Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Akademický svět - tipy a triky
DOBYTEK
Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MIGUEL --- 20:31:41 28.5.2020
???: je lepsi se drzet spis spodniho limitu, ono uprimne, chces, aby tvuj clanek mel pak i nejake citace a moc dlouhy clanek dost casto odradi od toho, aby ho pak nekdo cetl
RUZOVYKOLOUSEK --- 19:50:15 27.5.2020
???: v takovém případě se držím mezi 8 a 10 tis. slov :) Je to standard daného časopisu, tak to respektuji. Navíc, když napíšu článek moc dlouhý, určitě se dá najít odstavec, nebo věty, které se dají přeformulovat, vynechat, zkrátit.

KATIA --- 8:00:30 26.5.2020
???: držím se limitu, po recenzích to obvykle už moc neřeší a kousnou delší článek. i když se nám taky stalo, že editorka si pak vyžádala krácení.
??? --- 23:33:58 25.5.2020
Mám dotaz na zdejší akademickou komunitu. Představte si, že píšete článek a vyberete si nějaký časopis, který
požaduje články v rozsahu např. 8.000-10.000 slov. Jak dlouhý text obvykle posíláte? Počítáte dopředu s tím, že po vás recenzenti budou chtít nějaké úpravy a proto se raději držíte u toho dolního limitu? Nebo posíláte články o délce 9999 slov? (A co děláte, když po vás chtějí recenzenti přidat nějaké úpravy - např. přidat nějaké vysvětlující poznámky pod čarou apod.?)
??? --- 11:34:58 30.4.2020
Jsem se tu onehdá rozčilovala nad studentskými emaily, abych si později všimla, že se tak rozčiluji každý semestr a začínám se opakovat a podobat se svým vysmívaným pedagogům :) Nejsem ale jediná, na redditu si teď všichni taky barvitě stěžují, tak kdybyste někdo chtěli studenty poučit, tady je skvělý návod, jak napsat civilizovaný email.
GUMBA --- 16:19:16 21.4.2020
GAARQ: Problém u studentů s dialektikou v závěrečných pracích je ten, že je to dialektika velice eklektická :)
??? --- 13:43:41 19.4.2020
GAARQ: njn, a taky hodiny pravopisu, zakladu prace s IT a socialni komunikace, clovek by skoro rekl, ze by to treba mohli stihnout uz na stredni...
CHIMERA: kdyz ono je to taky temi pozadavky zkousejicich, na me studenti koukaji jako na blazna, kdyz jim reknu, ze referat ok, ale bez citaci dostanou za ctyri (nebo jako ted, kdyz mi ted jeden mlady kolega predlozil paper kompletne sestaveny z copypastu clanku z cinskeho internetu prohnany translatorem a nechape, proc se rozciluji), on to po nich zjevne nikdo jiny totiz nechce.
GAARQ --- 13:22:58 19.4.2020
CHIMERA: to je smutné. nějak by mi nevadilo, kdyby se vrátilo do vzdělávání trivium, aspoň rétorika a dialektika, gramatiky si asi užijí vrchovatě.
CHIMERA --- 11:25:27 19.4.2020
GAARQ: Chápu. My jsme právníci. Seminární práce studenti píší a referáty obhajují/prezentují v různých předmětech a z různých oborů během celého studia. Stejně ten výsledek je fakt smutný, často se diví i tomu, že žádám u překladu uvádět překladatele (chudáci překladatelé). Verbální projev mají naši studenti na velmi dobré úrovni, s psaným je to celkově slabé, a tím nemyslím jen vědeckost textu. Rozšířená je taková nějaká představa, že ono na tom stejně nesejde... no.
GAARQ --- 10:39:43 19.4.2020
CHIMERA: bez průběžného cvičení to zapomenou a pokud si nejsou bytostně vědomi nutnosti a nedělají to sami pro sebe, tím hůř. kolik dalších akademických textů musí ti vaši napsat před psaním závěrečné prace? mám zkušenosti jak z přírodovědy, tak i z fildy, a jednou z výhod fildy jsou pravidelné semestrální práce. přírodovědci neumí ani mluvit, natož psát. při všech těch testech a absenci ústního se nedivím. šéf na mě tlačí, abych od ústního upustil, že je to časově neefektivní a zanedbávám tím vědecké povinnosti (prakticky to zabije 3/4 ledna), ale já jsem primárně vysokoškolský pedagog a bez ústního zkoušení by zpustli úplně. na státnicích pak nejsou schopni dát dohromady tři smysluplné věty za sebou. na našich oborových seminářích místo obligátních (a nudných) referátů z literatury musí po dva roky, každý semestr, mít alespoň dvě prezentace, cvičíme je výkladu, a za ty dva roky napíšou dva delší akademické texty (jeden česky a druhý anglicky). alespoň jsou zvyklí, i když úroveň je kolísavá.