Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Banky, bankovnictví, bankovní operace
HARALD
Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

[ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
HARALD --- 10:41:36 22.7.2017
SRNECEK: Spořící účty dnes mají výnos minimální. Bězné účty skoro čistiu nulu. Jestli chceš výnos, účet ti nepomůže.

Jestli chceš pryč od ČS, tak nejspíš chceš nějaký běžný účet zdarma, protože nic lepšího než černou nulu na trhu dnes není.
SRNECEK --- 1:13:03 22.7.2017
???: Tak u CS a hledam nahradu...
??? --- 0:05:20 22.7.2017
SRNECEK: Co si zalozit vkladnici (vyherni jestli ses optimista nebo urocenou jestli ses jeste vetsi optimista)... u ceske?
SRNECEK --- 23:06:00 21.7.2017
Ahoj, nemáte někdo tip na banku, kde bych si mohl zřídit účet, převést tam prachy, spíše takový spořící, ale mohl bych kdykoliv obnos vybrat a ukončit závazek (např. do půl roku od založení), nemluvě o neplacení každý měsíc poplatků, že mi banka spravuje účet. Děkuji za rady.
??? --- 15:59:17 19.7.2017
AUTOLOKATOR: Uprime si myslim, ze CNB ma po vydani noveho zakona o spotrebitelskem uveru uplne jiny starosti. Nemyslim to zle, ale proste realita.
ČNB začíná od 1. prosince dohlížet nad celým trhem se spotřebitelskými úvěry - Česká národní banka
https://www.cnb.cz/cs/verejnost/pro_media/tiskove_zpravy_cnb/2016/20161129_zsu.html
PATRIKCHRZ --- 18:48:40 18.7.2017
AUTOLOKATOR: přes finančního arbitra moc ne - pokud nepožaduješ náhradu škody (to bys mohl) a banka ti ji odmítá vyplatit. Prostě, pokud to správně chápu, aktuálně mezi tebou a bankou žádný spor není.

ČNB se obecně nevyjadřuje, ale to nemusí znamenat, že nic nedělá
AUTOLOKATOR --- 17:14:40 18.7.2017
PATRIKCHRZ: Nojo, člověk zjišťuje až za pochodu, jaký jsou možnosti obrany. Pojmy jako Finanční arbitr, nebo Zákon o platebním styku pro mě byly eště nedávno naprosto neznámý.

Možná jsem se nevyjádřil dost jasně... Co si myslíte o odpovědi ČNB? Neberou to až moc laxně? Nebo vám muj případ připadá jako prkotina? Má smysl ještě zkusit banku potrápit přes Finančního arbitra?
PATRIKCHRZ --- 14:51:12 18.7.2017
TOMINO_I: procentuelně konkurence není, teď jde o to kolik utratíš, protože strop je na 400 Kč za měsíc, tedy nic moc.
AUTOLOKATOR: škoda, že jsi měl s FIO takovou trpělivost, já bych to hned hodil na finančního arbitra, je to zadarmo a banku by to stálo nejméně 10 000 Kč
??? --- 12:18:15 18.7.2017
TOMINO_I: Podle me ty 2% uz nikde nedostanes. Ja Cetelem kreditku mam a jsem spokojena. (taky vymena za RB Mall)
AUTOLOKATOR --- 11:35:29 18.7.2017
Před časem jsem tu řešil svou problematickou reklamaci zneužití platební karty u banky Fio. V rychlosti zrekapituluju. Přes nějakej eshop mi někdo stáhnul prachy z karty. Transakci jsem reklamaoval. Banka si prodloužila lhůtu na vyřízení reklamace na 180 dní. Lhůtu překročila a konala až po mojí urgenci. Reklamaci uzavřela jako neoprávněnou, protože jsem dostatečně neochránil bezpečnostní prvky. Proti závěru jsem se odvolal a obrátil se na novináře, kteří se obrátili na banku. Pár dní na to banka reklamaci uznala a peníze mi vrátila.

Podal jsem podnět k prošetření na ČNB kvůli tomu, že 1) banka prodloužila lhůtu na tak extrémně dlouhou dobu, 2) nedodržela ani prodlouženou lhůtu, 3) peníze mi připsala zpět na účet až po uznání reklamace, tedy po téměř 7 měsících, což je dle rady z tohoto auditka v rozporu se zákonem o platebním styku. 4) Banka byla velmi pasivní a nespolupracující a vše se pohlo, až když jsem se obrátil na novináře.

ČNB mi zhruba napsala, že děkuje za podnět, ale že mi o jednání s bankou nemůže nic sdělit, protože je vázána mlčenlivostí. Taky napsala, že zatím nevidí důvod k otevřít správní řízení s bankou, ale že věc je dál v šetření.

Pro mě je to zklamání, protože se nedozvim, jestli teda banka jednala nezákonně.

Co si o tom myslíte?