• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: Open Sans?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Vcetne ceskych znaku.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Mate nekdo tip na dobrej free cross-platform (iOS/Android) sans-serif font pro UI mobilni app? Nemam rad Roboto. :)
    DWICH
    DWICH --- ---
    Já to řeknu svými slovy, proč zrovna my potřebujeme UI/UX. Děláme aplikace, zpravidla webový. Jednou jsem slyšel klienta mluvit o cizí aplikaci: "mě se s tím nepracuje dobře". Aplikace jsou totiž nástroj, třeba pracovní. Lidi nechtějí bejt frustrovaný. Chtějí věci, co fungujou, dobře se ovládají atp. Programátor tu věc umí vytvořit, ale není odborník na to používání. "Já bych dal tlačítko sem", "a já zas tam". Jenže jak na to ty programátoři přišli? Je to jejich pocit nebo je to fakt ověřená potřeba uživatelů, pro který to dělaj?

    Proto potřebujeme UI/UX, který se věnujou čistě tomu, jak udělat produkt takovej, aby ho lidi měli rádi. Není to umělá potřeba nebo umělý řemeslo. Je to potřeba/řemeslo, jehož existence vychází z reálných potřeb lidí.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Slavime 50 sledujicich — jsem vdecny, ze sem chodite diskutovat a ze to tady zatim funguje. To me utvrzuje, ze zalozeni noveho, specificky zamereneho klubu na UI, melo smysl. :)
    QUICK
    QUICK --- ---
    TMA: ok. Myslíš, že by ti k pochopení pomohlo, vypsat třeba příklady co designeři v práci dělají? Mě by to přišlo smysluplnější, než se snažit o nějakou slovníkovou definici.

    TMA: záleží jakého designera myslíš... Těch rolí, které mají "designer" v názvu je víc a některé se zabývají víc formou a některé víc obsahem a funkcemi :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ono je asi jedno jak se nazyva vase role, dulezity je, jestli je soucasti vasi zahradky UI design, o kterem je mistni klub a muzete byt UI designer, UX designer, Product designer, Visual designer, Graphic designer, Interaction designer — jejich kombinace nebo nekdo uplne jiny. UI design je navrharska disciplina, kde definujete vzhled a chovani grafickych uzivatelskych rozhrani.
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    HAVANA:
    takhle ale lidi nemluví, to je prácě ten problém

    UMIAKI: no fuj, to bych dělat nechtěl 😆
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    TMA: Orientovat se v UX oboru nejde. Část toho je snake blood, část potřebuje novej název, část je starej dobrej grafickej design a část jsou diletanti, co se naučili používat určitej software. Bude ještě nějakou dobu trvat, než se ten obor vytříbí.
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    TMA: Tyjo, snažím se ti nějak uceleně odpovědět, ale je to fakt těžký. Ten náš obor je dost mladej a rozplizlej. Ale asi chápu tvoji frustraci. Jsem v oboru 15+ let a s každým rokem roste i moje vlastní frustrace. Viz všechny odpovědi tady. Nerzumím jim i přesto, že vím, co chtějí říct.

    Ano, formu od funkce oddělit nelze. Někdo vníma UI design jako fázi návrhu, který má za úkol právě "jen"dát formu funkci/obsahu. A ta funkční část pak přichází od jiného typu designérů, kterým se říká UX. Ti mají za úkol zpracovat všechny vstupy (požadavky klientů, přání a potřeby uživatelů, limitace technologie atd atd) a vyprdnout ucelený pohled na daný problém a návrh jeho řešení. Typicky ve formě prototypů, drátových modelů.

    A za tohle mě tady nějakej strejda hned seřve a bude tvrdit, že UX je jenom výzkum a testování. Další strejda pak bude říkat, že ne, že jde o ucelenej pohled na zážitek zákazníka a že i uklízečka v kanclu je toho součástí.

    Pokud bych se držel rozdělení na UX designéry zabývající se funkcí/obsahem a UI designéry zabývající se formou, tak bych to řekl, ve světle parametrů tvojí otázky, takhle:

    Za použití vizuálních elementů (text, obrázek, tvar) a jejich vlastností (velikost, umístění, vzdálenost, barva, kontrast) předává informace. To může prosté sdělení vlastnosti nějakého produktu (např. produkt v eshopu), instrukce k další akci (např. proces rezervace lístku na koncert), představení možných akcí a funkcí (např. rozhraní emailového klienta)
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    KULHY: jasny, ja se vzdy nemuzu spolihat na GA, jelikoz casto resim novej produkt, kazdop diky.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: A mit cisla z Google Analytics je fajn no. :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Obecne jsem presel na 375. Jeste vsimam vypjatych mist a snazim se pripadne predejit rozbiti na 320, ale neoptimalizuji na to.
    TMA
    TMA --- ---
    TMA: Možná jen nechápu, jak oddělit formu od funkce. Možná mám zkreslený pocit, že designér se zabývá jen formou. Irituje mne ten pocit, že mi to nedává smysl. To je asi má hlavní motivace.
    TMA
    TMA --- ---
    QUICK: Nepotřebuji, striktně vzato. Ale když někdo řekne, že je zedník nebo chirurg nebo zdravotní sestra, tak mám nějakou představu, co to asi obnáší. Dokonce už jsem dokázal pochopit, co je práce projektového manažera (a že je to užitečná práce, alespoň pokud se dělá dobře). Umělec je taky něco, co už trochu chápu, i když mi to hodně dlouho dělalo potíže (ve zkratce: dříve to byl člověk, který tvořil krásné věci, které dobře působí na ostatní lidi, dnes totéž ale bez "krásné" a bez "dobře"). Ale designér mi přijde pořád nepochopitelný.

    Je to jen má libůstka, chtít se orientovat ve světě.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    Cus, takovej obecnej dotaz pro UI. Na jaky nejmensi rozliseni vytvarite v soucasnosti web/mobil aplikace? Pro me byl vzdy standard 320 px, ale takovejhle artboard je obecne pain jak pro designery, tak pro vyvojare (samo vim, ze spousta uzivatelu tohle rozliseni porad pouziva). Jen sem zvedavej :-)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Moje definice práce (resp. cíle, k jakejm ve svojí práci chci směřovat)

    Ux designer je člověk, kterej má na starost to, aby se systém (je v principu jedno jeslti systémem myslíš krabici s jedním tlačítkem a dvěma diodama, bankovní aplikaci nebo auto), choval tak, jak jeho uživatel čeká a pomáhal mu v dosažení jeho cíle, s pokud možno minimálním úsilím na straně uživatele....


    Prostě děláme věci tak, aby lidi co je používaj nebyli nasraný že je musej používat
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    QUICK: Pozor! Tady někdo potřebuje kontext! :)
    QUICK
    QUICK --- ---
    TMA: Čeho potřebuješ definici? Tohle auditko čtou asi různí lidé, kteří mohou mít ve firmě různé role. Takže definici "vaše práce"... UI designer? UX designer? Produktový designer? Designer v web agentuře? Designer v produktové firmě? Designer ve startupu?

    K čemu tu definici vlastně potřebuješ? Co od toho očekáváš?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Everything is ux
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam