Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Šťastný rodič, šťastné dítě.
ONA_MAKARONA
Tato diskuze se zaobírá zejména tzv. Nevýchovou a učením Naomi Aldort. Jakou výchovu doma upřednostňujete a proč? Praktikujete ve své rodině tyto "alternativní" směry výchovy? Opravdu fungují? Otázky, rady a pomoc ohledně (ne)výchovy vítány.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SEBIEN --- 22:51:41 25.1.2015
TORUVIEL, YMLADRIS, ???: nevím, jestli jste někdo koukal na ten odkaz, co jsem házela, linkovala jsem z mobilu a neudělal se klikací odkaz, tak pro jistotu znova: kapitola Osm věků člověka z Eriksonovy knihy Dětství a společnost http://klimes.mysteria.cz/clanky/psychologie/erikson.htm

K té knize se mi teď povedlo nějak stručně souhrnně najít akorát toto: "Autor vychází z Freudovy psychoanalýzy, ale přidává k ní vlastní psychosociální teorii, kterou ilustruje na příkladech ze své výzkumné praxe. Z tohoto úhlu pohledu se vrací i k Freudové teorii dětské sexuality a podrobně ji rozebírá právě z psychosociálního hlediska. Jako téma dalšího oddílu knihy si zvolil otázku výchovy dětí ve dvou indiánských kmenech - i Siouxů a Juroků. Dále se podrobně zabývá růstem ega a identity u dítěte, což potom ilustruje v posledním oddílu, kde si všímá vývoje americké, německé a ruské národní povahy - a to na baladické postavě Johna Henryho, na legendě o dětství A. Hitlera a legendě o mládí Maxima Gorkého" (http://baila.net/kniha/220152539/detstvi-a-spolecnost-erik-h-erikson).

Zkusila jsem přečíst první dva věky a je to prostě psychoanalytický, se vším všudy. Takže se to, aspoň mně, nečte úplně snadno a není úplně od věci mít víc než povšechné povědomí o psychoanalytických pojmech (ono se i za běžně užívanýma pojmama obvykle skrývá poměrně rozsáhlá teorie, kterou to, co se najde ve slovníku, úplně nepojme a dostává to pak trochu jiný rozměr). Já na psychoanalýzu nejsem, takže se asi nedonutím toho přečíst víc. Nicméně, skutečně jako i mnoha podobných teorií - autor to rozepsal poměrně poctivě, akorát ani nám na škole k tomu neřekli o moc víc, než je na té wiki....
WRNQ --- 18:11:04 21.1.2015
???: Já taky vidím aury. Když mám migrénu:)
YMLADRIS --- 15:36:35 21.1.2015
NEMESISS: tak je to jenom teorie, nekdy premyslim o tom, ze v tech sedmdesatcyh separacnich letech mozna lidem taky davalo super smysl, ze kdyz deti budou na sunaru a v jeslich, tak ze je to prima vybavi do zivota; lekarsky pripravena strav, kolektiv, pece....

... a dneska je to zase vic na tu druhou, anti-separacni stranu. A mne to dava vnitrne smysl, ale muzu si s tim hlavne jen kompenzovat svuj hlad a treba je klic k tomu, aby z decka vyrostla stastna zodpovedna bytost jeste uplne v necem jinym a to co delame 'nebude stacit'; treba protoze nase decka malo vidi smysluplny boj o zivot a smysluplnou vzajemnost. Ale nic lepsiho nemame tak musime doufat, zde zajimavy clanek o mysich jak totalne zblbnou kdyz nemaji svuj zivotni smysl (byt uzitecni pro smecku)

Myší raj a úpadok spoločnosti
https://dennikn.sk/22911/mysi-raj-upadok-spolocnosti/
??? --- 15:20:44 21.1.2015
LYDI: No jo, fakt. Je tu auditko [ Aura - vnimani aury, teorie, praxe, navody ] nebo klidně pošta, já se o tom bavím docela ráda, ale nevim, jestli jsem normální :-)
LYDI --- 15:07:26 21.1.2015
???: myslis to vazne? ja jednou videla neco jako ducha andela auru nevim jak to nazvat a rada bych se o tom pobavila s nekym normalnim a tak (;
??? --- 14:31:16 21.1.2015
/OT/ WRNQ: já aury vidím, dá se to natrénovat. Intelektuálně na tom není nic k pochopení, prostě to tak je, jako jsou jiný věci na světě. /konec OT/
WRNQ --- 11:06:40 21.1.2015
KEIKIN: Kéž by!
KEIKIN --- 10:55:09 21.1.2015
WRNQ: mně se neomlouvej. Fenomén indigových dětí tu existuje, holt jen záleží na tom, jak to kdo popíše. Já jsem tím chtěl jen naznačit, že naše děti už nemusí být tím dobrem tak "ušlápnuté".
WRNQ --- 10:44:33 21.1.2015
KEIKIN: Tak i děti, které mají podobnou výchovu, mají jinou náturu, některý bude odrážka, jiný bude víc senzitivní.
Jako malá jsem chodila do pedagogicko-psychologické poradny, protože jsem nechápala svoje spolužáky. Fakt doba temna. Každopádně i z toho vyplynula jedna super věc - mamince doporučili, ať mi nějak podsune myšlenku psát si deník. Od těch deseti si ho píšu dodneška a je to super! Vlastně teď o Vánocích to bylo dvacet let, ty bláho!

Sorry, ale k barevným aurám jsem se intelektuálně ještě nějak nepropracovala:)
KEIKIN --- 10:33:49 21.1.2015
WRNQ: Já ti rozumím. A vnitřně mně to ničí, když vidím, jak krásné lidské bytosti s čistým srdcem přichází o iluze. Stává se pak, že ostatní děti využívají a vysmívají se jim pro jejich naivitu. V podstatě ty děti čelí ohromnému tlaku naší "civilizované" společnosti, která děla z lidí dělá ovce - ovčany. Třeba poslušné plátce daní.
Na druhou stranu, prý jsou děti téhle generace odolnější, tak se uvidí :-)
Máte doma indigové dítě? | magazín Psychologie.cz [Rodina a děti: děti, dětství, výchova, esoterika, rodiče]
http://psychologie.cz/mate-doma-indigove-dite/