Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Modulová železnice N 1:160
EDISN
Výměnné setkání železničních modelářů v sále Menzy Karlovy univerzity Praha 1, Opletalova 38, se koná 21.1.2017 od 8 hod. Mapa ZDE
Nejbližší akce N - ZABABOV:Listopadová Roudnice 2016
Další kluby s železniční tématikou: Parní lokomotivy , Modelová železnice , Skutečná železnice
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
3MZ --- 11:32:12 26.12.2015
EDISN: Reportáž již byla uvolněna i pro veřejnost: http://www.zababov.cz/index.php?id=1368 Praxe je taková, ze prochází každá reportáž korekturou. V tomto čase není veřejně přístupná. Teprve poté je reportáž zpřístupněna verejnosti.
Ahoj Miloš
EDISN --- 20:17:12 25.12.2015
KONOPASLIK: .. a tak to se omlouvám, nejednalo se o veřejnou akci :-)
KONOPASLIK --- 11:09:05 25.12.2015
EDISN: Obrázky nejsou veřejně viditelné.
EDISN --- 10:39:34 25.12.2015
Reportáž „Ježíškův vlak“

V předvánočním čase je hodně shonu. I tak si pár členů Zababova našlo čas na netradiční setkání věnované především dětem z jirenské školy. Díky formátu akce nešlo o běžné provozní setkání, ale spíš o akci podobnou 1.příjezdu vlaku do Šestajovic. Obě obce dělí asi 1km a tak jsme se vrátili po půl roce téměř na stejné místo.
Tentokrát jsme měli k dispozici pouze pohybový sál o velikosti 15x8m. To je tak akorát na moduliště o třech stanicích. Použili jsme tedy Sklené, Filípkov a Staré Splavy jako cukrovar (podobně jako v malé Roudnici 2015). Layout doplnily zastávky Cítov a Karlík. Oživením nákladního provozu byl Pivovar Lobeč a nová vlečka Kamenice. Ta je postavena na motivy továren okolo řeky Kamenice v severních Čechách. Pro tentokrát šlo o textilní továrnu. Bohužel není z akce fotografie vlečky v detailu. Vlečka je navržena tak, že může být použita buď jako kolejová spojka z dvojkolejky na jednokolejku, nebo jako prodloužení filípkovského šturcu. Díky délce modulu 80 cm bude posun náročný, ale v provozu se osvědčil. Na želvy je zatím jen kolejová spojka. Zbývající výhybky ještě na své želvy čekají. Celkem je na modulu 5 výhybek. Filípkov byl poprvé provozován v manuálu, což bylo umožněno díky prodlužovacím kabelům pro ovládací skříňky.
Tematicky jsme tentokráte navázali na látku 5.ročníku ZŠ a tím je Průmyslová revoluce. Proto jsme provozovali vlečku textilní továrny, pivovaru a cukrovaru tj. odvětví železnici zaslíbených. Cestovali jsme však i v čase tak, aby byl pro nižší ročníky oživen provoz o mladší vozidla. Provozovali jsme tak například úžasný digitalizovaný model první kontinentální evropské lokomotivy Der Adler z roku 1835. Tu pro Vláďu Hostounského skvěle zdigitalizoval Karel Brejša. Model se ukázal jako velmi spolehlivý a osvědčil se. Nákladní průběžné vlaky byly složeny z vozů II.epochy na cukrovou řepu, které směřovaly do Cukrovaru. Obsluha vleček byla dle potřeby. Centrálním dispečerem se stal Filip Merhaut, který ať za pomoci telefonů, nebo nohou či hlasu řídil celý layout.
Layout byl instalován na nohách 85 cm. Jako centrála byla použita centrála Digitrax DCS200. Byla umístěna pod Filípkovem a na každou stranu od Filípkova vedla jedna větev X3. X1 byla propojena v rámci celého layoutu a napájena přímo z výstupu centrály, boostery Filípkova i Starých Splavů byly odpojeny. Provozovali jsme jak FREDy, tak i ovladače OTO a duo OTO. Ten jsme provozovali i v režimu přípřež. Uvedená sestava fungovala velmi dobře. Telefonní ústřednu zapůjčil Dan Pavlát a osvědčila se skvěle. LN boxy nám zapůjčili kolegové z TT.
Jízdy vlaků byly doplněny o zajímavosti ze světa modelařiny a parních lokomotiv. Děti se tak dozvěděly o Der Adleru, největší páře na světě „Big Boy“, nejrychlejší páře ve světě „Mallard“a Čechách „Albatros“ nebo o první české lokomotivě „Kafemlejnek“. Děti soutěžily i o sladké ceny. Z modelařiny jsme představili jak vzniká modul, jak krajina s foliáží a jak se dělají stromy. Nejčastějším dotazem dětí bylo, jak se dělá na modulech voda.
Celkem akci navštívilo pět 4. a 5.tříd a 4 skupiny z družiny. Layout byl zabezpečen mantinely na florbal, což se osvědčilo již v Šestajovicích. Nelze totiž na ně vylézt a děti tak neměly možnost dosáhnout na moduly.
Za celé setkání došlo jen k jedné větší mimořádné situaci a tím bylo „položení“ Bardotky do točny, což se povedlo naštěstí jejímu majiteli Karlovi G. Nedošlo k žádnému kontaktu vozidel, ani podobné kritické situaci. Takže ještě jednou děkuji všem účastníkům.

Tak všem přeji pěkné Vánoce a úspěšný modelářský rok 2016!
text D.M.
EDISN --- 23:41:03 2.11.2015
Další trochu přerostlá modulovka, také zajímavé - FOTO ze setkání FREMO spur 0 USA 1:48
https://onedrive.live.com/?cid=4c4e2828072a137c&id=4C4E2828072A137C!5870&authkey=!AKgqeAvtooS6p9s http://1drv.ms/1k0rvrX
EDISN --- 22:11:43 27.10.2015
Není to sice enko, ale H0 a taky modulovka, každopádně návštěva byla jistě inspirující :-)
http://www.modelarskykrouzekvranenadvltavou.estranky.cz/clanky/foto-z-podzimniho-jezdeni-2015.html