Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
JÓGA
FRANCIMOR
Všechny druhy jógy... Názory, rady, zkušenosti. Na HOME jsou zajímavé linky.
Osm (aštanga / radža) částí jógy: - rozvíjejme diskuzi a rozšiřujme si navzájem obzory :)
KořenyPlody“ / Samyama
1. jama - 5 etických principů v jednání vůči vnějšímu světu (ahimsá - neubližování, nenásilí * satja - pravdivost, pravdomluvnost * astéja - nekradení, neprahnutí * brahmačarja - smyslová zdrženlivost, nevášnivost, schopnost neplýtvat energií * aparigraha - nehromadění, neulpívání)
2. nijama - 5 etických principů v jednání vůči sobě (sauča - čistota těla i mysli * tapas - vytrvalost, sebekázeň a disciplína ve vlastní jógové praxi * santóša - spokojenost * svádhjája - sebepoznání, studium svatých písem * íšvara pranidhána - nalezení vyššího životního smyslu, dobrovolné podřizování se vyšším zákonům, poznávání osobního/univerzálního Boha)
3. ásány - cvičení jogových pozic
4. pránajáma - práce s vnitřní energií pomocí dechových technik
5. pratjáhára - stažení smyslů od vnějších objektů, umožňuje utišení a ovládnutí mysli
6. dhárana - koncentrace mysli
7. dhjána - meditace
8. samádhi - splynutí s universem, trvalé poznání Já >> stav Sat-Čit-Ánanda (čisté a absolutní jsoucí (sat) vědomí (čit) blaženosti (ánanda)) / džívamukta (osvobozený za živa) / kaivalya / nirvána / dobrýjeto ;)


Manuál: Yoga Sutras of Patanjali (EN) vč. překladu jednotlivých slov ze sanskrtu a výkladu a odkazů na související texty o jógové psychologii a filozofii :: (EN) PDF verze bez komentáře :: Pataňdžaliho Jógasůtry (CZ, bez komentářů a prolinkování :-( ) Další základní texty

Podložky a pomůcky na cvičení, aneb smrt ásánám na karimatkách, kobercích a podobných zrůdnostech ;)
Malý přehled možností, kde se věnovat józe - ásány i meditace. Sledujte také YogaPoint a Jóga žurnál.
Pokud chcete doporučit někoho dalšího, uveďte odkaz do klubu se slůvkem "záhlaví", rádi přidáme.
Nejbližší akce, workshopy, kurzy...

aktualizace: 8.2.2012
(přidání na vyžádání)

30.3.-1.4. Ostravský jarní víkendový jógový a taneční festival.
Praha
Belayoga-Praha, Řevnice NOVÉ
Akasha NOVÉ
ashtanga.cz - Dalibor Štedronský, ashtanga vinyasa
ashtangajoga.cz - ashtanga vinyasa
budhistické Centrum Lotus - ashtanga vinyasa, hatha, kundalini
Cocoon NOVÉ
Energy Studio - Václav Krejčík
Jóga Centrum Rubeška - hatha, iyengar, vinyasa flow, gravid, ...
Klub kondiční gymnastiky jógy - hatha
Lenka Kýrová - dynamická, ashtanga vinyasa
Lenka Nezvalová - vinyasa flow
Lucie Königová - vinyasa flow, jógová terapie
MUDr. Marcela Mikešová - iyengar, jógová terapie
Milena Raková - iyengar
Pavel Hub - ashtanga vinyasa
Prague Yoga - vinyasa flow, iyengar, viniyoga, yin yoga, 1 on 1
Studio Kairos - tradiční joga, krija joga a tantra
Garuda Centrum - Celoroční kurzy klasické jógy, čchen taiči a sebeobrany - Praha 2
vinyasayoga.cz - ashtanga vinyasa a vinyasa flow
YogaJoga - Helena Kubrychtová Bártová - iyengar
YogaMe NOVÉ
Yoga Space - ashtanga vinyasa, hatha, vinyasa flow
Brno
Gitanandajoga.cz
MUDr. Jan Černý - iyengar (tel. Botanicka - tu se cvici: 541 223 764, tel. ordinace: 547 221 304)
Ostrava
Centrum Lotos - iyengar, pro ženy, gravid, po porodu
Pranava Jóga Centrum NOVÉ
Bikram Yoga Ostrava - ehm ;) NOVÉ
Pardubice
Láďa Lebeda
Plzeň
Škola jógy pro každý den - iyengar, hatha
Prostějov
Jógaklub Prostějov - iyengar, hatha
Severní Čechy
Jóga Hlavice (u LBC) - iyengar, retreaty, pronájem pro vlastní akce
Jóga Namaste Chomutov - ashtanga vinyasa, vinyasa flow
Petr Něměček - iyengar
Jižní Čechy
MUDr. Michaela Klos - vivékananda
Frýdek - Místek
Karakal - hatha
Celorepublikově
Jóga v denním životě - hatha, bhakti, džnána
Jiří Vacek a přátelé - džnána, meditace, retreaty
Sahadža jóga (Nirmalá Déví) - kundalini
Světoběžníci NOVÉ
Matej Jurenka




Související kluby: [ AYP ‒ pokročilé jógové techniky ‒ aplikovaná duchovní věda ] :: [ MEDITACE ] :: [ poweryoga ] :: [ Zenové příběhy ] :: Koány a zenové příběhy
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
URZA --- 9:33:21 30.9.2014
IFKA --- 14:27:24 29.9.2014
Pokračování odlehčené sekce:
Controversial Yoga Studio Model Attracts Crowds. But Is It Yoga? | elephant journal
http://www.elephantjournal.com/...09/controversial-yoga-studio-model-attracts-crowds-but-is-it-yoga/

:)
DAWYT --- 13:53:52 28.9.2014
URZA: má to tedy divný umělecký konec, spíš by se mi líbilo obejmutí nakonec:)
URZA --- 9:11:27 28.9.2014
Má to 15 minut, ale doporučuju si na to ten čas najít, je to fakt úchvatné.. z edice "jógíni ocení" :)

Sidi Larbi Cherkaoui: Faun
https://vimeo.com/79597689
JANITA --- 17:20:09 25.9.2014
DAWYT:
???:

já právě chodím ráno se psem a pak ještě jedu do studia, takže dobrou hoďku až hoďku a půl to trvá, než vlezu na podložku. Není to tak, že bych se nebyla schopná předklonit, ale prostě odpoledne večer to jde o poznání líp... i když mozek je unaven, tak tělo funguje. No moje učitelka říká, že je to normální a že se to přelomí a nakonec se mi bude cvičit dobře hlavně ráno... tak tedy, ať už to přijde :)

DAWYT: to je zvláštní, že se z toho meditativního stavu dokážeš zvednout a v pohodě jít cvičit. To mě to vždycky spíš hodí do jiného světa.. a pak už se mi nechce. Ale zas to jenom potvrzuje, jak jsme každý jiný. :) Děkuju.
DAWYT --- 15:09:36 25.9.2014
LAKSHMANA: no s tou intenzitou už to není co to bývalo, dělám míň pozic a tak nějak jsem si to upravil jak mi to vyhovuje. Dalo by se říci, že z té aštangy se to víc posunulo k hatha (delší výdrže v pozicích), daleko mín vinyas. Co se týče meditace (myslíš klasický sezení, že), tak nevím co bys chtěl vědět. Nemyslím si, že to má negativní efekt. Co jsem četl/slyšel, všude se doporučuje meditovat po cvičení. Ted to dělám obráceně a zatím to nevínám škodlivě, přijde mi, že pohodlnost v sezení je příjemnější po cvičení, na druhou stranu po meditaci se mi líp cvičí, tak si vyber :)
LAKSHMANA --- 12:52:29 25.9.2014
DAWYT: Aha a můžu se zeptat trochu stranou: Já vim jak ty cvičíš, docela intenzivně myslim, klidně hoďku, ne? Jestli se to otočení projevilo na meditaci nějak? (Za předpokladu teda že cvičíš do zrychlenýho dechu, zpocení, a třeba fakt hodinu, jestli to tak děláš.)
DAWYT --- 11:21:43 25.9.2014
JANITA: mám s tím také problémy, poslední měsíce jsem otočil souslednost, dříve - cvičení pak meditace, teď to dělám obráceně, tzn. ranní hygiena, meditace a pak cvíčo. A je to lepší (oproti večeru,ale pořád diametrální rozdíl:). Jinak vím, že by mi pomohla 10 minutová procházka před cvičením, ale na to jsem zatím nenašel čas.
TANGERINE --- 11:17:05 25.9.2014
JANITA: Já si dávám ráno jen pár pozdravů slunce na rozhýbání a probuzení, ale víc cvičím večer, kolem páté šesté ideálně. A o to líp se mi i usíná :)
??? --- 7:11:36 25.9.2014
JANITA: ja cvicim jenom rano, zacinam mezi 6:00-7:00. Kdyz cvicim doma, tak nez zacnu, dam si takove "pred cviceni", kdy vstanu z postele a pomalu protahuju vsechny koncetiny, prodychavam zatihle mista na tele a zatinam je a uvolnuji. Jsou to takove milropohyby, navenek to vypada, ze jenom stojim, ale strasne to pomaha :) (asi bych ti to musela ukazat, tezko se to popisuje)
Kdyz chodim na ranni cviceni k cvicitelce, tak se odtuhnu cestou tam :))