Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
základní školy
SEVERINE
diskuze o základních školách
sdílení konkrétních zkušeností
poradna - co s různými základkovými jevy
kam dát svoje dítě
odklad?
co po 5. třídě?

dobrý knihy - vaše tipy prosím v diskusi označte TIP, ať se mi to líp hledá

* před vstupem
Jak pomáhat dětem při vstupu do školy
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 15:09:46 31.7.2015
Já chápu, že se nedá vyhovět každému, a nejsem protestující matka. Nicméně mě přece jen trochu rozčarovalo, že jsme měli u zápisu jednak zaškrtnout, jestli dáváme přednost výuce klasického písma nebo Comenii, a zapsat, zda si pro dítě přejeme konkrétní učitelku. Napsala jsem, že chci klasické písmo a jméno učitelky. No, tak bude B. psát Comenií a učitelku bude mít úplně jinou. Přece jenom mi to poněkud vadí. :/
EDERA --- 11:58:30 31.7.2015
SEVERINE: Přitom ta známá, co mi to líčila, má PF UK! To už pak fakt nevíš, co si myslet.:-)
SEVERINE --- 11:36:53 31.7.2015
EDERA: mám pocit, že u toho bylo napsáno "podle toho budou děto rozdělěny do tříd" - anebo to zcela jasně řekli na tý první schůzce, že sem o tom nepochybovala. ale jaký další antidementní opatření udělat, to mě vážně nenapadá.
aha. no škoda.
EDERA --- 11:30:25 31.7.2015
SEVERINE: Ano, byla tam i možnost "je mi to jedno". Nicméně ta známá opravdu tvrdila, že zakškrtávání pochopili jen jako zjištění zájmu a že je ani nenapadlo předpokládat, že děti budou rozdělené podle toho, co tam zaškrtnou. Fakt bych tloukla hlavou o zeď.
Schůzky s konkrétníma učitelkama předem tady nebývaly nikdy. I rozdělení do tříd ten rok, co šla blondýna, bylo až někdy v srpnu. Možná ještě ani ředitel neměl jasné všechny učitelky. Byl tam nějaký odchod na mateřskou a tak.
SEVERINE --- 10:37:48 31.7.2015
EDERA: pokud se dobře pamatuju, byla tam možnost "je mi to jedno". jestli se pamatuju špatně, tak sem měly holt maminky domluvit - ta možnost "kdo s kým" byla až úplně na konci zápisu. jinak já se teda taky klepala, jestli bude kluk se známým klukem, protože sme zas napsali jiný pani učitelky (a pak dodali info, že důležitější je, když sou spolu). jo, nemaj to lehký.
a jiný dotaz: netušíš proč nemohli udělat tř. schůzku přímo učitelek s jejich se třídama, na konci června? (nemálo rodičů budoucích prvňáčků z jiných škol ji mělo) dost by to člověka uklidnilo.
TANAIS --- 21:43:10 30.7.2015
EDERA: no... asi není v úplně jednoduché pozici..

MEDVED007: ono to je o něčem jiném. V první třídě bylo jen slovní hodnocení, v druhé třídě hodnocení a známky, ve třetí třídy už budou jen známky. Takže postupný přechod. Já jsem s tím spokojená. Přijde mi, že to funguje.
MEDVED007 --- 21:35:20 30.7.2015
TANAIS: jako dělat obojí mi přijde zcela v rozporu s tou základní ideou slovního hodnocení, která (aspoň pro mě) tkví v tom, že dítě nezatěžuju tím, jestli je v něčem "dobré" nebo "špatné", ale dávám mu odezvu v tom smyslu, zda se snaží a kam dál by se mělo posunovat bez toho, abych ho apriori hodnotila.....
EDERA --- 21:35:05 30.7.2015
TANAIS: Ředitel tu školu převzal před dvěma lety ve chvíli, kdy ve slovním hodnocení jela už mnoho let. Vyprofilovala se takhle, řada rodičů sem právě kvůli tomu děti vozí. Předchozí tlaky některých skupin rodičů na změnu nebyly asi moc velké, předchozí vedení mělo menší vůli jim vyjít vstříc... Prostě se prý roky tvrdilo, že to změnit nejde, že to nechtěj všichni a bla, bla, bla. Současný ředitel se opravdu o spolupráci se SRPŠ snaží, vyšel vstříc, první kompromis (na žádost sdělí rodičům známky vždy jednou za čtvrt roku) začal fungovat hned po prvním půl roce jeho ředitelování, za další rok připravil třídy s dvojím hodnocením (neměl lehké pro známkování najít učitelky, například)... A stejně to nestačí.
TANAIS --- 21:17:49 30.7.2015
EDERA: popravdě řečeno to nerozporuju :) Chtěla jsem tím vlastně říct asi jen to, že moc nechápu, proč je takovej problém nedělat obojí. Takže moc nerozumím tomu, o co vlastně tomu řediteli jde. Co jsem se bavila s naší učitelkou, je slovní hodnocení těžší. Nerozumím tomu, proč není možné obojí, proč je to problém a tak dál.
EDERA --- 20:36:09 30.7.2015
TANAIS: Já přece nepopírám, že jsou lidi, kterým to vyhovuje (byť si třeba myslím, že si neumíš úplně představit, jaké to je, když má dítě JENOM slovní hodnocení). Šlo o to, že ve škole jsou každý rok aspoň čtyři první ročníky, což dává dost velký prostor pro to mít třídy obojího typu a dát prostě rodičům vybrat. Ale jestli někdo řekne "my nevěděli, že se to podle toho bude dělit", tak pak pochybuju o jeho svéprávnosti. To je jako kdyby měli zaškrtnout, jestli chtěj k obědu špagety nebo řízek, a pak se divili, že opravdu dostali špagety.