Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
GOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky
RESCAPE

[http://helmetcameracentral.com/images/goproHD.jpg]



Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).


Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
PEETIK --- 16:24:36 29.3.2013
Asi znáte... ale já sem novej :) http://www.diygopro.com/
KOZEL --- 8:34:04 27.3.2013
SUPERWEB: lehce jsem s tim experimentoval a prijde mi, ze clovek klidne muze mit pod zarivkama v CR 30 fps ("NTSC"), pokud dodrzi, ze expozice bude 1/50 s (tusim, ze i s 1/100 mi to docela drzelo). Tim je vlastne zajisteno, ze se vzdycky do jednoho snimku vejde cela perioda bliknuti svetla (je vlastne jedno jestli zacnes snimat kdyz je zrovna zhasly nebo rozsviceny, dulezity je, ze ten celej proces se stihne dokoncit za doby expozice). Nicmene toho muzu vyuzit pri nataceni s DSLR, kde mam manualni expo, u automatu GoPro samozrejme smula.

Ze PAL a NTSC "are not necessarily bound to a frequency" je teoreticky pravda, ale faktem je, ze ty standardy vznikaly v zemich s ruznou frekvenci elektricky site a tak se to do jejich navrhu vyrazne promitlo, hlavne tim rozlisenim, jak jsem popisoval minule.
JARDAK --- 0:09:32 27.3.2013
SUPERWEB: na to sem se prave ptal vedle v auditku a nedostal jsem odpoved [ JARDAK @ MINI DV - HDV - DIGITAL VIDEO = kamera-střih-efekty-film - Vše doma na PC! ]

takze dneska uz je v podstate jedno jakou normu pouziju protoze obe prehraju na pocitaci, na internetu a na novych televizich?
SUPERWEB --- 23:40:35 26.3.2013
KOZEL: prave ze, jestli jsem to pochopil dobre, PAL/NTSC nemelo v puvodnim vyznamu s fps nic spolecneho. I kdyz jsem si to taky myslel, ze soucasti norem bylo i FPS..ale alespon podle clanku co jsem linkoval nize
"This is not the same as NTSC or PAL/SECAM. They are coloured encoding systems and are not necessarily bound to a frequency. While it is true that NTSC is mostly used in 60Hz areas and PAL/SECAM in 50Hz, there are exceptions like Brazil that implemented a 30fps PAL-M system"

Pravda nicmene je, ze PAL/NTSC uz nas v dnesni dobe moc trapit nemusi.
Pointa je, ze drzet se v Evrope nasobku 25fps je vhodny, protoze se to spis trefi do frekvence blikani umelych zdroju osvetleni.

KOZEL --- 22:38:45 26.3.2013
SUPERWEB: jo PAL vs NTSC je primarne o odlisne modulovane barevne slozce v analogovem prenosu obrazu, ale taky je mezi nima docela znatelnej rozdil v rozliseni. PAL si mohl dovolit diky nizsim FPS venovat usetrenou sirku pasma vice radkum obrazu a tak misto 480i, ktere vykresluje NTSC ma pal 576i.
Pro digitalni video sice uz neplati odlisny prenos barev, ale zachovalo se rozliseni, takze PAL ma 720x576 a NTSC jen 640x480.
Pro HD video pak samozrejme neplati ani tohle, takze dneska uz zkratky NTSC a PAL zastupuji opravdu jen 30 resp. 25 fps a jejich nasobky.
SUPERWEB --- 12:43:54 26.3.2013
INSOMNIA: ne uplne..viz ten clanek co jsem linkoval(je tam mapa regionu 50 a 60hz). Pal/ntsc je o kodovani barev, shodou okolnosti se vetsinou ntsc poji s 30fps a pal s 25fps(ale treba brazilsky standard je 30fps pal).
KOZEL --- 12:29:04 26.3.2013
PIZI: Blikani zarivek v realu to neodstrani, ale na videu jo :-)
PIZI --- 12:09:03 26.3.2013
Pokud zářivka bliká, tak je přece jedno jakou rychlostí ji snímám. Pokud je jeden snímek kratší než to bliknutí, tak ten snímek bude tmavý. Pokud je snímací FPS celým násobkem 60Hz, které máme v síti, tak to blikání bude akorát přesně pravidelné, protože to pokaždé vyjde na stejný n-tý snímek za sekundu. Ale blikání to přece neodstraní.
INSOMNIA --- 10:32:23 26.3.2013
SUPERWEB: ja jen dodam, ze v Evrope by se obecne melo natacet na PAL a mimo na NTSC, aby se clovek vyvaroval tohoto efektu
PEETIK --- 10:20:04 26.3.2013
SUPERWEB: Já sem o tom neměl ani tušení, prostě mi to nenapadlo... :(