Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Autorské právo v 21. století
BOUCHI
Hledání konsensu o možné nové podobě autorského zákona držícího krok s realitou 21. století
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
IURE --- 15:50:00 3.4.2017
Zítra od 11:00 na Radiu Wave debata k autorským právům a novele autorského zákona:
On Air | Pořady
http://www.rozhlas.cz/radiowave/porady/_porad/101296

"On Air s Jakubem Krásným
Dnes v Praze začíná třídenní Symposium Umění / Hudba / Management 2017 věnované především problematice OSA a autorských práv. Radio Wave vás na akci pozve prostřednictvím živé diskuze ve studiu, které se zúčastní známá postava DIY scény Milan Trachta aka Banán, Richard Sysel z kapely Role a Jan Vobořil z organizace Iuridicum Remedium zaměřující se mimo jiné na technologie, ochranu občanských svobod a digitální právo. Moderuje Jakub Krásný."
FERRYH --- 22:22:55 15.3.2017
V AZ je pro me jedne pravnicky orisek, ktery nedokazu tak docela presne rozlousknout - citace:

U anonymních a pseudonymních děl, kde autor není všeobecně znám, se lhůta počítá od prvního oprávněného zveřejnění.

-- a ted - co se mini tim :autor není všeobecně znám: ?
Priklad: existuje dilo u ktereho je skoro jiste ze jde o pseudonymni dilko.
To jsou caste pripady treba v starych i novych edicich RODOKAPS a ruzne romanove prilohy atp. ... co kdyz pak nejaky badatel dodatecne po letech zjisti, ze pod tim a tim pseudonymem se "pravdepodobne", ale ne jistojiste skyva nejaky konkretni autor?
- napriklad v Rodokapsech a Rozruchu casto publikoval E. Fiker pod pseudonymem - pise se o tom treba v publikaci Svět Rodokapsu ...
-- spada tento pripad pak pod tu vyjimku z AZ a ma kratsi lhuty ochrany nebo ne?

... podobnych "zradnych vod" v tomto odstavci AZ je jeste vic... zkusme to prodiskutovat. Zajimal by me vas nazor na vec.
Ono to totiz ma i prakticky dopad - namatkou uvedu treba: knihovny digitalizuji ... podle tohodle by cela rada veci z (a pred) 40tych let uz mohla byt verejne vystavena na internetu v digitalni knihovne! a v nekolika pripadech se to i dokonce povedlo... atp.
KARYSLAV --- 16:39:22 8.9.2016
MATHEZ: To se tehdy dělalo pro stát, tak nějak skrz ty filmový archivy nebo fond kinematografie? Nemlžu si vzpomenout na to kdo tehdy ty filmy distribuoval.

Zjisti si, kdo za komančů distribuoavl filmy, a ten podle mě zadával i tu práci na plakátech, snad to pomůže.

Kdybys to dokázal, dej si mě na seznam a napiš mi!!! Budeš mít zákazníka :) Možná několik.
MATHEZ --- 16:06:36 7.9.2016
BONDA: to jsem spíš myslel tak, že už vím koho se zeptat :)
popovídal jsem si s ředitelkou OOAS, filmový archiv má tiskové podklady a za úplatu je zřejmě ochotně poskytne. je tedy nutné si pokecat s NFA a najít obchodní model akceptovatelný všemi stranami při uchování cenové dostupnosti pro cílovku...jsem otevřený pro nějakou bližší debatu kdyby v tom někdo chtěl vrtat se mnou; ideálně na mail hello@atelier.place
BONDA --- 15:58:25 7.9.2016
MATHEZ: a jak to tedy je?
MATHEZ --- 12:55:12 6.9.2016
a pak je tady ještě jeden zajímavej aspekt. jak by z hlediska českéhé práva byla vnímána situace, kdy by vznikly nové plakáty ke starým filmům? jak by se počítala odměna pro "filmaře" (majitele práv k filmu resp. k jeho distribuci a marketingu v čr), pokud by vůbec bylo nutné platit tomuto "filmaři" a existuje nějaký obecně přijímaný způsob výpočtu odměny?
MATHEZ --- 11:51:01 6.9.2016
MATHEZ: tak uz vim :)
MATHEZ --- 11:39:05 6.9.2016
KARYSLAV: jednu velkou soukromou sbirku ma majitel kina Svetozor, udajne majitel TV Barrandov koupil nejaka prava, ale jinak nevim no. Filmovy plakat je super fenomen v casti vychodniho bloku, Polaci s tim uz umi pracovat, ve Wroclawi tak jsme narazili na obchod kde bylo mozne koupit nove kvalitni tisky polskych filmovych plakatu k obrovske casti hollywoodske a lokalni filmove produkce. Fantasticky umeni, u nas bohuzel mrtvo. Pritom by z toho autori děl mohli mít zajímavé peníze...chtel bych to prodavat, ale nevim s kym jednat...
KARYSLAV --- 11:22:25 6.9.2016
MATHEZ: No popravdě na ně často narážím na zahraničních designerskejch a filmařskejch fórech.
U nás pochopitelně nic :)
MATHEZ --- 20:05:33 31.8.2016
když se za totáče dělaly plakáty pro ústřední půjčovnu filmů, komu teď patří práva? národnímu archivu nebo dědicům těch výtvarníků? se budu muset jít optat do světozoru a na ooas, ale chtěl jsem to nakousnout i tady, přijde mi škoda že český filmový plakát není trošku víc vidět...