Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut)
XCHAOS
V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
[ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
XCHAOS --- 19:19:29 18.1.2017
CGTN on Twitter: "Ahead of #WEF17, meet the innovative “solar bird” designed by Swiss-based @SolarStratos to fly to the edge of space https://t.co/UT3mv3iUv2"
https://twitter.com/CGTNOfficial/status/820982935050256384
Ve videu (asi Čína ?) si povšimněte především, že cílem Domjana je předvést, že obnovitelné zdroje dokáží být "above and beyond" toho, co je možné "fosilními palivy" (ale ovšem, i akumulovanou energií, na jejím dnešním stupni rozvoje). Tedy velmi blízko mé tézi "v případě dopravy najde solární energie uplatnění i bez dotací" (což kromě solárního létání vymýšlím i u solárních kol)
XCHAOS --- 18:04:03 14.1.2017
teď nějaký Rutanův projekt, co pro změnu není fake a navíc je ontopic, protože je hybridní (elektrický + spalovací motor)
http://www.burtrutan.com/skigull/
https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_SkiGull

http://generalaviationnews.com/2015/04/21/burt-r
Rutan estimates the SkiGull will be able to “loiter” for 40 hours at 15% power

ultra-efficient, long-range seaplane
https://www.aopa.org/news-and-media/all-news/2015/july/22/skigull-details-revealed
have enough range to fly nonstop from Hawaii to California.
XCHAOS --- 13:38:38 14.1.2017
(ok, to poslední je z fake desings page :-)
XCHAOS --- 12:54:09 14.1.2017
[http://stargazer2006.online.fr/fakes/thumbs/deuces1.jpg]

In parallel with the Model 77 Solitaire, Rutan devised a twin-fuselage version called the Model 82 Deuces. Though the plane handled very well, there was no market for the plane and it was decided to scrap it. The fuselages were stored and rebuilt as Solitaires.

Víc k tomuhle experimentu vygooglit ani vybingovqt nejde:-( Burt Rutan byl holt takový méně finančně zdatný a méně známý Elon Musk 70tých a 80tých let...

Takže asi tolik dnes k tomu, jak mi ABDULAH radí "postav to zabij se v tom" :-)
XCHAOS --- 12:44:14 14.1.2017
twin fuselage odvozený z Virgin Global flyeru:
Scaled Composites 336 Gemini by Bispro on DeviantArt
http://bispro.deviantart.com/art/Scaled-Composites-336-Gemini-251701884
XCHAOS --- 12:40:37 14.1.2017
Z Gizmodo: Combined with the double fuselage, the twin wing will decrease structural weight. The logic is that it will reduce wing bending moment, which requires less structural support. Less weight also means less power and less fuel consumption.

Koukám, v Airbusu taky dělají vize nějaký idioti a lháři, jako jsem já (to kdyby vám chyběly komentáře zabanovaného id REDGUY :-)
XCHAOS --- 12:39:36 14.1.2017
"All these features also increase the cool weird factor by 300 percent. "
This Is Airbus' New Crazy Airplane Design
http://gizmodo.com/5919268/this-is-airbus-new-crazy-airplane-design
XCHAOS --- 12:37:47 14.1.2017
XCHAOS --- 12:36:18 14.1.2017
Každopádně, cestou do vekých výšek pro lehká letadla je rozhodně přístup "twin fuselage"
TGALS Twin-Fuselage Glider Makes First Test Flight | NASA
https://www.nasa.gov/centers/armstrong/Features/TGALS_first_flight.html
XCHAOS --- 12:20:04 14.1.2017
Tohle mi připomíná, že o solární sekačce na trávu přemýšlím už dlouho :-)
[http://k53.pbase.com/u12/tomsview/large/38389120.FlyingLawnMower.jpg]