Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
základní školy
SEVERINE
diskuze o základních školách
sdílení konkrétních zkušeností
poradna - co s různými základkovými jevy
kam dát svoje dítě
odklad?
co po 5. třídě?

dobrý knihy - vaše tipy prosím v diskusi označte TIP, ať se mi to líp hledá

* před vstupem
Jak pomáhat dětem při vstupu do školy
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
LUCYA --- 19:18:53 31.1.2016
ORIKA: tak my jsme dostali stranu A4 slovniho hodnoceni a k tomu vysvedceni se znamkama. Co jsem tak sondovala po okoli, tak uz je to dost caste.
EDERA --- 8:01:53 30.1.2016
ZEMINO: Tyhle kombinace se mi líběj nejvíc, byť chápu, že pro učitele jsou nejvíc zatěžující. Ale doma si pak každá rodina může vybrat, čemu bude přikládat větší váhu a nad kterým papírem se rozplývat, jak šikovné dítě mají.:-)
ZEMINO --- 20:59:29 29.1.2016
Tak my obdrželi vysvědčení se známkami a pak list,kde bylo napsáno v čem je šikovný a jak se chová ve třídě. Dostal 9 známek,což nás dost překvapilo,kolik vlastně má ve škole předmětů...a konečně jsme zjistili,jaké předměty se skrývají pod zkratkami v rozvrhu hodin.
Každopádně naše dítě je "závislé" na známkách a nedovedu si představit u něho slovní hodnocení..no nedovedu si zatím představit ani,co se bude dít,až dostane dvojku nebo trojku.. to asi budeme muset vytáhnout vysvědčení tatínka a ukázat mu,že se nic neděje :)
FUNTL --- 1:05:39 29.1.2016
MEDVED007: mně osobně přijde lepší, než se dozvědět, že mu trochu nejde věc C, spíš dostat informace o tom, že v předmětu C dělá chyby z nepozornosti a není si jistý v násobilce. Já tu školu chválabohu průběžně tak detailně nesleduju, tak by mi informace tohoto typu přišla vhod. Pro dítě je to taky konkrétní feedback, kde se dají zohlednit různé aspekty jeho práce.
Ale v principu je to asi pořád to: někdo má rád holky, jinej zase vdolky...
SARGO --- 22:49:49 28.1.2016
MEDVED007: No jo, no... ale furt je to aspoň něco. Já se takhle nic nedozvím :-)
MEDVED007 --- 22:43:15 28.1.2016
SARGO: ono teda i známky jsou občas zavádějící.....když píšou "malé" věci, tak mají dvojku za jednu maličkost, ale když píšou "velké" písemky, tak tam můžou nasekat x chyb a mají furt jedničku....čili já s dětma řeším vlastně i jedničky resp. zda to měly bez chyby a pokud ne, tak proč....

třeba u druháků mi to známkování někdy přijde až ultra drsné....zapomenutá tečka na i v diktátu a nazdar, máš to za dva.....navíc když já sama (jak jsem až teď zjistila), tečky na i vůbec nepíšu :-)
WERKA --- 21:51:19 28.1.2016
Ono to porovnávání má někdy něco do sebe. Už jsem to tu někde ostatně myslím psala. Náš mladej míval školu dost "na salámu", takže já občas cíleně porovnávala, jestli jestli z písemky měli 4 a 5 skoro všichni (cožmůže být vyučujícím) nebo jestli tu 5 utrpěl pouze on (protože pak to bylo tím salámistickým přístupem)
BALAENA --- 21:47:39 28.1.2016
MEDVED007: vzpomínám si ještě z gymnaziálních dob (protože jsme to s holkama na něco tehdy využily) na nějaký článek s titulkem "Nevíš, jak to vyjádřit? Zkus to zatančit!"
Představa, jak mi pančelka tančí, že dítě všechno dobrý, jenom vlastivědu trochu fláká a mělo by víc sledovat, co se v hodině děje, je půvabná :)
SARGO --- 21:39:57 28.1.2016
EDERA: No jo, ale dítko i paní učitelka tvrdí, že je mezi nejlepšími žáky ve třídě. Jak já chudák si to pak mám přebrat? :-D

ORIKA: Jenže já potřebuju nějak přehledně a bez velkého dumání vědět, co se zrovna musíme víc učit. O porovnávání mi nejde, jde mi o to, jestli věnovat půlhodinku večer slovíčkům z angličtiny, vyjmenovaným slovům nebo násobilce. Jak píše Medvědice - se známkami je pro mě zřetelnější, kde mu můžu pomoct :-) A protože je to veš líná, která hřeší na to, že je chytrá (což už přesně v té třetí třídě přestává stačit), musím si to nějak odvodit sama, protože od synáčka se dozvím leda "všechno vím, všechno znám". :-)
ORIKA --- 21:31:23 28.1.2016
MEDVED007: ovšem učitelka zpívající hodnocení by byla bomba :DD