Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
TYPOGRAFIE / Aplikovaná fontologie™ 2.0
BINARY_PARANOIC
[http://i.nyx.cz/files/00/00/07/26/726187_4ca96b71e2e414d1b674.png]
V tomto klubu vítáme jakékoliv teoretické i praktické přispěvky týkající se typografie, odstrašujíci či naopak následováníhodné příklady, odkazy na zdroje kvalitních informací o typografii atd.
Zároveň by měl tento prostor sloužit i jako typografická poradna, pokud si například nebudete jisti správným zápisem data, volbou fontu, rozpaly v logotypu či při sazbě textu. Nebojte se zeptat, rádi odpovíme, budeme-li s to.
Vlastní tvorba typografie se týkající je více než vítána!

Na nástěnce jsou nějaké základní rady a odkazy, jejich seznam je průběžně doplňován a aktualizován.
[ TYPOFOTOGRAFIE / Nevšední a inspirativní typografie ve fotografiích ] / [ Type Design — tvorba autorských písem ] / [ EXPERIMENTALNI TYPOGRAFIE + + + ] / [ Kaligrafie... Krasa rucne malovanych symbolu a pismen ] / [ FONTY shanim font XXXX . nema nekdo ? ] / [ QuarkXPress, InDesign, PageMaker + PDF workflow /Acrobat, Distiller, PitStop atd./ ...zkrátka PrePress ]

Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
BINARY_PARANOIC --- 22:51:49 15.9.2010
Zuzana Licko / Emigre Fonts: Base 900 (2010)
http://www.emigre.com/EF.php?fid=216

[http://www.emigre.com/FontTL/FTBas900.GIF]

When Base 9 was designed in 1994, the goal was to create a comprehensive family of
screen fonts with companion printer fonts, somewhat similar in purpose to Matthew Carter's
well known typeface Verdana.

[http://www.emigre.com/FF/Base900_01.GIF]
Base 9

[http://www.emigre.com/FF/Base900_02.GIF]
Base 900

Whereas the Base 9 screen font was designed on a grid of nine pixels high, and had its roots
in the Lo-Res 9 Narrow bitmap font, the Base 900 family is a high fidelity adaptation of the
Base 9 printer font design. This lineage is an example of how technological restraints can
serve as a source for design inspiration and exploration. In this case, the design morphed
from a bitmap, to a restricted outline, to a full, high resolution typeface. The resulting Base
900 fonts still convey a modular, geometric style, reminiscent of the early computer
technology era, but with an updated, more refined look made possible by a high resolution
grid - which offers unlimited design possibilities.

[http://www.emigre.com/FF/Base900_04.GIF]
THE_BALROG --- 15:07:37 14.9.2010
Timothy McSweeney's Internet Tendency: I'm Comic Sans, Asshole.
http://www.mcsweeneys.net/links/monologues/15comicsans.html
BINARY_PARANOIC --- 14:01:47 14.9.2010
MARVINX: rádo se stalo ;)
MARVINX --- 13:58:04 14.9.2010
Diky jednou větou rada nad zlato. :o)
BINARY_PARANOIC --- 13:53:29 14.9.2010
MARVINX: u Iljušina aktualně nejsem, takže budu lovit z
(bohužel dost děravé) paměti, ale u paletky Character/Písmo rozklikni šipkou menu a v něm v sekci OpenType zaškrtni co potřebuješ...
MARVINX --- 13:47:11 14.9.2010
sorry omlouvam se adobe illustrator cs4
BINARY_PARANOIC --- 13:32:48 14.9.2010
MARVINX: zásadní otázka: v jakém programu? :)
MARVINX --- 13:29:05 14.9.2010
Zdar všem, potřeboval bych poradit. nakoupili jsme dederona od brousila což je písmo s velmi pěkně vyřešenými ligaturami, ale při běžném textu používá tak maximálně ff ffi The, je možno někde v preferencích nastavit aby používal všechny? A ještě jedna věc v základním řezu používá při psaní číslic horní i dolní dotažnici vystřídanou dle toho co je to za číslo. 6 na horní 9 na dolní v textu to pak ruší, nedá se například někde natvrdo zadat aby používal číslice tabulkové tedy zarovnané všechny stejně.

Omlouvám se za zřejmě lamí dotaz, ale řešim to poprvé zatím. díky
_KOFILA_ --- 14:02:57 12.9.2010
GRAVES09: takto to píšou poláci...
BINARY_PARANOIC --- 22:19:12 9.9.2010
Typography Day 2011
http://www.idc.iitb.ac.in/%7Etypo/

[http://i.nyx.cz/files/00/00/04/68/468184_fcaad931c912f902156f.jpg]

Typography Day 2011 is being organized at the National Institute of Design, Ahmedabad in collaboration with the Industrial Design Centre (IDC) at the Indian Institute of Technology Bombay (IIT Bombay) with support from India Design Association (InDeAs).

The event will include a seminar which will be devoted to addressing issues faced by type designers, type users and type educators. The program will feature presentations on the first two days followed by day of workshops dedicated to typography and calligraphy.