Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Domácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
SVAN
Připravila Vás škola na život?

Diskuze není o tom řešit jestli doma učit a nebo ne,
ale jak to dělat správně
a taky všechno kolem, co se dá k domácímu vzdělávání přibrat,
aby to ve výsledku stálo za to
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 12:03:06 28.9.2019
Prosím, podpořte podpisem iniciativu založení svobodné školy v Podkrušnohoří. Díky.
Proč chceme demokratickou školu v podkrušnohorském regionu? | e-petice.cz
https://e-petice.cz/...nu-.html?fbclid=IwAR0nppGljhXm-pJfEuNLgmlqgmLVH5ZqAMvIhRrqjsIqvDtt0PolWKL8rHA
LAMIA --- 20:32:08 2.9.2019
KACHNIK: Diky! U nas je to tema jen pro prvni tridu. Dcera je v komunitni skole jen tri dny a ne v den kdy maji matiku, kterou s ni pojedem doma. Dalsi rok se uz prida k profi pruvodkyni matiky. Zatim jsem nakukovala do principu a objednala tedy zatim jen pro ni prac sesity a prirucku pro rodice.
KACHNIK --- 20:28:11 2.9.2019
LAMIA: Mám a budu to i výhledově při nějakých DV setkáních prodávat (tam doporučuju se po levnějších salátových verzích mrknout ;)). Každopádně, z vlastní zkušenosti, pro první a druhou třídu, jsem to nepotřebovala. Pro třetí už docela jo. Čtvrtou ji nedám z ruky. Jeli jsme podle té starší Hejného serie od Frause.
INUSHKA --- 19:15:16 1.9.2019
Malá reklama: Kdyby tu byl někdo s domškolákem z Brna, tak v rámci nově vybudované lesní školky v Líšni otvíráme i domškoláckou komunitní skupinku - každý čtvrtek 9-15 hod. Podrobnosti na našem webu www.divocinalisen.cz - Divoká škola.
ALDEMIK --- 16:32:07 1.9.2019
LAMIA: ja mam, bohuzel ne elektronicky, a nedam, sorry.
A doporuciju to jednoznacne mit, je to hodne dobry material.
LAMIA --- 19:14:59 26.8.2019
Prosim nekdo nemate doma ucebnici matematiky hejneho pro ucitele 1 trida? Pracovni sesity a ucebnice dokoupime. Nebo kdo jste to s detma jel mate tip jak na to? Diky
KLEVKA --- 10:43:20 13.6.2019
GWIST:
Svatojánská slavnost Země plně vydechuje a život smyslů zastírá duchovní stránku. Rostliny začínají ze svých květů tvořit plody. Na loukách a v lese kvetou léčivé byliny. A právě na svatojánskou noc se léčivkám připisuje čarovná moc. Ve školkách již téměř začínají prázdniny a již většina dětí odjíždí na prázdniny, proto tuto slavnost může prožívat spolu s rodiči. Přesto se pro ostatní děti čte legenda o sv. Janovi (Sv. Jan je symbolem zralosti a obratu),vypráví se jim o čarovné moci bylinek a také se bylinky sbírají. Uplete se z nich věneček, který se pak většinou dává v zimě v Betlémě do kolébky. Také se pozorují svatojánské mušky, pokud mají děti možnost trávit tuto slavnost někde v přírodě. V této době se apeluje na rozvoj schopností vyjádřit své pocity a prožitky.
GWIST --- 10:19:25 12.6.2019
Ahoj, máte prosím někdo tip na krátký a jednoduchý příbeh/pohádku pro předškoláky na téma letní slunovrat/svatojánská noc? Ideálně něco z čeho by šlo pro předškolní děti připravit krátké divadlo, scénické čtení a pod. Omlouvám se pokud už je to na tuhle diskusi moc offtopic - stačí do pošty, dík ...
KACHNIK --- 15:53:01 28.3.2019
???: Jo, dík, tomu rozumím. Taky si nedovedu představit, že zaplatím "hlídání", kde dělaj to samé co doma, vůbec, když už jsou ve věku kdy doma vydržej i sami. A je mi jasný co budou dělat, když budou mít po ruce tablet... Ledaže bych fakt vydělávala tolik, že by mi to bylo fuk, chtěla se jich zbavit a nechtěla se otravovat s klasickým školstvím

Učíme jenom doma. Občasný kroužky nepočítám, je jich málo a mění se to. Ale mám doma tři kluky, jezdíme za kamarády a kamarádi k nám a příležitostně se dovedou socializovat prakticky s kýmkoliv, takže tuhle stránku fakt řešit nemusím. Vlastně jsme mezi tím rádi, když je trochu klidu. Jo, ve výsledku to v těch klidných chvílích vypadá na popis "svobodný školy" dopolko nějaký ty inteligentí aktivity, pak si každej rád zaleze ke svýmu. Monitory vyhrávaj, ale občas se to proloží společenskou hrou, stavebnicí nebo lítáním venku.
SVAN --- 17:54:19 27.3.2019
???: Souhlasím s tebou, mě to taky nedává smysl platit školné za to že si moje dítě vybere (a že si to vybere :) nedělat nic :))) neberte to ode mě nijak útočně na různé druhy alternativ které u nás vznikají, je to složité, to naprosto chápu!
Ale pořad je to nějak řízený, pořád je to nějaká škola a někdo by to řídit měl a to bude asi pořád otázka jednotlivců, myslím tím osobnosti, které to mají v sobě a které ty děti umí vtáhnout do toho co sami mají tak rádi (proto to chtějí předávat dál)
Prvních pět let jsme s Denisem na přezkoušení jezdili do klasické vesnické základky, kde byla klasická, ale prostě naprosto božská paní ředitelka a všechno šlo hladce.
Na druhý stupeň jsme museli hledat novou školu, tak jsme našli rovnou od nás za kopcem školu se svobodným přístupem prostě opak klasiky.
A od začátku to byl už jen při přestupu a v komunikaci dost chaos, ale ok, je to alternativa, nefunguje dlouho, všechno si to sedá.
Denis má možnost chodit tam jednou týdně na vyučování, což je super, chtěla jsem to přesně kvůli těm ostatním dětem.
Po prvním dni přilítl domu nadšený a že tam chce chodit pořád a každý den a do školy a děti a vyprávěl... byla jsem ráda, že se mu tam líbí samozřejmě. Jezdil s klukama vlakem domů, vyváděli na nádraží, zlobili holky, učitele a byla sranda.
Po třech týdnech mi po škole oznámil, že mu ten jeden den bohatě stačí, že se tam stejně nic nenaučí, že se víc naučí doma se mnou a že tam jezdí jen kvůli těm dětem.
Přiznám se, že mě to dost pomohlo. Celou dobu jsem si nebyla jistá, jestli ho náhodou o něco neochuzuji a spousta těch klasických otázek ve mě hlodala samozřejmě, jestli je to opravdu pro něj nejlepší. A přála jsem si, aby mohl mít tu zkušenost a sám se rozhodnout. Tímto mě vysvobodil z nejistot :))
Další paradox této volnější školy pro mě byl ten, že jsem se stačila s ředitelem nepohodnout a naopak si tam velmi rozumět s jeho třídní učitelkou, která je ovšem z klasické školy a kombinuje obojí :)
Její přístup je něco mezi, učí přírodopis a moc se s nimi nepáře a Denis k ní chodí nejradši.
Z celého toho mi vychází, že není tak podstatné jakým způsobem se učí, ale jací lidé učí.