Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 0:46:10 30.5.2020
GODY: trochu opožděně souhlasím s RSZ. Tohle není porovnání dvou značek, ale dvou technologií. A Tatra rozhodně není první značka, která na náklaďáky použila měchy. No a pak tu máme náklady na údržbu a životnost, kde samozřejmě v obou případech vyhrají listy. Taky tam rovnou mohli dát toho tvého Citroena C5 a vedle něj postavit Porsche 959 a říct, žo to Porsche je mrdka... přitom všichni víme, že ten tvůj hydramatic je skvělý jen v okamžiku, kdy bezchybně funguje, což není moc často, sedačky jsou měkké a při delší cestě z nich bolí kurevsky záda, a vůbec to auto je skoro stejně nekvalitní jako nějaký Renault... Ale test bude tvrdit, že C5 a nikdy jinak. BTW já jezdím na vzduchu v osobáku, s nastavitelnou výškou do lehčího terénu, a na rozmlácených Britských silnicích si to fakt užívám. Jo, že to nesedí a nemá tak precizní řízení jako BMW M5, to mě nesere, není to auto na závodění a rozhodně sedí dostatečně na to, abych nasral všechny pasažéry v autě a vyděsil pár protijedoucích aut, když bych náhodou chtěl. A kdysi jsem jezdil v různých citrónech na hydropneumatickým spodku, to byla fantastická plavba, takže mě mrzí, že to ta firma přestala vyrábět, kokoti, připravili se o to poslední, čím se odlišovali od Renaulta... Holt asi už mají ve Francii opravené všechny silnice a mimo Francii se to auto stejně prakticky neprodává :-D (sorry, nedalo mi to nerýpnout si do nich). Jen naokraj: úžasně "plavný" bylo taky původní Volvo V90 z let 1996-98, jedno jsem měl, a to přitom nemělo ani vzduch, ani hydrauliku, vepředu normální McPhersony a vzadu docela promakanej multilink s nějakým kompotovým listem a mechanickým nivomatem.
GODY --- 20:08:09 19.6.2019
???: ale to já přece vím. To je jako když si ze služební octavie sednu do doma provozovaneho citroenu C5 s hydractivem. U osobaku je srovnani o to jednodušší, že se předpokládá, že s oběma budeš jezdit po silnici. Takže když si dám ten stejný úsek městské tankovky, tak mám jasno. U náklaďáku je to i o tom, kde s tim budeš jezdit? Kamenolom nebo ta silnice?
??? --- 8:51:15 14.6.2019
GODY: nechci vůbec pochybovat o tatra podvozku vs. terén, ale není trochu nefér porovnávat vibrace na sedačce řidiče (viz ten graf), když tatra je na vzduchu a ten man na lisťácích?:)
GODY --- 20:04:57 13.6.2019
Proč Tatra? Protože TATRA!
Další krásné porovnání jizdních vlastností....
TATRA Trucks - Srovnání civilních nákladních podvozků 8x8
https://www.youtube.com/watch?v=3-vmTs4Fgu8&t=8s
??? --- 12:06:32 10.6.2019
???: jenže tenhle ventil čumí do výfukovýho potrubí a pokud by to bylo sepnutý a ty bys s tím vlítnul do vody, tak jí to rozláme... pokud bys tam zajel dostatečně pomalu - aby se výfuk stihl ochladit - tak by to přežila ;)
??? --- 6:26:07 10.6.2019
???: na vedení oleje před spojkou je termostatickej ventil, u motoru ponorenyho ve vodě byl zcela určitě zavrenej a vrtule se netocila, takže je zbytečný řešit nějaky rozlamani vrtule.
??? --- 23:23:44 9.6.2019
???: taky jsem si to myslel, ale podle technika, co servisoval tatry od 138 do 815, tak když to tlak oleje sepne a vrtuli něco zablokuje, tak jí to rozláme :-/ a pokud to vjede do vody s roztočenou vrtulí moc rychle, tak taky...
??? --- 20:12:09 9.6.2019
???: visco spojka.. když klade vrtule odpor otáčí se volně.. ?

Funkce viskózní spojky
http://www.mjauto.cz/funkce-viskozni-spojky

a přijde mi vtipné, že během povodně má Tatra _vodní_ chlazení. :)
??? --- 0:25:58 8.6.2019
TOM_HOST: to by musela být slaná voda ... tatrovky jedou na 24 voltech, takže nějaký svody do vody je moc netrápí.... a jelikož je to čistě mechanickej motor a jediný, co tam je na baterku je starter, tak to naskočí skoro vždy =) na Bahnech jsem párkrát viděl, jak 815ka chcípla v bahně co sahalo skoro až po okna a zase to nastartovali a jeli dál ...
TOM_HOST --- 7:46:05 7.6.2019
Nj ale kdyz to zaleje spinacku nebo pristrojovku tak to ani nezapne ne