Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Klavir, dospeli zacatecnici
JIKE
[http://www.volny.cz/spyderco/piano.jpg]


Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
RAVENIUZ --- 23:20:12 29.12.2010
trochu sa tu diskusia vzdy mota okolo toho isteho. akusticky klavir nikdy nebude prekonany digitalnym. digitalny ma svoje minusy, ale ponuka cely balik uzitocnych vlastnosti.

mechanika - v tomto si myslim, ze maju navrch digitalne klavire. samozrejme nie low level. kvalita mechanik akustickych klavirov (a hlavne pianin) byva rozna, castokrat biedna. top elitou digit. klav. mechanik su doepfer. alebo najnovsie yamaha cp1 so slonovinovou mechniakou... luxus. na digit. mechanikach sa dobre cvici technika, horsie sa odhaduje dynamika, hlavne ked neskor bude treba skladbu hrat na akustickom klavire.

zvuk - ma mnozstvo specifik, hlavne odozvu uhozu na dynamiku zvuku, rezonancia strun, hluk mechaniky a pedalov atd... spickove stage piana maju vsetky tieto atributy pomerne luxusne vyriesene. gem promega, roland virtual piano, yamaha cp seria, alebo novy yamahacky workstation motif XF ma uplne top klavir, kurzweil PC3x. dalej vsetko zavisi od toho, ako je ten nastroj ozvuceny atd... na zive a solove klavirne hranie hlavne klasickej hudby nebude stage piano nikdy alternativou. ale na nahravkach a hlavne v mixoch si dovolim tvrdit by ani mnohi znalci uz nemuseli poznat rozdiel medzi spickovym stage pianom a akustickym klavirom.
alternativou su tiez pocitace s MIDI keyboardom (napr. spominany Doepfer) a nainstalovanym niekolko DVDckovym samplovanym klavirom (napr. http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/alicias-keys/?page=1370) a to uz je ina kava....

nic sa nevyrovna pocitu z hry na dobrom akustickom klaviri, naladenom, v dobrej kondicii, v dobrej miestnosti... otazka je, ako casto taketo okolnosti nastanu. a vtedy nastupuju digitalne klavire - vzdy naladene, vzdy s rovnakou kondiciou mechaniky, dobre ozvucitelne, lahko prenosne, vybavene MIDI, lacnejsie a v mnohych hudobnych situaciach tazko rozoznatelne od akustickych...
ESTEN --- 14:06:53 29.12.2010
MANCINI: dik, to me presne zajimalo. A uz jsem se bal, ze se tady dockam jen steru od nafoukanejch tradicionalistu ;)

Se zivym nastrojem samozrejme nesrovnavam..
MANCINI --- 14:00:27 29.12.2010
ESTEN: trebas to, ze nahravka ze sebelepsiho zaznamovyho media nezni ani z aparatury za milion jako zivej zvuk ... s tim moc nenadelas

Bez zasadniho prehaneni se ale elektronicky piana kolem 80-100K hodne blizej klasice ... podle me, kdyz oboji nahrajes ve studiu na CD, tak naprosta vetsina lidi nema sanci poznat, jestli posloucha klasiku nebo elektronicky piano.
ESTEN --- 13:53:48 29.12.2010
MANCINI: takze, jestli to chapu dobre, nejde o principialni problemy, a s investovanymi penezi se kvalita limitne blizi klasickymu nastroji (s tim, ze v nejaky chvili uz clovek narazi na dostupny technologie a dalsi vrseni penez uz mu nepomuze). Nebo jeste prehlizim neco, co treba umozni trenovanymu uchu rozpoznat klasiku od nejkvalitnejsi elektriky s jistotou i na nahravce prumerny kvality?
MANCINI --- 13:38:31 29.12.2010
ESTEN: je nekolik veci, ktery musi sampler oproti klasice nahradit:

1. kvalita nahranyho samplu - tohle je o vzorkovacich frekvencich, kvalite porizenyho zaznamu
2. rozdilnost samplu v zavislosti na silu uhozu - vice je lepe, ale nikdy to nebude dokonale, dokud se bude jednat o samply. Cesta je napriklad V-piano od Rolandu, ktery pouziva pro klavirni zvuk pomerne uspesne syntezu.
3. rezonance - DSP simulace ruznych rezonanci, ktere jsou narocne na simulaci, takze opet $$
4. kvalita reprodukce - DA prevodnik, zesilovac, reproduktory ... zase cim drazsi, tim lepsi
5. vliv poslechovy mistnosti - klasickej nastroj se v kazdy mistnosti chova trosku jinak, zatimco elektronickej zni skoro porad stejne ... nektery drazsi nastroje simulujou pomoci mikrofonu a DSP procesoru, ale je relativne vzacny

atd ...
ESTEN --- 12:43:51 29.12.2010
MARWIN_KOVAREX, TEDDYBEDDY: co tedy poradne nasamplovat nejde? V cem elektriky nemaj sanci akustiku napodobit?
TEDDYBEDDY --- 9:37:20 29.12.2010
MARWIN_KOVAREX: No tak jasně. To je ale mechanická záležitost, která má spíš dopad na techniku hry. Výsledný zvuk je daný souběhem mnoha dalších faktorů, ale ty jsou je v kvalitních zvukových bankách pro samohrajky obsaženy také.
MARWIN_KOVAREX --- 1:41:02 29.12.2010
MARWIN_KOVAREX: Co se týče toho odporu, ono to totiž asi jinak, než těma kladávkama skoro simulovat nejde, protože energie pohybu je rychlost na druhou, a to kladávko je spojeno s tou klávesou taky tak nějak nepřímo, takže funkce odporu té klávesy v závislosti na rychlosti zmáčknutí je něco dost zvláštního.
Třeba se podaří realistického odporu kláves dosáhnout tím, že by to piáno mělo počítač, kterej by simuloval to fyzikální chování toho kladívka, a v závislosti na tom by elektronicky určoval odpor klávesy :)
MARWIN_KOVAREX --- 1:37:03 29.12.2010
TEDDYBEDDY: Jde o víc věcí.
Například u akustickýho piána ti, když zmáčkneš tón, a držíš pedál nezní jen ta jedna(až tři) struny toho tónu, ale i (sice výrazně míň) další, který s ním nějak rezonujou, nevím jak je to přesně fyzikálně, někdy si to prozkoumám, ale určitě je to tak, když jsem měl piáno třeba v rekonstrukci, a nebyly tam ty tišítka, šlo dovnitř zařvat, a ty struny se rozezvučely v takovým poměru, že jsem z toho souzvuku slyšel svůj hlas :)

Potom je otázka té mechaniky, neznám žádný elektrický piáno, který by mělo mechaniku stejnou jako dobře seřízený akustický nástroj, prostě se to chová jinak, ne jen že jsou lehčí, ale celkově jiné chování (setrvačnost kladívka, jeho odražení od struny ...), takže bych se bál, že když budu cvičit na elektronický tak pak na normálním budu dost zmatenej, a nebudu bejt schopnej hrát přesně, zejména potichu, pokud ovšem nemáš v plánu hrát do budoucna na akustiku, tak je to asi jedno.
TEDDYBEDDY --- 0:43:57 29.12.2010
ESTEN: "Ucho laika" nepozná nic. To je jako vysvětlovat slepému barvy nebo abstinentovi rozdíl mezi výčepní lihovinou a chivas regal. Tak asi tak.