Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Tekutá strava Soylent, Ambronite, AnaPur, Mana nebo DIY recepty, potrava dystopicke budoucnosti?
JESSE_MORENO
SOYLENT, Ambronite, Mana a v budoucnu jiste mnoho dalsich jsou nazvy napoju slouzicich k castecnemu i plnemu nahrazeni klasicke tuhe stravy.

Duvodu pro prijimani zivin takovym zpusobem muze byt mnoho, pripadnych nasledku pri neodbornem experimentovani ale taky, proto bych rad aby tento klub slouzil nejen k vseobecne debate nad prinosy/negativy tekute stravy ale i doporucenim na to jak spravne namichat nutrnicni napoj aby opravdu byl schopen nahradit kazdodenni pestrou stravu.

Odkazy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_(shake)
http://diy.soylent.me/
https://www.youtube.com/watch?v=t8NCigh54jg

http://en.wikipedia.org/wiki/Ambronite
http://ambronite.com/
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
ESY --- 2:19:13 23.3.2017
Nema nekdo dve baleni mana drinku? nechce se me kupovat cely baleni 12ti kvuli testu :)
AXTHEB --- 20:54:26 22.3.2017
LUDWIG_: Já měl všechny, banánová mi přijde bezkonkurenčně nejhorší. Čokoládová je super, je nejměkčí a není třeba zapíjet.
LUDWIG_ --- 12:21:42 22.3.2017
vim, ze je to tu zamerene na tekutou stravu, ale jen bych pridal dojem z "tuhe" stravy twennybar od joylentu / jimmy joy: mel jsem bananovou (zdarma pribalenou v zasilce) a byla celkem fajn -- chutove a konzistenci mi pripominala takovy tuzsi marcipan / fondan s ovesnyma vlockama. je to hodne hutny, tak to chce dost zapijet. rozhodne ale zasyti. jediny nedostatek je soucasna cena -- kdyby byla levnejsi, byla by to idealni strava na cestovani.
DIMAGGIO --- 18:52:15 21.3.2017
WIRUSS: Cau, zkusim napsat svoji osobni zkusenost s manou a silovkou. Delam powerlifting, kalisteniku, trenink tak 4x tydne. Manu pozivam cca 9 mesicu, tvori tak 30%-50% stravy. Obvykle manu pozivam behem pracovniho dne, predevsim misto snidane. Na pocit zasyceni musim vypit behem 8 hodin minimalne 2000kcal, spis 2500kcal. Vnimam rozdil mezi powderem (vetsi mnozstvi vlakniny - vetsi pocit zasyceni) a drinkem (zasyti na znatelne kratsi chvili). V treninkovem dni doplnuji mensim jidlem, mimo trenink klidne snim i "normalni" veceri (hlavne lusteniny, orechy, zelenina/ovoce), takze se prijmem dostavam nekam k 4000kcal. Je to nadlimitni, nicmene samotna denni davka by mi v kombinaci se sportem urcite nestacila a pokud bych se mel stravovat konvencne, chtel bych dosahovat stejneho prijmu. Pak mam jeste bezne suplementy - narazove bcaa (zalezi na druhu proteinu, ktery aktualne pozivam, reflex hrachovy ma slusny pomer bcaa sam o sobe), predchozi verze mana mark3 v1 obsahovala HMB, coz jsem bral v ramci siloveho treninku jako vyhodu, snad se opet ve slozeni objevi - nevim, jak je na tom soylent aspol. Ob jeden mesic ted jim kreatin, pak mesic vynechavam. Tj.alkohol a kocoviny moc neposoudim :) Pridavat dalsi protein primo do many mi prijde jako overkill, i z pohledu momentalni stravitelnosti. Co jsem zkoumal konkurenci a procital klinickou studii na mojemana.cz, tak bych se kvality izolatu soj.proteinu v mane uplne nebal. Jinak tedy s touhle stravou a nekolika dalsimi faktory (lepsi spanek a zivotasprava) jsem za cca rok pribral asi 20kg, vetsina ve svalech, objem tuku bude nejak lehce nad 10%. Brzo pujdu na krev, tak uvidim dalsi podrobnosti. Z vlastni zkusenosti bych tedy manu k silovemu treninku nezavrhoval, jen bych zapremyslel nad vhodnym doplnenim.
WIRUSS --- 14:20:54 21.3.2017
Ahoj měl bych k tomuto pár dotazů, osobně přemýšlím o tom zkusit na měsíc Anapur nebo Manu, abych viděl jak to dlouhodobě funguje, jelikož poslední dobou nemá vždy čas a ovesné vločky mi často nahrazuje bageta. V konečné fázi bych chtěl 1-2 normální jídlo denně a ostatek nápoj.

Pár dotazů na oboje, jak to snášíte se cvičením - posilka, když prostě potřebuje spíše větší sílu/výdej v kratším čase? Pokud jíte 3 větší jídla denně a dvě svačiny nutíte se k dalšímu jídlu, nebo se těšíte jelikož máte hlad? Lepší reakce čtu na Manu, která my vyhovuje tím, že je tam více tuků (tedy spíše dlouhodobější pocit plnosti), ale zase hrozně málo bílkovin, nepociťovali jste úbytek svalů či zvýšenou unavenost po cvičení? Zkoušeli jste do drinku přidávat proteiny? Jak se to snáší s alkoholem? Nemyslím přímo smíchat, ale prostě dát si jídlo před tím, než jdu na pivo, nebo v průběhu fesťáku (kdy člověk docela pije), případně večer se skleničkou vína. Myslím i na to, jak se cítíte druhý den a jak funguje hlad při zvýšeném množství cukru v krvi (právě třeba po pivu)
DEGOLAS --- 14:48:22 13.3.2017
DANOK: Beru :) kolik a za kolik?
DANOK --- 9:23:32 13.3.2017
Mám několik balení Soylentu Vanila, kdyby někdo chtěl. Samozřejmě výhodnější cena:-)
AXTHEB --- 1:42:16 12.3.2017
ESY: jeden nebo dva ti můžu posunout
ESY --- 1:41:11 12.3.2017
AXTHEB: Mas jeste nejaky?
AXTHEB --- 10:20:34 24.2.2017
Mám tu asi deset kousků Soylent Wake Up, nechcete to někdo zkusit? Mně to moc nesedí