• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: musis delat UX navrhy nejdriv... delat to a pak zjistit, ze to je blbe... to je smrt totalni...
      klidne posli nejaky nahledy a ja ti klidne napisu, ze to mas cely blbe... ;)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: no jo, jinak bych se neobtěžoval k tomu psát blogy :) Jde to teda poněkud pomaleji než jsem si představoval. Hrozně se patlám s frontendem, aby tam byly všechny informace co jsou potřeba, dalo se v tom vyznat na mobilu i na desktopu a šlo to ovládat jednou rukou. To jsou na jednu stranu docela náročné požadavky a na druhou stranu to moc neumím, takže to nějak udělám, zistím že je to blbý, tak to předělám, zjistím že je to ještě horší, tak to předělám ještě a je to lepší, ale pořád to ještě není ono... a tak.

      Pak mi do toho teda ještě hodil trochu vidle koronavirus, protože mám spoustu práce a nemám tak moc čas na kříšení draků. Ale zase mám prachy, takže si nemůžu stěžovat.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: a pokracuje nejakej development?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Vykopávky pokračují
      Profese a ekonomika Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
      https://blog.webgame.land/2020/08/04/profese-a-ekonomika-mrtveho-draka/
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Objevil jsem takovou svéráznou hru:
      Supercesko.cz
      https://www.supercesko.cz/

      A vhzledem k tomu, že ve zdrojáku jsou funkce a proměnné pojmenovávané česky, tak to asi nebude nějaký přeskinovaný engine zkrachovalé mafia hry, ale někdo tohle všechno zřejmě opravdu napsal.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Mrtvý drak a jeho území – Blog | WebGame.land
      https://blog.webgame.land/2020/03/20/mrtvy-drak-a-jeho-uzemi/
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Vítej ve světě Mrtvého draka – Blog | WebGame.land
      https://blog.webgame.land/2020/02/13/vitej-ve-svete-mrtveho-draka/

      Příště už napíšu i něco konkrétního. Slibuju :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Jelikož byl Red Dragon zřejmě definitivně doveden k úpadku, rozhodl jsem se udělat si podobnou hru po svém. Taky jsem si řekl, že budu o vývoji průběžně informovat, tak mi držte palce, ať tohle novoroční předsevzetí nezazdím :)

      Drak je mrtev, ať žije Drak – Blog | WebGame.land
      https://blog.webgame.land/2020/01/13/drak-je-mrtev-at-zije-drak/
      JANEQ
      JANEQ --- ---
      Zkusil bych marketovat na sockach... tam ale nutne musi vzniknout zajimavy pribeh a prijemna kreativa, coz logicky vygeneruje naklady... nicmene porad tam je sance na viralni rozsireni toho obsahu a tim i snizovani nakladu na paid effort...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: tak jasně, situace je taková že, trh je saturovaný, z velké části přecpaný a něco jako loajální fanbase přestává existovat. Což je blbý. Takovejch jako ty je na každým storu deset a hráč neřeší problém "co hrát" ale "co hrát dřív", někteří to vnímají jako ztrátu času (a tak ti přece nebudou platit, nebo tě vůbec jakkoliv podporovat) a navíc jsi tu ty pro hráče a máš plnit všechna jejich vyřčená i nevyřčená přání a když to neuděláš, jsi horší než Hitler (viz. hate, co poslední roky dostává třeba Blizzard, ať udělá cokoliv). Já vím, že je to situace na hovno. Ale já ty hry stejně chci dělat, takže se s tím holt musím nějak smířit :)

      Já to mám vlastně tak, že Tuneláři jsou hra na vyzkoušení (která měla být hotová rychle a patlal jsem se s tím asi 5 let - meh) a tohle PPC mělo sloužit k tomu, abych si to změřil. Akorát to vypadá, že bych musel utratit minimálně 10x víc, abych měl relevantní data.

      Jinak podařilo se vám najít nějaký účinnější způsob akvizice, než PPC? Nemusí to být nutně dobrý, stačí lepší způsob. Protože tohle fakt nejde.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      Jinak prumerny hrac bude utracet par dolaru. Muzes pocitat prumernou LTV hrace treba 10 USD. Ale je to kazda hra jinak, takze to cislo je ti k nicemu. Nicmene pokud te akvizice stoji 10 USD, tak to je no-go.
      Tu samou reklamu si kupujou World of tanks.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: PPC je hrozne drahy. Konkurujes brutalne odladenym projektum, mnohem vetsim budgetum, kde samozrejme dostavaj dost zasadni slevy.
      Vicemene je to proces, kde musis merit kazdej krok a presne vedet, kde ztracis uzivatele. Ktery krok, kterej UI prvek do dela. A pak dal tunit a tunit...

      Kongregate ti tam, kdyz te vemou, posle za jeden den par desitek tisic prokliku. DRTIVA vetsina bouncne, z toho zbytku se bud stanou hraci nebo ne... a kdyz jo, tak nektery i platej. Nam z konkregate pristalo hned nekolik nejlip platicich hracu. Ale bohuzel fakt jen par a celkove si ty hrace udrzet je strane tezky.

      Je totiz uplne jedno, jak moc bys chtel nebo jak moc je ta hra cool. Protoze ty svoji hrou konkurujes vsemu ostatnimu, co dneska existuje. A toho je dost. Nechci te zrazovat, ale vybral sis kamo tezkej boj. My jsme tohle uz vzdali.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

      V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

      Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

      CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

      I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

      Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
      JANEQ
      JANEQ --- ---
      CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      JANEQ: Dík. Nefunguje ani klik na tlačítko, ani mimo okno? Okno s akcí se normálně zavřít dá?
      JANEQ
      JANEQ --- ---
      CYBERWOLF: Na iOS - chrome mi nejde zavrit okno s dalsimi tunelari pusobicimi ve firme...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function format() on null in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php:22 Stack trace: #0 {main} thrown in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php on line 22
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Víte, jak jsem tak před rokem říkal, že bude comeback. Tak už!

      Udělal jsem hru a protože nechci, aby byla poslední, udělal jsem k tomu udělal i platformu, co bude zajišťovat věci jako jedntné přihlášení, přenositelnost kreditu a tak. V příštím týdnu bych to chtěl pustit do ostrého provozu. Tak kdyby se vám třeba chtělo se na to podívat, trochu mi to zdrbout a tak, byl bych za to rád :)

      Hry v prohlžeci, co stojí za to hrát | WebGame.land
      https://webgame.land/
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam