Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
GORG --- 20:11:37 30.6.2014
SEAMON: A není fakt,ze ani na VS nechápal menstruaci důkaz,ze tenhle koncept výuky stejně nefunguje? :)
Já teda v praxi neviděl člověka,kdo by v sexu neměl jasno.
Jinak jo,možná takový systém školství je lepší než nic.
SEAMON --- 19:01:43 30.6.2014
GORG: Su urcite rodiny, ktore momentalne povazuju sexualnu vychovu na skolach za skodlivu. A bolo nemalo pripadov, ked dievcata otehotneli, lebo mali z domu dost skreslene predstavy ake su realne rizika - to trollujes, alebo si take fakt nevidel v praxi? Uznavam, ze za tych 20 rokov sa veci posunuli, ale ZS je minimalna sluzba - tj. pre kazdeho urcite minimum co by bolo fajn vediet. A ano zial su rodiny, ktore ani toto minimum nezvladaju (v horsom pripade ani nechcu zvladat).

Inak ako presne tieto informacie a vo velkom ucia dedi v krajinach 3tieho sveta a povazuje sa to za brutalny prinos, tak ako to je? A aby som ta ohuril - dokonca na VS som stretol chlapa, ktory NEMAL ucelenu predstavu ako suvisi menstruacia a tehotenstvo..
JUNIPETRUS --- 18:14:51 30.6.2014
HUGO: pokud by tomu tak bylo, tak bych ocekaval, ze se to pochopeni nejak projevi.
GORG --- 17:57:30 30.6.2014
Když se člověk třeba pozastaví nad "neochvějným" konceptem "nekonečného růstu", kde se systém neustále pachtí za zvyšování HDP a jiných ukazatelu, že musí ekonomika neustále růst, lze to shodit ze stolu, že je to totální kravina i sedlácky takhle od klávesnice. Přece není možné stavět ekonomiku na neustálém růstu.. ten není možný donekonečna ne?
Když člověk ty produkty porovná s těmi komunistickými výrobky, může si všimnout jednoho faktoru - ty sice unifikovaný celonárodní produkty měly vysokou trvanlivost a v podstatě fungují dodnes. Zatímco dnes si člověk koupí cokoliv, to zpravidla funguje jen pár let. Než se to rozbije.
Nebo paneláky... sice nevzhledné zvukově neizolované králínkárny, ale skutečně to umožnilo lidem zajistit bydlení.
A v 1990 měla ČR nulový státní dluh.
Je fakt, že bylo všechbno oprejskaný a dost často hnusný, neestetický, což se po revoluci dost změnilo, ale nedá se myslím říct, že by ta socialistická éra měla jenom negativa.

Tak mi tak nebo tak přijde, že ten kapitalismus bude potřeba něčím zklidnit, protože to je fakt kasíno, rozjetej rychlej vlak, který má za úkol neustále ještě zvyšovat rychlost. Nepůjde to tak asi donekonečna.

Nepodmíněné životní minimum nebo negativní daň by byl dobrej start. Přebytečný úředníky třeba popravit.:-) Každý si bude moct dělat, co chce, a když si nebude dělat, co chce, tak ho popraví. Nějaká ujetá totalita se dá postavit na všem. Komunismus k tomu možná přišel jako slepý k houslím.
GORG --- 17:39:05 30.6.2014
Naučit cist psát a základní pocty je myslím smysluplny základ. Par slov o gravitaci, biologii, atomech, teorii superstrun,paralelní vesmíry, a jiné základy, kvantová mechanika.. ta se na ZS , SS skoro ani nebere,a přitom je bazalne podstatná.
Tohle všechno se da i ho probrat mnohem rychleji. Nutit někoho počítat nějaké momenty hybnosti, vyjmenovat všechno příčné pruhovaný svalstvo, básníky romantismu a datum narozeni Komenského..... to jr z mého pohledu daleko od základů.

Jestli opravdu podobně funguje i ekonomika, tak to potes :-) Jako co hlavně asi platí je obecná neflexibilita systému. Je sice neradno dělat hurá změny (nacismus, metla komunismu,atd) ,ale například posunout start vyučování o hodinu později snad svet nezbori ;)

Prostě mi systém přijde "trochu" tydýt... NZP vůči tomu spis působí jako závan čerstvého vzduchu :))
GORG --- 17:18:42 30.6.2014
SEAMON: Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;)
Skutečně myslíš, že kdyby nám ve škole neřekli, jak funguje pindík a fifinka, že bysme nevěděli, jak na to? :-) Tomu sám nevěříš.
Já bych viděl prostor na redukci osnov možná až o 90% balastu. Cel0 postavené na tezi, že nutno učit co skoro, dokud se mozek vyvíjí a dobře učí.
Pak se objeví studie, že se děti líp učí, když můžou přijít do školy později. Namísto toho, aby se posunula škola o hodinu systém zhodnotí tuto studii a rozhodne se nic nezměnit :)
TILOPA --- 16:54:36 30.6.2014
JUNIPETRUS: Kdyby banka pujcovala penize z "niceho" jak tu tvrdis stale dokolecka, jak je mozne ze vubec kdy jaka banka mohla a muze zkrachovat, dostat se do ztraty ? Kdyz dle tve teorie by si ve sklepe vzdy dotiskla tolik, kolik by prave potrebovala ?
HUGO --- 16:46:59 30.6.2014
JUNIPETRUS: předpokládejme, že to už všichni pochopili, nebo mají alespoň určité ponětí, co s tím dále?
SEAMON --- 15:58:56 30.6.2014
GORG: Ale naucit citat uz dieta treba, tak isto naucit zaklady pocitania, atd. Ak dovolis, dam ti iny pohlad na zaklady rozhlad - ked som bol krpec, tak som literaturu prilis neobluboval. A az par rokov neskor som prisiel na chut velkym romanom a "vaznej" literature. Ak by som nebol dokopany do tejto skusenosti, tak by som mozno nikdy to caro neobjavil.

Zakladny rozhlad ma niekolko funkcii - jednak ti ukaze oblasti, ktore napr. ramci rodiny nemusi mat kazdy pokryte. Tiez su urcite oblasti, ktore ja povazujem za spolocenske minimum - napr. percenta a fcie v matike. Tie su uplne elementarne pre aku - taku ekonomicku sposobilost. Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;) A potom je tam kopa veci, ktore kazdy povazuje za balast - len ako sa ukaze, kazdy vidi ten balast inde. Vacsina deti netusi co nakoniec budu v zivote robit a ziskany zaklad im casto umozni ist aj necakanym smerom. A hlavne uprimne - tan co nedokaze skoncit ZS je bud uzasne genialny a hrozne sa nudil, alebo totalne v dalsom zivote nepouzitelny.

A ako som uz pisal - na ZS sa neucis integrovat a na SS tiez moc nemusis - staci si vybrat remeslo co to nepotrebuje a mas vystarane. Nevravim, ze by skolsky system nemal byt flexibilnejsi, ale mna skor naopak hrozne bavia ludia co rozpravaju ako su deti pretazovane a ako chybaju moderne technologie v skolach. Moznosti ako studovat su prave momentalne z celkovej historie uplne nevidane a vacsinu modernych technologii vytvorili ludia, co nemali k dispozicii ani to co sme mali my. Nie je skor toto trosku komicke?