Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
C++ (11+) -- *cross platform development* aneb "Shadow of the Beast"
UETOYO
C++
Tématicky je vítáno vše, co souvisí s C++, obzvláště verze standardu 2011 a novější.
Preferovány jsou *cross-platform* knihovny a software.


Pište s diakritikou, formátujte prosím zdrojový kód ukázek.
Pokud nemáte rádi C++ a preferujete C, pak jsou tu jiné diskuze (my máme C rádi).
Pokud víte více než ostatní, dokažte to příkladem, odkazem na specifikaci atd.
Buďte trpělivý, C++ je plné záludností.


{Na záhlaví se teprve pracuje. Nicméně pro začátek:}

Literatura
(bude doplněno)

Internetové zdroje

Dokumentace standardní knihovny
https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.9.2/libstdc++/manual/
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/cscc687y.aspx

Obecné
https://isocpp.org/

Kompilace
g++ -- *compiler-driver* pro GCC: GNU Compiler Collection http://linux.die.net/man/1/g++
Clang  -- *frontend* pro LLVM kompilátor; http://clang.llvm.org/
Emscripten -- kompilátor C/C++ do JS; http://kripken.github.io/emscripten-site/

Rozšíření standardní knihovny
Boost http://www.boost.org/

GUI
Qt Framework http://qt-project.org/
wxWidgets https://www.wxwidgets.org/

Multimédia
JUCE: http://www.juce.com/
OpenFrameworks: http://www.openframeworks.cc/

Testování
GoogleTest/GoogleMock

Propojení C++ s jinými jazyky (JavaScript, Lua, Python atd.)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
KOJA --- 21:00:32 26.7.2017
UETOYO: Nejenomze posloucha ale dobre se na to i kouka. Me to malem dojalo.
Nektery veci jsem si "taky vymyslel" (triviality jako pouzit lambdu kdyz chci inicializovat const instanci pomoci funkce ktera bere v rozhrani referenci na vysledek), takze na jednu stranu jo, je zajimavy videt, ze nekdo uvazuje podobne.

Na druhou stranu mam ale trochu dilema protoze kdyz vidim kam tenhle zpusob psani v C++ vede (treba pokusy pouzit std::accumulate, std::for_each nebo std::transform namisto jednoducheho for cyklu), tak si pak v nekterych pripadech reknu, ze C++ na tohle proste nebylo navrzeny a radsi to napisu "C-ckove" protoze expression-oriented zapis je dost krkolomny a i ja sam bych na to za mesic taky mozna koukal jako pero z gauce. Pravda ale je, ze znacnou prekazku vidim v reprezentaci "kolekci" objektu pomoci dvou iteratoru vsude v STLku.

Na hodnoceni takovych tech znasilnovani ruznych operatoru pro syntakticky cukr (potazmo tvorbu DSL) mam zatim malo dat ale prozatim jsem spise opatrny protoze leccos vypada presne na takovyhle slidech moc hezky ale v realu se do toho zatim vzdycky bud pripletl nejaky zakerny detail C++ nebo byla implementace toho aparatu natolik slozita, ze pri pomysleni na jeho debugovani jsem ja i temer vsichni ostatni vymekli a napsali to "postaru" a jednoduse.

BTW nevite nekdo o nejake vetsi (verejne citelne) C++ code-base kde by byly takovehle novoty konzistentne pouzivane? Nebo aspon nejake sepsane zkusenosti a poznatky kde to drhlo?
UETOYO --- 11:14:35 21.7.2017
Phil Nash -- autor knihovny Catch -- ,á medový hlas :D, dobře se to poslouchá.
Functional C++ for Fun and Profit by Phil Nash
https://www.youtube.com/watch?v=YgcUuYCCV14&t=250s
UETOYO --- 15:16:29 14.7.2017
Stojí za shlédnutí
C++Now 2017: Niko Matsakis "Rust: Hack Without Fear!"
https://www.youtube.com/watch?v=lO1z-7cuRYI

Things that Matter - Scott Meyers | DConf2017
https://www.youtube.com/watch?v=RT46MpK39rQ
KLEINZACH --- 7:50:16 22.2.2017
UETOYO: jo, mam jeden projekt jako staticky qt pod msvc. pouzivam cmake na vsechno a sem s tim celkem spokojenej. qmake pouzivam jenom na vybuildeni qt.

to jejich Qt IDE je takovy vselijaky: pouzivam z toho qt creator, protoze je to o hodne mensi opruz nez to psat v kodu nebo rovnou v xml (i kdyz clovek musi obcas i to, protoze creator neumi moc dobre copy/paste slozitejsich widgetu do layoutu).
samotnyho vyvojarskyho ide se trosku vyhybam - dycky byl opruz zprovoznit/nakonfigurovat spravnej toolkit. no a hlavne programatorsky pohodli celkem zadny oproti msvc + visual assist a debugger ma taky msvc lepsi (zvlast kdyz je vybavenej natvisem, kterej lidi od qt udrzujou)
na mensi veci klidne, ale kazdej den bych s tim delat nechtel, to radsi vim/emacs + gdb...
--
btw 2017 rc mam, zkousel sem parkrat ten jejich cmake subsystem, ale asi to funguje jenom na mensich projektech, na pracovnim to doslova vyblilo nesmysl - fakt, to snad nebyl ani platnej projekt :)

co je dobry, aspon budou muset do cmake dodelat podporu pch (cmake netusi o pch vubec nic, pro nej sou to jenom prepinace, msvc je ma navic udelany trosku jinak nez gcc a dohromady to boli)
RESURRECTION --- 20:22:50 21.2.2017
UETOYO: Nejakou dobu jsem to s tim zkousel a docela to slo. Pokud jsi zvykly na VS, tak se to da; ja jsem spis zvykly na Qt Creator. Jsou k tomu oficialni Qt VS Tools a dela se s tim dobre. Funguje bez problemu QMake projekt, CMake projekt i VS projekt vsechno s Qtem. Kdyz mas stazene zdrojaky, tak se to da Qt i krasne debugovat z VS. Za nejvetsi minus povazuju obecne nestabilitu a naprostou neintuitivnost VS. Neustale zaseky, zpomaleni, "cekani na interni procesy" apod. Nic co by souviselo s Qtem nicmene. :-) Imho je to o preferencich, jake IDE chces pouzivat a jake ti vyhovuje.
UETOYO --- 15:42:11 21.2.2017
Ostrá verze Visual Studio 2017 by měla být vydána v první polovině března a práce s CMake projektem by se měla dost zjednodušit proti nynější verzi. Zkoušet se to dá samozřejmě už na RC verzi. https://blogs.msdn.microsoft.com/.../cmake-support-in-visual-studio-2017-whats-new-in-the-rc-update/

Jen tak od cesty, je tu někdo kdo pracuje s Qt pod VS, plusy/mínusy oproti Qt Developer?
UETOYO --- 19:12:52 18.2.2017
Implementace funkcionálních datových struktur v C++: https://github.com/BartoszMilewski/Okasaki
UETOYO --- 22:19:14 23.1.2017