Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Papírové modelářství ✂︎
JAPAN
Klub papírových modelářů, lepičů a patlalů všeho co z papíru pochází.
Vkládejte sem: fotky postavených modelů, reporty z průběhu stavby, odkazy na nové vystřihovánky, inspirativní fotky, nápady, postupy, triky... a vše co náleží do tohoto krásného koníčku :) Patlání zdar!

Některé CZ/SK weby: papirovemodelarstvi.cz | www.papermodelers.sk | minimodel.cz | www.papirovaarcheologie.cz

Modelářství na Nyxu: [ Plastikové modelářství - letadla, lodě, pozemní technika, figurky... vlastní tvorba, rady, tipy, triky ] | [ Plastikové modelářství - slintací obrázky z internetu ] | [ MODELARENI ] | [ VECICKY Z PAPIRU aneb vytisknu, vystriham a slepim+Origami a spol. ^_^ ]
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ITCHY --- 15:26:44 17.11.2016
HADIAK: jako teda moc....
NOIK --- 19:26:52 13.11.2016
to si dělá prdel ne?
TOMASINO --- 16:05:37 22.10.2016
Ja to delam pravitkem a hrotem starych, tupych, komunistickych nuzek. Papir to nenarezava a vrchni vrstvu netrha. Ryhy jsou ostre a prehnou se jednim pohybem.
PRDELOID --- 10:22:20 22.10.2016
PRDELOID: Jezis, ale pisu to blbe , popletl jsem to a udelal zmatek. Ohybas-li k sobe, ryhujes lic, ohybas-li od sebe, ryhujes rub.
NAMATHUR --- 20:56:59 21.10.2016
MAJKA: vezmi jednu čepelku z ulamováku a několikrát přejeď po porcelánu / keramice. Ztupí to akorát a zároveň budeš mít dostatečně tenký nástroj, který se dobře drží.

"Inspirovala! mě k tomu má rodná matka, když takto spolehlivě zlikvidovala jakkoli kvalitně nabroušený kuchyňák :)
MAJKA --- 14:36:30 21.10.2016
PRDELOID: ja si zatim vystacila práve s tim rezakem, ale chtela bych mit jasneji definovane, ostřejší hrany. Ale vyzkouším teda, jak se liší i když to zkusím něčím tupým. Ta divná věc z manikůry zní vtipně :) děkuju
PRDELOID --- 13:44:07 21.10.2016
No,nevim jestli to Noik popsal uplne stastne. Dulezity je,ze kdyz chces mit cistej ohyb,musis ryhovat,ne rezat. Pokud ohybas k sobe,ryhujes z rubu za pomoci onech propichnutych direk spendlikem,pokud ohybas od sebe,ryhujes lic. Na ryhovani pouzivam takovy sikovny piplatko na nehty z manikury s velmi uzkou plochou a hlavne tupou spickou.
MORIARTY --- 13:25:13 21.10.2016
MAJKA: Něco ode mě:
- každej papír je jinej, záleží hlavně na gramáži a na povrchu. Čím větší bude mít model plochy, tím by měl mít papír větší gramáž, ale zase se s tím hůř dělá, já teď dělám na 180g a připadá mi to celkem dost. Jestli bys chtěla navrhnutej model tisknout, tak bych doporučil inkoustovou tiskárnu a hlazený papír, něco jako je tohle: https://www.czc.cz/xerox-papir-colotech-a4-250-ks-160g-m2/175419/produkt
Na podobnej papír by šlo i kreslit model, má hladší povrch než klasický skicáky.

- Přeložení dělám tak, že ohyby přejedu podle pravítka na tvrdým stole tupou jehlou. Ostrá by mohla potrhat povrch papíru a to se pak musí retušovat vodovkama. Jsem línej a tak to dělám jen z lícový strany i když ve všech návodech se píše, že hrany, které se ohýbají k sobě se mají rýhovat z rubu.

- Lakovat nebo barvit model není problém, je to ale potřeba dělat opatrně, aby se papír moc nenamočil a barva stíhala uschnout. Nejlepší je použít airbrush, ale to je drahý zařízení, lakem ve spreji bych stříkal spíš z dálky. A je to třeba vyzkoušet někde vedle, taky se může pod lakem rozpíjet barva, tonery z inkoustovejch tiskáren to dělaj.
MAJKA --- 11:07:22 21.10.2016
NOIK: nene, podle ciziho navrhu, ale protoze vysledny produkt ma byt darek a vypadat co nejlip a zakoupeny nakres stal za nic, tak jsem si musela udelat zkušební prototyp a ozkoušet si na něm, co a jak dělat a nedělat.

Což vyústilo v zakoupení jiného nákresu úplně jiné kočky :))

každopádně děkuji za odpovědi, abíčkářskej trik zkusím, mě s ábíčka lezly příšerný olepený hrůzy :))