Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut)
XCHAOS
V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
[ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
XCHAOS --- 14:17:25 11.2.2017
A pokud ne přímo pěnový grafén (představte si "grafénový polystyrén"), tak co třeba:
[http://2.bp.blogspot.com/-FCh93ySKS5Y/UWwxRYD5qKI/AAAAAAAAYxI/yhCo-KFJdYE/s1600/store-arantix-frame.jpg]
XCHAOS --- 18:59:50 3.2.2017
???: ty seš taky grammar nazi... prostě nemám čas si to všude po sobě přečíst. (zato ti, co používají spell checker, to jsou fakt borci, co... kdysi psát správně česky i něco znamenalo, že jo...)
??? --- 20:18:36 2.2.2017
XCHAOS: Pravopis taky neni tva silna stranka... vyvynout... :D
XCHAOS --- 12:54:37 2.2.2017
Tak nacisti místo solárních letadel zkusili vyvynout uhlím poháněný tryskáč! (to je skoro tak dobré, jako nacistické létající talíře :-)
Lippisch P.13a - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Lippisch_P.13a
(předpokládm naším hnědým, sudetským!)
XCHAOS --- 16:34:15 31.1.2017
SolarStratos will return to its base in Payerne in February for the final preparations ahead of the first flight in March.
Getting to know the aircraft in detail – SolarStratos
https://www.solarstratos.com/en/2017/01/newsletter-013-en/
XCHAOS --- 13:37:45 27.1.2017
making it 10 times stronger than steel, with only five percent of its density
XCHAOS --- 12:58:47 27.1.2017
MIT Unveils New Material That's Strongest and Lightest On Earth
https://futurism.com/mit-unveils-new-material-thats-strongest-and-lightest-on-earth/
XCHAOS --- 10:20:32 26.1.2017
Vzájemná poloha tandemových křídel vůči sobě.. kdo by to jen čekal?
[http://www.thisisbrainy.com/wp-content/uploads/2017/01/vahana-aero2-752x360.png]

Čistě z fyzikálního hlediska je tahle poloha ploch nejsnažší, nepoužívala se podle mě proto, že to zhoršuje ovladatelnost a požadavky na rychlost reakcí pilota a dost možná to bude vyžadovat asistenci řízení počítačem (což je ale něco, na co se právě Airbus specializuje)
XCHAOS --- 10:18:45 26.1.2017
JAZZZ: pche tiltwing... kdyby si přečetli na wiki to co já, věděli by o zřejmých výhodách tiltrotoru oproti tiltwingu např. při bočním větru, apod. :) holt vystudovat na VŠ umění 3D kreslítek není vždycky všechno :-)

OMNIHASH: no budiž, ale zmiňuju to kvůli ekonomice provozu a schopnosti letět na 15% výkon... (pravda, hydroplány i tradičně pro start potřebovaly ne dvojnásobek, ale spíš čtyřnásobek cestovního výkonu, což současně zvyšovalo rezervu výkonu, při kterém se ještě udržely ve vzduchu a byly schopné dosáhnout cíle, což současně zvyšovalo v počátcích letecké dopravy bezpečnost a celkovou spolehlivost....)

Obecně všechny "moje solární designy" (pokud lze ty náčrtky označit za design) mají společné jedno: že předpokládají, že pro vodorovný let si vystačí s něčím jako 10% max. výkonu motoru (např. s tím počítám i pro svůj ultralehký pilotovaný pokus v roce 2020, který by měl mít 20 kW motoru (u elektrického létání už dnes standardní, např. v elektrických paraglide backpacích) a 2 kW solárních panelů a měl by s nimi být schopen min. vodorovného letu bez vybíjení baterií, když ne současně i dobíjení).
JAZZZ --- 17:46:43 25.1.2017
a prej ze chaos vymejsli blbiny... airbus ho zjevne musi i v teto discipline prekonat
Airbus Plans to Test Their Prototype of a “Flying Car” This 2017
http://www.thisisbrainy.com/airbus-plans-to-test-their-prototype-of-a-flying-car-this-2017/