Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Nákladní vlaky
GOTAK
Sdílení zkušeností o cestování na nákladních vlacích.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SAMUEL_HAIN --- 21:14:53 4.11.2016
ZELENY_CAJ: koukni se , jestli má zapřaženou alespoň jednu lokomotivu :)
ZELENY_CAJ --- 12:42:35 21.4.2016
Zdravím místní borce, chceme s kamosem hecnout někam nákladním vlakem. Máme relativně dost zkušeností ze stopu a tak dále, ale nákladním vlakem jsme ještě nejeli. Máte prosím nějaké tipy co určitě jo a co určitě ne? Hlavně bych rád věděl, jak poznám ze vlak někam pojede. At nenastoupim na nějaký, co třeba týden stojí. Taky destinací si nejsme jisti.
4PTO --- 11:57:20 24.11.2015
Jak Moody poprvé cestoval na nákladním vlaku - Život na cestách
http://www.zivotnacestach.cz/jak-moody-poprve-cestoval-na-nakladnim-vlaku/
GOTAK --- 23:03:28 28.7.2015
OSMÝ TRIP s Kurtem Kodeinem:)))
Vzhledem k tomu že tato komunita vlastně nefunguje jako komunita,páč tady nikdo svoje storky nepíše.Tak to asi brzo předělám na knihu.
Další a z hlediska zahraničních výjezdů zajímavý trip se odehrál někdy v létě 2012.
Mám jednu převelice drsnou kámošku která se jmenuje Kurt a který kdyby ruplo tak mě zničí jako špatně napsanou žádost-naštěstí ji nerupe a tak můžeme spolu na vláčky.
Vyhlížíme si tradiční flíček v Brně Maloměřicích
49°13'6.705"N 16°38'52.720"E
A hned se dáváme do práce:Otevíráme jeden lahváč za druhým,kecáme o věcech který sme už probrali stokrát ale teď je to jiný-protože jsme on the road-tohle není herna kde usneš na stole-ale výletní restaurace kde se může stát kdykoli cokoli....
Takže po druhý petce vína se odvažujeme do nepříjemně osvětleného prostoru seřazovacího nádraží odkud už konečně vypadli igráčci a my si vybíráme smíšený vlak směr Slovensko.
Lezeme do Véesáku a už to valíme směr Kůty...
Je to roztomilá stanice kde vlak zastavuje kvůli čekání na rychlík. Kdyby nebylo naší mladické nerozvážnosti v podobě Kurta který se snažil ruční brzdou sabotovat slovenskou ekonomiku tak hlasitě že skřípění přilákalo pozornost železníčnej polície která ji zadržela tím že jim Kurt prostě spadl k nohám,tak bysme tu noc dojeli možná dál...Asi po hodině se opět setkávám s terminátorem Kurtem který vyvázl bez zranění a kupodivu bez pokuty a tak se s vítězným pokřikem FUCK THE POLICE snažíme naskočit na něco co jede směr východ.Naše vábení však oceloví oři nechávají bez povšimnutí a tak se uchylujeme do opuštěné drážní budovy kde okupujeme bezďácké doupě vystlané kartony.Následující den nejméně půlku prospíme a protože je kravina pobíhat za dne po stanici kde slíděj benga,vyčkáváme strategicky v nádražní hospě na deathku zoncny-tedy západ slunce.
Je dávno tma a my slídíme mezi vlaky,slechy napjaté a drápy vytasené...ale je to marné a tak vnikáme otevřeným oknem do opuštěného stavědla:
48°39'58.450"N 17°3'1.871"E
Chystáme si pelech když vtom zastavují wapky!!! Komprimujeme věci do batohů jak strženej Winzip a už vidíme jak se vlak rozjíždí-je to nový typ wapek kde není možné vlézt klasicky dírou ze sousední plošiny ale jen zespoda.Já si ještě machrácky dávám sprinta se soupravou v duchu Foglarovy knihy Boj o první místo,do té doby než zakopnu kolenem o výhybku a jen s pomocí Kurtových pracek se mi daří nastoupit.
Jedeme na plošince,jsme vidět a víme že jsme v prdeli.Protože v každý stanici čumí Hauptigroš a zčekne nás jak slevy na čtvrtečním letáku kaufland!
Takže když vlak po pětadvaceti kilákách zastavuje v Malackách,jsme jak sršni když jim neschválej hypotéku na hnízdo.
Mažeme to sprintem po nástupišti na straně odvrácené nádraží a když jsme na konci vlaku tak na nás skočí dva žsr cajti a povalí nás na zem...
Okamžitě přepínám na vyjednávací mód:
OK Ok ok...neklademe odpor,tak mi prosím nelámejte zápěstí...
vďaka a teraz si porozprávajme čo sa vlastně stalo...
A oni:vietě čo?-choďte s nami-tu sů kamery...
Sedíme v docela prostorným suv a poldové nám servírujou svoje podmínky příměří:120 euro jinak budou problémy.
A protože víme že by jinak byly-protože zastavit kolos co váží 2500 tun jen kvůli nám a zase ho rozjet a k tomu další výlohy,souhlasíme s odvozem k nejbližšímu bankomatu....
A už se vozíme po Malackách a benga nám vybíraj ten nejlepší podnik:Aha pozri-tu by to bolo dobré nie?Ale piču-tu majů pajcovaný chlast!Zavezjeme jich k Máriovi tam je to v poriadku....
A tak jsme vysazeni v nonstopu s koženými sedačkami a welcome drinkem.
Personál a přítomní opilci jsou důrazně upozorněni že jestli se nám něco stane tak bude gumovej guláš....
Po několika panácích borovičky testuji odolnost personálu tím že mrsknu kalíšek o zem a opravdu se nic neděje...
Kouzlo peněz funguje i v Malackách...
Svítá a my se ubíráme zakempit směrem k nádru protože tam je vždycky dost volných plejsů na přespání.
Zdoláváme asi čtyřmetrový prkenný plot aby jsme záhy zjistili že o dvacet metrů dále je otevřená brána do jakéhosi dřevozpracovatelského teritoria...
soukáme se do budovy:
48°26'8.245"N 17°1'27.407"E
A jsme okamžitě mrtví...
Ráno vycházíme jako vítězové hlavní bránou do blízké hospody na vyprážaný rezeň a následně schnellzuckem zu house:)))
Poučení z výletu k našim slovenským bratřím je víc než jasné-mají železniční policii před kterou je třeba se příště líp schovat a nebo tam rovnou nejezdit:)))
SKINNER --- 20:25:00 11.2.2015
Zdar,někdo nějak zkusenosti ze států? Slyšel sem ze hobos porad pendlujou zvlast podél západního pobřeží..dík.
4PTO --- 21:41:47 9.2.2015
This 18-year-old hopped trains for 5 years and caught it all on camera (Photos)
http://www.theplaidzebra.com/train-hopping/
GOTAK --- 2:13:20 28.5.2014
Sedmý trip!!!!Nejkrutější,nejšmakulóznější!!!
Den1
Vzhledem k mé nehynoucí lásce-Polsku,Polákům a bunkrům kterých má tato země bezpočet,jsme se s kámošem rozhodli že se svezeme tam:)
Neuniklo mi že PKP-jsou docela anarchistické zřízení a tím pádem bude naše cestování snazší...
Neměl jsem vůbec žádné informace kam co jezdí,jen sem tušil odkud začít.
Na celou operaci jsme měli asi týden.
Na začátku jsme si stanovili dvě zásady:
1: Cíl naší cesty je pobřeží Baltu.
2: Dostaneme se tam na nákladním vlaku nebo stopem-autobus jen v totální nouzi...
Jako náš výchozí bod jsem zvolil oblast kde se těží uhlí-Katowice,Gliwice,Bytom.
Takže jsme se sešli v Ostravě na hlaváku a naše velké putování zahájili ve Stodolní ulici.
Den2
Samozřejmě to nemohlo dopadnout jinak než že jsme se kolem sedmé ráno naháněli mobilama po Ostravě.
Jdeme tedy na stopa směr Polsko.nabírá nás polský univerzitní učitel slovanských jazyků,který pendluje za obživou přes hranice.Na hranicích se ještě ukazovala občanka a rozespalý kámoš místo ní suverénně podává celníkovi tvarohový koláč:)))
Na stopování jsme oblečeni zcela nevhodně-já mám hastrošáckou pracovní bundu švýcarské armády a montérky.a kámoš hrozivou černou kombinézu PČR.batoh má Současnou velkou polní AČR i s dýkou UTON viditelně na popruhu:))))...naštěstí máme malou českou hadrovou vlaječku,kterou jeden z nás drží a druhý ukázkově topoří palec-u toho se křeníme jak americký prezidenti při volební kampani ale zabírá to....
probíjíme se na naplánované nádraží v Gliwicích.
Poslední kilometry potupně sedáme do dosluhujícího autobusu Jelcz.
Je mi těchto vraků líto...mnohokrát jsem je viděl u krajnice se sakrujícím řidičem zanořeným v hlubinách motoru.
Autobus zastavil a my čumíme jako jestli nás mladej týpek za volantem pustí dovnitř.Tlemí se a my na něj-pak nám dochází že ty dveře jsou na kliku!Jako naše famózní RTO!Rázem se vše mění ve frašku-platím,řidič točí kličkou a vyjíždí jízdenka-ptám se jestli je to jazda nostalgična...osazenstvo se řehtá a my povzbuzeni začínáme glosovat jízdu...
Gliwice jsou poměrně zajímavý železniční uzel! A tak stojíme ve frontě před okýnkem informace-naším cílem je získat mapku Polské železniční sítě,vím že o nás taková věc existuje.Na můj dotaz chlápek za okýnkem kroutí hlavou.Tak mu říkám že tu věc opravdu potřebujeme.Dává mi svoji vlastní-nekecá,byla fakt jetá a tak mu říkám co jsem dlužnej a on na to:Dobré české pivo!Tak sáhnu do batohu a podávám plechovku plzně.Čumí jak péro a děkuje.Lidi za náma ve frontě se začínají šacovat protože je jim jasné že informace už nebudou zadara:)))
Odcházíme studovat mapu do blízkého baru a po pár pivech jsme kompletně středem pozornosti.Kámoš jim nerozumí a tak překládám. Ptají na jeho policejní kombinézu,batoh a kudlu (uniforma na rozdíl od nás požívá v Polsku vážnosti a respektu) tak jim s klidem říkám že je z przeciwdrogowej jednostky szybkiego uruchomenia...
:)))))Všichni jsou z toho nadšení,kupují nám vodku a kámoš říká cos jim řek? A já že je z protidrogový zásahovky.A on-ty jsi debil! (byl těsně po vyučení a nezaměstnanej)
Ve večerních hodinách se přesouváme do kolejiště místního nádraží abysme zjistili jaká je realita.Podle mapy tu vede jedna z klíčových tratí na sever.Projíždějí náklady s uhlím ale jsou to samé otevřené vsáky kde bychom byli nápadní.V tuto chvíli nás nenapadá jednoduchý trik.Tak moc máme z našich končin uloženo že na uhlí v korbě se jet nedá,že všechno necháme odjet.
Čekáme samozřejmě na vozy Fall kde je jedno jestli jsou plné nebo prázdné,neboť se leze dovnitř.Ale máme smůlu.
Den3
Po propršené noci strávené v opuštěné zahradě přehodnocujeme situaci.Začínáme být rozmrzelí z neúspěchu a tak se přesouváme zbaběle autobusem do Města Tarnowskie Góry.50.446629,18.864834
Zde dospáváme promoklou noc a obhlížíme situaci...
Je to naprosto zoufalé,téměř nic nejezdí a když ano,tak nezastavuje.Přitom se jedná o hlavní trať na sever!
Polské dráhy jsou evidentně v krizi a vše se vozí kamiony...Jdeme si koupit hodně piv a vodky abychom zapoměli na porážku...okolo půlnoci nás nádraží přeci jenom zase začíná přitahovat,vyčkáváme v odstavených vagonech.
A já říkám kámošovi: "Hele-seru na to! Co přijede,na to vlezem! I kdybch měl jet na nárazníku.Prostě odtud vypadneme za každou cenu!!!"
Dvě spřažené lokomotivy,padesát veesáků s uhlím a zastavují.Fýrové fasují nějaké papíry od přednosty.A my jak jsem řekl stojíme někde uprostřed soupravy mezi vagony na nárazníkách připraveni jet i kdyby měl padnout zlotej.
Pak kámoš nakoukl do korby a šeptá:"Ty voe!Tam je tři prdele místa-tam se vejdem!"
A vskutku!Tady se vagony neplní tak vrchovatě jako u nás,uvelebujeme se v poměrně solidní prohlubni mezi hromadou uhlí a sajtnou.
Den4
Vlak se dává do pohybu,projíždíme gigantickým seřezovacím nádražím o jehož existenci jsme neměli ani potuchy,jinak tam dávno šmejdíme a už se vezeme...vlak stěží dosahuje rychlosti 70 km/h někdy jede velmi pomalu...naše euforie vyprchala s posledním vypitým pivem.Chvílemi usínáme na rozložené celtě a pláštěnkách...Podle nápisů na cedulích nám dochází že jedeme do Warszawy.
Jsme zvyklí na dlouhé projížďky ale Polsko je velké..jedeme víc než 5 hodin.Pak je to 7,8....
Po více než deseti hodinách jízdy na něčem co by si nikdo z nás v životě nepřiložil do kamen protože je to spíše prach,se totálně zničení vyskladňujeme z vlaku.
Jsme na periferii Warszawy a máme dost.
Jsme neuvěřitelně špinaví,protože cestou několikrát pršelo.
Stavíme stan který nemá tropiko.Bral jsem ho jen proti komárům.Kámoš přes to háže aspoň pláštěnku,kterou stejně bere vítr...
Po spánku nespánku se trochu vyjasňuje,sedíme ve křoví,tlačíme do sebe prošlý Kdčko-vojenská kozervovaná strava kterou kámoš z božího vnuknutí vzal s sebou a koumáme co dál...
Volíme strategii známou z autostopu.Ve chvíli kdy míříte jedním směrem a do cesty se vám postaví město,musíte se přes něj nějak dostat na druhou stranu a tam začít zase stopovat.
Sedáme načerno na MHD a jedeme na hlavák s tím že tam bude nádražka kde se nadlábnem.
Nádražka se nekoná,tak se pěšky protloukáme několik kiláků na severní konec města.
Cestou si dáváme jídlo v nějaké hospodě u mostu...musíme vypadat příšerně,ale personál nic nenamítá a my jsme tak otupělí že že je nám to prostě jedno...
Padáme na držku poblíž hlavní trati na sever...52.269214,21.027296.
Ještě předtím se snažíme vartovat jestli něco nezastaví....Ale při nejlepší vůli na to prostě nemáme. Nápis "Low power" už dávno přestal blikat protože na to neměl energii...
Den5
Probouzíme se do slunečného dne.Před námi stojí náklad plný nových osobáků.V jednom z nich si hoví dva policajti,mají otevřené dveře a pokuřují.Hned je napodobujeme,vaříme kávu a otíráme si xichty vlhčenými ubrousky pro miminka-geniální kámošův nápad,nahrazující nám koupelnu,přítelkyně a maminku v jednom:)
V Polsku je v oblibě demontovat z aut přepravovaných po železnici co se dá takže policajti se můžou vozit jako děti v předsíni supermarketu a ani tam nemusejí házet mince:)
Vydáváme se na průzkum seřazovacího nádraží které je odtud směrem na sever.Je na něm svatý klid...občas projede lokomotiva s pěti vagony...postupujeme po kolejích dál,občas projede rychlík do Gdyně a to nás ujišťuje že jsme na hlavní trati.
Neunikne nám naprosto dezolátní stav dřevěných pražců.Každej třetí je prasklej nebo shnilej a nebo jsou tam podemletý místa a určitej úsek je jakoby v bažině a když jede vlak tak se to místo prohejbá a bahýnko hezky čvachtá:)
Nakonec se dobelháme na zastávku ve čtvrti Bialoleka je to takový dlouhý perón a dvě koleje,lavičky stín,pohoda...Přesouváme se mhd načerno do geniálního obchodu-Šwiat alkoholi.Nejen že tam mají hromady chlastu,ale dají se tam koupit i běžné potraviny a mají otevřeno když ne nonstop tak dlouho do večera.
Sedíme zase na naší zastávce,je neděle odpoledne,Zastavují tady střičké nízkopodlaží panťáky plné lidí co se vrací z víkendových kaleb.Automatické posuvné dveře jsou leckdy rozbité a z předsíně se valí dým z cigaret...
Z jednoho takového vlaku průvodčí vyhazuje dva ožralý mlaďáky-jedou načerno a sou na sračky.
my máme cíga a vodku,tak jsme hned jejich kamarádi.Daří se nám je nacpat do posledního vlaku a sami jdeme chcípnout do křoví....
Den 6
Nic nejezdí,ani moc nevíme proč ale sedáme na panťák směr Legionovo,cestou nám průvodčí chce dát pokutu že nemáme jízdenku,tak ho prostě posíláme do prdele.Nemáme náladu na žerty...
Po obhlídce situace si zvedáme náladu v místní dobré jídelně a mě nepadá nevím proč přesun vlakem ještě kousek do Modlinu.Asi je to z nostalgie,protože tuhle pevnost máme prolezlou z dřívějších výprav.
52.425153,20.727489
Vystupujeme na předměstí na zastávce kde není nic jiného než tři odstavné koleje.
Sedíme na lavičce,tlačíme jídlo a pídlo z přilehlého světa alkoholu a serem na vše.Jdeme do křoví stavíme stan a deme chrápat...najednou přijíždí na vedlejší kolej vlak a zastavuje!!!Samé cisterny.Třetí kosmickou rychlostí šlapeme všechno do batohů a běžíme na vagony. Vybíráme si cisternu s nejpohodlnější přechodovou plošinkou.
je to jediné místo kde se dá jet.Budeme sice vidět ale to je nám už totálně šumák...Tak sedíme celí žhaví na plošince a ono nic.Ve chvíli kdy nám dojde pivo toho máme dost a jdeme k lokomotivám ale ty jsou zhasnuté a prázdné.Tuto soupravu opět táhnou dvě dvojlokomotivy a má asi tak 50 vozů.S nervama v kýblu pádíme do krámu pro pití a říkám esi že jestli nám to mezitím ujede tak jsme větší nuly než rpsn v reklamě na provident.
sedáme na lavičku na zastávce po očku hlídáme náš vlak a po druhém očku kontrolujeme hladinu v lahvích piva Tatra-je to piwo mocne-z charakterem,takže se z nás postupně stávají Mirkové Dušínové.
Příjíždí poslední pant od Warszawy-cestující se trousí do města a dva týpkové kolem padesátky jdou kolem nás a hup už jsou v kolejišti...koukáme kam jdou a mě svítá že to budu fírové.Kámoš tvrdí že to jsou bezdomovci až do okamžiku než se v mašinách rozsvítí a stroje spustí kompresory aby natlakovaly brzdy.
Je docela zima,přibližně půlnoc a my si hřejeme záda o cisternu která je plná nějakého svinstva které vydává teplo...
Občas zastavíme.To se pak vrháme pryč protože máme za to že po nás půjdou policajti.Jsme na tom bidýlku na očích jak holky u tyče!Naštěstí nikoho nezajímáme a tak jedeme dál.Kámoš se najednou kotí na stranu,tak ho chytám...tady stačí málo a člověk je na kaši.Už je dávno světlo,jedeme víc než 5 hodin...Vlak zastavuje v Rybně Pomorskym.
Je to díra po granátu.Malá zastávečka a pár baráků.Čekáme.Pak vystupujeme a hledáme přístřeší protože prší.
vagony na kterých jsme jeli jsou děsně staré. šedesátá léta...a jedna cisterna s takovými zvláštními bradavicemi je německá z roku 1944!
Spustil se pořádný liják tak uléháme v přístřešku na kola.Okamžitě usínáme....
Den 7
Probouzím se s pocitem že pluji po řece...a vskutku moje karimatka i spacák stojí v cestě sílícímu potůčku.Kámoš se mi směje protože on je v suchu.Čekáme ne první panťák do Ilawy kde chceme najít ubytovnu abysme se po týdnu umyli,oholili,vyprali si věci a usušili batohy a spacáky.
máme nocleh na intru který přes léto slouží jako ubytovna za 20 zlotek!Po totální dezifekci vyrážíme do města na drink.Narážíme na bar kde to trochu žije.Je to tady řekněme jachtařská oblast.Je zde největší polské jezero Ježiorak.Sedáme na bar a okamžitě budíme pozornost-bohužel pouze u týpků.Všichni čumí jak jsme se sem dostali.Po pár pivech do mě kámoš dloube a říká-hele řekni jim že sem z tý protidrogový jednotky rychlýho nasazení!Tak se mu to chlapci zalíbilo!Zábava upadá a tak odcházíme bez holek práskout s sebou na intr.
Den8
Pádíme celí svěží a vymydlení na nádraží lovit poczongy.Ale ouha!Celý nádr okupují poldové a ani v okolí to není lepší...nemáme tucha co to má znamenat a tak volíme stopa.K moři to je nějakých 100 kiláků,tak to už musíme dát!
Daří se nám prvních pár kiláků,pak kejsneme v děsné díře.Sice u hlavní silnice ale nikdo nás nebere.Stopujeme asi 4 hodiny...máváme snad už i na báby s roštím,když vtom zastavuje kamion s návěsem.Letíme tam jak blázni!
Řidič je asi padesátiletý kostnatý týpek,na palubě má jezevčíka a veze nás a 15 tun cihel do Gdynie.
Říká že kdybysme neměli českou vlaječku tak by nezastavil!!!
cestou zastavujeme na sváču v hypermarketu až později nám dochází že jsme mu měli koupit aspoň cigára...
Motáme se už asi hodinu po městě a ne a ne najít firmu kde má náklad spočinout.Náš řidič má originální způsob navigace-Zastaví na světlech vedle mhd busu a ptá se řidiče kudy dál.Mezitím proběhne zelená,hlavní třída je zablokovaná ale nikdo se nestresuje...řidiči nás objíždějí odbočovacími pruhy a tak nějak chápou že ten kamion neví kudy dál a ptá se na cestu....
Konečně jsme to našli ale jsme u špatného vjezdu kamion couvá do rušné ulice a já v oblčení jaké má na sobě bezdomovec lezoucí z parovodu zastavuji dopravu aby se manévr zdařil.
Loučíme se s řidičem a jsme u vytržení!K Baltu zbývá asi 100 metrů!
Jdeme po pláži směrem k nějaké diskotéce...
ta hudba je mi nějak povědomá,nevěřím vlastním očím jsou to mažoretky z Kolína kde bydlím!
Tak já jedu 600 kiláků abych tady čuměl na tyhle pseudo militantní tanečky!
Následuje Polská diskoška a já s vděkem vzpomínám na mažoretky.
Poláci jsou v tomto směru neuvěřitelně zaostalí....pop je na úrovni 70tých let...
Zpátky se vracíme lehátkovým rychlíkem kde je hrozné vedro a steward má uniformu jak z dob páry:)
V Katowicích přesedáme do moderních polských vozů IC,jsou klimatizované.Jsme udiveni...
Až do chvíle kdy vystupujeme v Přerově náš vagón začíná odspoda silně doutnat.Necháme ho bafat a jdeme do nádražky na dobrý český pivko a vepřo-zelo!!!

Závěrem:
Polsko je na hoboes tripy ideální země.Žádná policie,natož železniční se nekoná.Je to návrat o 40 let zpátky.
Trasa kterou jsme jeli ale není příliš vytížená nákladní dopravou,takže příště zkusíme jinou.
Kocham Polske!Amen!!!
GOTAK --- 19:20:25 10.4.2014
Tomech-neznáš nějakou olinu záluskou?:)Ta měla výpis vlaků od kámoše z Libně...věděli jsme kolej,čas,kam to jede...ale nějak to nesdělo,stáli sme ve vsáku a začalo lejt...na sračku promoklí jme to vzdali...určo ti písnu na profil,chceme něco exkluzivního:)))díky!
GOTAK --- 19:14:55 10.4.2014
Lan-díky za pochvalu,smolím zrovna náš trip po Polsku,dali sme trochu i slovensko...láká nás Rusko,ale to aby si člověk vybral dlouhou dovolenou:)))
TOMECH --- 17:27:32 30.3.2014
čůs,makám v Libni na nádraží jako tranzitér.. tak dyby chtěl někdo nějaký info třeba... :@)