Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
XCHAOS
V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
[ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
XCHAOS --- 11:49:11 15.7.2017
OMNIHASH: no, protože nese baterky na 24h výdrž, tak to dle jedné švýcarské tuším diplomky (?) či nějaké takové práce, kterou jsem tady za ta léta mockrát odkazoval, znamená, že při dnešní účinnosti panelů a kapacitě baterií tvoří zhruba 1/3 jeho hmotnosti baterie
OMNIHASH --- 11:43:15 15.7.2017
XCHAOS: myslíš to letadlo, co váží dohromady zhruba tolik, jako desetina tvejch pasažérů v trenkách?
XCHAOS --- 16:36:05 14.7.2017
týpek, co nám montoval systém využití odpadního tepla datacentra pomocí tepelného čerpadla, zná tohohle výzkumníka, co je u nás prý kapacita. význam chlazení fotovoltaiky bych fakt nepodceňoval...
Porovnání solárního fototermického a fotovoltaického ohřevu vody - TZB-info
http://oze.tzb-info.cz/...ory/11103-porovnani-solarniho-fototermickeho-a-fotovoltaickeho-ohrevu-vody
XCHAOS --- 16:33:26 14.7.2017
LINKOS: tak samozřejmě bych rád, aby se to ve vzduchu udrželo, ale to bude podle mých zkušenosti hodně záviset na momentálním počasí, denní době nebo třeba i teplotě vzduchu. u toho ultralightu je samozřejmě cílem prodloužení výdrže a autonomní dobití na zemi.

to, že tvrdím, že solární stratosférické dopravní letadlo je dnes v dosahu možností pokročilejších garážových firem to neznamená, že moje vlastní garážová firma bude schopná téhle úrovně dosáhnout :-) ale cokoliv fungujícího solárního, co postavím, samozřejmě zpřesňuje moje odhady

význam chlazení solárních panelů jsem na začátku debaty dost podceňoval. nejen bezmračno, ale i proud studeného vzduchu ve stratosféře dostane účinnost panelů na hodnoty blízké nominálním parametrům - možná i lepší. (u toho mého ultralightu ovšem samozřejmě bude rychlost nižší a teplota vzduchu vyšší... ale i tam bude možné porovnat výkony za různého počasí, například...)

(ne náhodou v Německu, ale i univerzitní výzkumný ústav u nás svítí umělýma sluníčkama na nový typy panelů, aby optimalizovali právě třeba chlazení, apod.... já stejné zkušenosti získávám tak, že panely nemám na střeše, ale zažil jsem jejich výkon při obrovském rozsahu typů počasí a teplot)
XCHAOS --- 16:28:30 14.7.2017
OMNIHASH: to přeháníš... ne pro každého :-) trupy byly dva, po 20 lidech (případně 1 trup a dvě gondoly pro baterie). (bylo to dost podobné tomu, s čím teď přišli ty Číňani... taky 2 trupy...)
LINKOS --- 15:14:04 14.7.2017
OMNIHASH: nebo jak nejdriv tvrdil jak to bude prostorny jak prvni trida v sedesatejch letech a skoncil u toho ze tam bude vlastne tak malo mista,ze se budes plazit na hajzlik... to sem se nasmal...
OMNIHASH --- 12:06:49 14.7.2017
XCHAOS: ehm ehm, jsou tady i pamětníci matně si vybavující tvoje vize s osobníma kabinkama pro každýho pasažéra
LINKOS --- 18:27:15 13.7.2017
XCHAOS: nerikas.
LINKOS: počkej - pořád si to pleteš. Já chci začít stavět solární ultralight (min. solárně dobíjený, i kdyby se ve vzduchu na solární energii neudržel), s lidmi, které by to bavilo. je to zjevně v dosahu amatérských možnosti v .cz .. . a je to jen o penězích, v podstatě. taková podobná letadla existovala ve světě už před 30 lety.

takze si se postupne od autonomniho letedla dostal az k necemu co vlastne nejenze solary nevytahnou nahoru ony to asi ani neudrzi ve vzduchu. Ale ty to stejne nevis,protoze jen hazis dohady...

Ale to je jedno ty neumis priznat svuj omyl a rad si vymyslis,takze to je vlastne bezpredmetne
XCHAOS --- 17:58:06 13.7.2017
LINKOS --- 16:58:02 13.7.2017
XCHAOS: no vtip je v tom,ze ty obvykle zacnes s tim ze to bude jezdit na solar a zkoncis u toho ze snad by to utahlo tu klimatizaci,ale vlastne nevim.
S letadlem si zacal jako autonomni solarni letadlo a zkoncil si u neveho kde vlastne solary budou na ozdobu a nabijeni mobilu :-)