úvod
témata
události
tržiště
Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
K dispozici jsou také mobilní aplikace
přihlásit
přihlásit
pamatovat si přihlášení
neviditelný
bez kontroly IP
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
jít na ...
nejnovější
12/2015
09/2015
06/2015
03/2015
12/2014
09/2014
06/2014
03/2014
12/2013
HRY
»
rpg
Tahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
GAF
Díky kickstarteru a aktivitám komunity na netu se tenhle pomalu vymírající žánr zase zvedá na nohy. Pořád je ale těžké o dobrý AAA titul nebo alespoň konkurence schopnou indiovku žánru Tahové RPG zavadit, vzniká jich málo nebo jsou "skryté" pro nedostatek informací. Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...
PS: Berou se i pauzovací RPG a vůbec cokoliv co má aspoň trochu blízko k tahovému pojetí a aspoň nějaké RPG prvky
<<
<
>
>>
Máte k tomu co říct?
Vložte se do diskuze
.
DAVESADE
---
9:47:10 14.5.2014
(
+1
)
Včera večer jsem se probojoval v Pool of Radiance do budovy bývalého provaznického cechu - no teprve tam začaly pořádné bitky! Naštěstí mám většinu postav již na druhé úrovni, ale kombinace sleep + attack už není tak funkční, jako doposud. Výborné!
JVMLOK
---
16:24:21 11.5.2014
(
+1
)
Avernum: The Complete Saga for download $2.99 - GOG.com
http://www.gog.com/game/avernum_the_complete_saga
DAVESADE
---
13:32:02 6.5.2014
(
+1
)
No jo, mám v tom bordel, je to fakt první edice, takže koukám do blbejch pravidel. No, nevadí, díky moc!
DAVESADE
---
13:25:14 6.5.2014
THESTOUPA
: Aha, tak tímhle by se mnohé vysvětlovalo! Ještě to ověřím, jestli je to skutečně podle první edice (což jsem popravdě nezkoumal, nějak jsem dle data vydání automaticky implikoval, že jde o druhou edici), ale asi to bude tím.
GAF
: Jo, v trojkovejch pravidlech je to řešené postihem, to jsem před chvílí našel.
THESTOUPA
---
13:03:00 6.5.2014
^
(
+1
)
DAVESADE
: nejdriv jsem mel takovej matnej pocit, ze kdysi v historii byl nejakej chain klasifikovanej jako light armor tudiz umoznoval takovyhle veci (mam pocit, ze jsme to resili pri hrani NwN, tedy toho z roku 2002). ale nejsem D&D expert, tak zkousim googlit a tohle zrovna asi nebude vysvetleni platne pro AD&D. nicmene tim jsem se dostal k tomu, ze podle data vydani by Pool of Radiance asi melo byt postavene jeste na AD&D 1st edition. a google na me k tomu vyhodil
"AD&D 1st edition allowed a multi-classed Figher/Mage or Fighter/Mage/Thief to cast spells in armor, even plate mail."
ale na link se v praci nedostanu, takze nevim jestli tam jsou jeste nejaky podminky -
http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=38048&view=previous&sid=2d087be8cbfc
af4b6c18366672fa8089
GAF
---
12:40:26 6.5.2014
1 odpověď
DAVESADE
: teď nevim - postih byl zavedený až s trojkama? Tušim, že v BG (dvojkový pravidla) přes kouzlení v brnění nejel vlak. I když i tam se to pak ošulilo tim speciálnim elfím brněním. Ale tak co, máš to asi holt dobrý prostě :) a nebo tu pořád je ještě Mage Armor což je slušný kouzlo a většinou ve hrách trvá něco ve smyslu "celej den" na jedno zakouzlení.
DAVESADE
---
12:32:56 6.5.2014
2 odpovědi
Hele tak mám na sobě Chain mail (FIGHTER + MAGIC USER) a normálně kouzlím.
V knize pravidel je psáno, že při multiclasse jako wizard nesmím mít žádné brnění.
Takže hledám, jestli v tom není nějaký postih na vyvolání kouzla, ale zatím bez úspěchu.
DAVESADE
---
11:44:49 5.5.2014
GAF
: Kouzlit mohou, ale popravdě jsem zatím nevykoumal, jaký negativní dopad to má. Fakt ale je, že mám teď nové Chain Armor a ještě jsem nebyl v bitce, dosud jsem měl jen kožené brnění.
GAF
---
11:32:27 5.5.2014
^
DAVESADE
: ok.
A můžou tam ti válečníci-kouzelníci kouzlit i když maj armor?
DAVESADE
---
11:29:12 5.5.2014
???
: Jo, u všeho jsem si nastavil 18+ (u trpaslice mám constitution 19).
Multiclassy - jak jsem vyrozuměl, tak praktický dopad na postavu je relativně malý.
1) Pochopitelně pomaleji leveluješ, za což ale máš k dispozici všechny zbraně (fighter) a všechna kouzla (cleric / magic user) - což je pro hru docela přínosné zdá se. Než budu potkávat stvůry se záporným AC, tak budu dostatečně silnej.
2) Jediná skutečná nevýhoda je, že při přestupu na vyšší úroveň získaš méně HP (hodíš kostkama za obě classy a uděláš z toho průměr zaokrouhlený dolů, tj. (1k10 + 1k6) / 2). To ale kompenzuji tím, že je skoro nemožné mne trefit (běžný Ork má THAC0 18 a s AC1 se trefí 3x z 20ti pokusů - a pak bere jen 1k6 HP), takže tohle zatím taky nevadí.
<<
<
>
>>