reakci na nátlak Googlu)
    MHO
    MHO --- ---
    SPECZ: hmm, tak mi to nedalo a jeste jsem rano polital se zaznamem odberu motoru v amperech. A pri cinematic litani by to mohlo vyjit. Jakmile dam kotel a zkusim nejakou akrobacii, tak jsem razem na odberu 20A, ale nezny let je do 10A v pohode.

    A zda se, ze je to celkem standard v long range.
    Using Li-ion Battery Packs for Long Range FPV Drone Flying: Pros, Cons, and Recommendations - Oscar Liang
    https://oscarliang.com/li-ion-battery-long-range/
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    Aha, neblizi ani smykem, uz to vidim. Nocmene - jak dlouho vydrzis litat na ty 2Ah ? Snazim se dobrat nejakyho prumernyho proudu, aby slo +- autobus urcit jestli to pujde. Pripadne s podeprenim nejakym supercapem na vystupu, aby to dorovnalo proudovy spicky. U airsoftek, kde jsou taky motory co maj ve spicce odber jak krava, pomahalo 1-2 tisice mikrofarad na to aby se motor v zacatku rozbihal o dost svizneji, tady by to taky mohlo udelat svoje ...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MHO: Ptam se proto jestli nahodou se tech 10C v tomhle pripade neblizi tem 30A - pak by to nebylo moc limitujici ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam