Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Golden Age of Airlines :: letecká doprava 1940 - 1980 :: fotky, plánky, schémata :: od vzducholodí po concorde
VECTOR
Podobná diskuse zaměřená na stará civilní letadla tu není. Trochu se tomu blíží board o pláncích a schématech, ale ten má moc široké téma. Přitom fotek letadel, interiérů, infografik, často porovnání s vojenskými verzemi letadel, ze kterých po válce vycházely ty civilní, je ke každému modelu letadla až dost.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MEZZANA --- 15:45:28 5.8.2019
SUCZKER --- 11:37:45 20.5.2018
???: hele, nevim, odkud linkujes obrazky, ale nejsou videt, coz je skoda.
??? --- 5:31:05 10.5.2018

Lockheed Constellation

Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Constellation

Lockheed Constellation („Connie“) je vrtulový dopravní letoun vyráběný mezi lety 1943 a 1958 firmou Lockheed Corporation v Burbanku v Kalifornii. Celkem bylo vyrobeno 856 letounu v různých verzích, z nichž všechny vynikaly trojitými svislými ocasnimi plochami, trupem ve tvaru delfína a ve většině případů 18válcovým motorem Wright R-3350. Letoun se dočkal jak civilního, tak i vojenského užití a byl nasazen například během blokády Berlína. PC-121A „Columbine II“ používal americký prezident Eisenhower, PC-121A „Bataan“ zase generál MacArthur.


Three of them served as the presidential aircraft for Dwight D. Eisenhower.


Records

Sleek and powerful, Constellations set a number of records. On April 17, 1944, the second production C-69, piloted by Howard Hughes and TWA president Jack Frye, flew from Burbank, California, to Washington, DC, in 6 hours and 57 minutes (about 2,300 miles (3,700 km) at an average 331 miles per hour (533 km/h)). On the return trip, the aircraft stopped at Wright field to give Orville Wright his last flight, more than 40 years after his historic first flight. He commented that the Constellation's wingspan was longer than the distance of his first flight.[2]

On September 29, 1957, a TWA L-1649A flew from Los Angeles to London in 18 hours and 32 minutes (about 5,420 miles (8,720 km) at 292 miles per hour (470 km/h)). The L-1649A holds the record for the longest-duration, non-stop passenger flight aboard a piston-powered airliner. On TWA's first London-to-San Francisco flight on October 1–2, 1957, the aircraft stayed aloft for 23 hours and 19 minutes (about 5,350 miles (8,610 km) at 229 miles per hour (369 km/h)).
Určenídopravní letoun
VýrobceLockheed Corporation
První let9. ledna 1943
Zařazeno1943 (USAAF)
1945 (TWA)
Vyřazeno90. léta (civilní)
1978 (vojenský)
UživatelTrans World Airlines
BOAC, KLM, Qantas
Výroba1943–1958
Vyrobeno kusů856
Vyvinuto z typuL-044 Excalibur
VariantyL-049 Constellation
C-69 Constellation
L-649 Constellation
L-749 Constellation
L-1049 Super Constellation
C-121/R7V Constellation
R7V-2/YC-121F Constellation
EC-121 Warning Star
L-1649A Starliner
Další vývojLockheed XB-30


[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4mO1_vbZwWACJ7XZe_D0ZOyhtGhcLVciWUJ3tHoRn_ySOh5L6-911kkCnDHJ_ylvnfA2qEtBJ8g5StjvzQVBn0QTexDg6XoAjodlQAtslv7CuIbBECOdamfy-wFO1N9S67KKVewQHhF6KZxySd5C9sudkjHNCcyUTqXiOUDVCuZe9Eh89LKcgSxo7KSuPFx5WzPRjcbw3Sbg6hE_a65_aBZQ/dl-ed.loc.const.3f2.png?psid=1]

[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4mQP3XdjIBYqVTR6GS7eSrEzv7Xe_X7LemDbzmBrCzwboK_MsYuGqTN602pNRCkJJhL1-Vhd8uaxGGVntI7det-ekhPK1jeVwijObKYOnJKyKgcrA0Qp9d1ygutHMGI270jRj7wW50K7rcvDlco8ZT-Cnl90WJppwWNNU4yJR7WowZSdSaWzYfCplMr3hPa-fSU9euNo7XF7FBMY8NuVy5nA/dl-ed.loc.const.3f0.jpg?psid=1]
[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4msdDAfMLMejrjWdkSWlC_BlFc_zAI7FZ_149rDWZTBuiUfQ2GWLPIcgMN_7lltBcHokxhEATtdlYXu4MDXY05hruRIo9ZoHRtA3zAoVBxa7Vj_cymyCjVtc72hQ_Rb4mJ2TuEQSlX1PejXQSyimHSaSaJ-s3ylsfSCDabx3mLa4kGv9bMuJ9icqrAC_q8aY78p0Cnr2XluPxiTxczn34JAg/dl-ed.loc.const.3ee.jpg?psid=1]
[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4myqUnbLSCen6kt9MuSraDGmmoYFI3K317Yt51MMI0YG_rPCyDFyqmu_GI2mFbzQfzWOsrtvELw2dJ4I8Nvsid_NY3fh6qmCkpSz6bAfTRjMLmUS9OCUX0udlYgUxHgWLLQy9RhR_pCs4Mbx1B64jEE67vW8xvVpy1zMoT5mVfCNwqMxfrvgSqhYBxm3RVYCmAt5ANqwydh7A62-rgzIte3w/dl-ed.loc.const.3ec.jpg?psid=1]
[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4mySzoHTdLNK1An914dmBJ8rkh5XcSreyygm3UiOUJFzGuQ7ce6xDB_--SD3utqMLkoGH6I3KQxRErNBGQOGLirA90Ni0Yqpv544wUZpxHFc6vqiGAxjmLgAulYiEKTKsFiegtXd5AWNmcNaH9yhl9eELlODAor5kaBG0Jlph1z8jCTG07JDnmUqpY1X2E8NvAiD0jGxBz7ET3p8cvblYxbA/dl-ed.loc.const.3ea.jpg?psid=1]
[https://hqnelq.am.files.1drv.com/y4mWu7sXWNKY85TRr7zWsF7qheOeDgpPpkYZDg5WOoIjMosW8P3ZFPqIql00oNpzKu4QkKZgkgEx_4ga6tN6YEJ88YnM_keCdxoWMReMjSGgKqhu4E8UL9MXIsajc2Cf-dqpztq_Pim-vXhYP3Z_N2l1pqEA4j-fVg-7Cal4KH0bTX5CNbnaD4Zn9cfCzxzotOy32t1eYzMRwliBatcOj5SGQ/dl-ed.loc.const.3e9.jpg?psid=1]