Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
FOTOGRAF
VEROON
Máme zájem o živý kontakt s kulturní veřejností - Fotograf gallery a Fotograf room je především prostorem pro galerii – prezentaci fotografických projektů autorů publikovaných v aktuálních číslech časopisu a pro tématické přednášky a vzdělávací činnost.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
??? --- 11:46:45 6.12.2015
Sháníme nějakého dobrovolníka fotografa dnes večer na nafocení benefiční akce v Praze v klubu Buben v Myslíkově ulici,
moc toho nabídnout nemůžeme, ale máme program plný profesionálních vysoce fotogenických tanečnic v úžasných kostýmech :)
v pripade, že to bude dobrá spolupráce, je pak spoustu dalších možností už profispolupráce na jiných akcích, dobrých fotografů není nikdy dost ;)

akce je dnes večer od 19/20h v klubu Buben v Myslíkově ulici od 19 (ale taneční program je od 20h do cca do 21:30.. bude tam i orientalní kuchyně k ochutnání.
Kdyby se to někomu hodilo a chtel nam pomoct, tak prosim napis tu do posty nebo posli mi sms na 603797328
děkuju

https://www.facebook.com/events/913154232109301/


[//i.nyx.cz/files/00/00/14/71/1471346_f8620be6ca146e8afa3f.jpg?name=12248089_10153783803833934_1263570588661973946_o.jpg]
HOUMAN --- 12:51:04 19.5.2014
vyfotil sem kuře !
CUCHULAIN --- 12:13:27 3.10.2013
ahoj fotografové :-)

chcete pořád jen fotit a přestat se starat, kde sehnat peníze na obživu a svou zálibu?
zvu vás do on-line kurzu Josefa Cvrčka pro fotografy, kteří chtějí mít z fotografování skvělý byznys :-)

s Pepou se znám osobně a osobně kurz doporučuju. já už v něm jsem :-)

http://jancejka.cz/vydelavej-focenim/
ATM --- 19:37:54 18.6.2013
Foto festival ARLES
- spolubydleni v Arles - prvni tyden v cervenci
pokud mate nekdo zajem - posta

- kdyztak mam kontakt i na volna mista v aute
PSYCHOPATICK --- 22:27:28 22.3.2013
Ahoj, potřebovala bych Profesionálního fotografa na svatbu. Odkudkoliv z republiky nejlépe z Moravy. Vdává se mi kamarádka 13.7.2013 mí známí už jsou na toto datum obsazení. :(
Fotografovi by byly proplaceny veškeré náklady. Podrobnosti v poště.
Prosím své nabídky zasílejte do pošty děkuji.
BARUSSS --- 12:29:38 22.5.2011
ahoj, prosím nevíte, kde mám na netu hledat kalendáře výstav fotografií?
TONDAN --- 13:10:57 3.3.2011
Mrkněte na fotografie z vernisáže vernisáže J. Lesáka a P. Faba

IMG_1444.JPG (2061842 B)
VEROON --- 17:09:40 24.2.2011
Vernisáž výstavy Jana Lesáka / Případ pro začátečníka

1. března v 18:00 - 25 března v 18:00

Vážení,

srdečně Vás zveme na vernisáž Jana Lesáka Případ pro začátečníka ve Fotograf gallery.

Aby všechno sedělo a děj měl spád (Poznámka k dílu Jana Lesáka Případ pro začátečníka)
Aniž bych chtěla přihřívat v dnešní situaci už tak rozvařenou polévku překoná(vá)ní moderny, poznamenám následující návaznost. Práce Případ pro začátečníka Jana Lesáka, jejímž základem je přepis filmu Pavla Juráčka Případ pro začínajícího kata do textové podoby, mi nedá nespojit Lesákovy myšlenky s o něco staršími myšlenkami Petry Herotové a její sochy, tvořené na sebe vršenými „identickými“ kresbami s potencí k animaci Spinning (2007).
To, co by v době vypjatých individualistických dobývání nepoznaných sfér a forem vadilo a bylo nemorální, dnes představuje chtěný moment propojení v rámci širokého názorového pole. Obě práce jsou si velmi podobné formálně, nicméně jednotlivé aspekty se rozbíhají jinam. Předně, přestože obě propojují ve svém směřování k většímu celku médium filmu a sochy (u Lesáka objektu), Lesákův Případ z filmu vychází, Herotové Spinning k animaci cílí. Tisícenásobná repetice té samé kresby (byť její nuance jsou důležité pro možnost animačního pohybu) vytváří u Petry Herotové aditivně z jednotlivých řezů (kreseb) celek sochy. Jan Lesák naopak zdůrazňuje plynulost. Text přetéká v regulované krajině A - čtyřkového formátu ze strany na stranu. Fotografická prezentace přítomnosti filmu v objektu (fotodokumentace jedné části textu filmové úsečky, mechanicky vymezené vztahem fontu psacího stroje a formátu A4) je oním momentem, který zmrazuje tento tok. Toto názorné předvádění vnitřního obsahu zastavuje čas a dělá na fotce z filmu nehybný objekt, kterému navíc indikací červené záložky podsouvá nejen vlastní čas, ale i místo.
Na toto vcelku jednoduché dílo Jana Lesáka se dá uplatnit hned několik teoretických postulátů od ztráty aury uměleckého díla Waltera Benjamina, vztahové estetiky a postprodukce Jeana Bourriauda až po praktiky „re-enactmentu“ a psychoanalýzy. Spojuje v sobě dvě zdánlivě protichůdné metody - empatickou a mechanickou. Možná právě toto spojení v díle zlomkovitě zachycuje něco z kafkovské absurdity filmů Pavla Juráčka. 1/ mechaničnost vykonávání přepisu mluveného slova, 2/ pragmatická nesmyslnost takové činnosti, 3/ fyzická determinace formy díla na použitých materiálech (A4, psací stroj), 4/ umístění obsahu filmu přesně doprostřed formátu strany jsou v napjatém vztahu k jinakosti čtení filmu skrze psaní, které zdůrazňuje aktivní a tvořivou povahu percepce a nesmrtelnost díla v interpretační nekonečnosti. Jakkoliv distanční formu autor zvolil, skrze sterilitu vyprázdněné kancelářské, minimalistické a konceptuální estetiky se prodírají surrealistické záblesky původního filmu. Je to možná také důsledek neviditelné stopy, kterou v díle zanechala autorova skoro měsíční mentální rezidence skriptora v něm. Starý film (1969) napadá nové dílo a pokud jej divák nezná, i skrze několik prezentovaných řádků jej napadá jeho nakažlivá asociativní imaginace. Výše zmíněná mechaničnost je nakonec průvodním jevem šílenství (autor připomíná postavu či spíše hromadu papírů popsaných stejnou větou spisovatele Jacka Torrance z filmu Shinning) tak jako bezvýchodná absurdita, která k němu vede.
Zástupnou projekcí filmu je poslední komponent celkové instalace - nástěnná malba, která jakoby pouze schematicky opakovala obvod díla (sloupce papírů) rozpůleného obsahem, černým na bílým. A abych v duchu neoriginality ukončila tuto poznámku k dílu Jana Lesáka stejně jako Jiří Kovanda, cituji z posudku vedoucího diplomové práce jeho poslední větu: „Co tedy znamená ta černá linie (poznámka E. J.: plocha) protínající bílý kvádr? Nelítostně a právě uprostřed...“

Edith Jeřábková

Fotograf gallery
Školská 28
Prague, Czech Republic

pozvanka_gallery.pdf (24081 B)
VEROON --- 17:04:52 24.2.2011
Vernisáž výstavy Petera Faba / Příloha inzerátu

1. března v 18:00 - 25 března v 18:00

Vážení,

srdečně Vás zveme na vernisáž výstavy Petera Faba Příloha inzerátu ve Fotograf room.

Zcela záměrně se nebudu pouštět do konkrétní interpretace prezentovaných prací Petera Faba. Tu považuji za výsostně intimní, subjektivní, nepřenosnou. O co bych se v této úvaze rád pokusil je pouze nastínění určitých možností, které Fabova práce nabízí a postihuje. O fotografiích Petera uvažuji jako o určitém návodu, mapě schopné nás, diváky, odvést od fyzické podoby díla k podobě významové. Vystavené fotografie obsahují každá vždy více podob, jednak podobu zřejmou a pak podobu skrytou a to jak ve své formalní rovině tak obsahové. Tato vrstevnatost, možná přesněji víceplánovost, je typickým znakem. Vystavený soubor téměř didakticky šifruje sdělení o způsobu vnímání světa. Pro Petera je velmi příznačná rovněž rezignace na technickou “správnost”, namísto které upřednostňuje podobu, byť technicky nedokonalou (nízká datová kvalita, rozostřenost atd.) schopnou však o to silněji nést ideovou podstatu díla. V té se předmětem jeho zájmu, jak se alespoň domnívám, stává sama podstata uměleckého díla představená na poli příběhu.

Vladimír Pešek

Fotograf room
Školská 28
Praha, Czech Republic

pozvanka_room_fg.pdf (42434 B)