Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
ŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
BARCIA
[http://skolska28.cz/images/logo_transp.gif] Komunikační prostor a galerie Školská 28 je veřejný prostor pro neziskové kulturní a umělecké aktivity. Najdete nás ve dvorním traktu domu “U rytířů”. kousek od stanice Vodičkova nedaleko hostince Therapy. Ve stejném domě sídlí i Galerie Leica a studio Fotograf.

Program vychází hlavně z charakteru místa, ve kterém se výstavní prostor nachází: snažíme se nabídnout neotřelou kombinaci současné vizuální a audiovizuální kultury, hudby, literatury a dalších oblastí. Chceme přispět k tomu, aby se pražané mohli podílet na společenském životě v centru Prahy. Věříme, že výstavy, koncerty a tématické večery a dílny mohou také přispět k oživení místa, k dialogu mezi mladšími a staršími lidmi, kteří zde žijí. Spolupracujeme s řadou dalších iniciativ tady v ČR i v zahraničí.

Výstavní a doprovodný program je zaměřen především na současnou kulturu.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SYMAQ --- 12:55:03 24.1.2014
Tichá pole cestou z práce
Poslechová instalace

foto Vojta Dukát
14. LEDNA – 29. LEDNA 2014
VERNISÁŽ PO 13. LEDNA V 18:00

Není tomu tak dávno,
co jsem denodenně, (tři tóny, pětkrát za sebou, plus dva, mínus dva … nebuď tak přesná)
cestou z práce,
která mě nezneklidňovala,
toužil zastavit se večer za městem uprostřed tichých polí a poslechnout si hudbu,
kterou hrají. (pauza - nádech)....

Zvuková poslechová instalace pro sluchátka „Tichá pole cestou z práce“ je koncipovaná a připravená ve spolupráci s hudebníkem Ivanem Palackým. Navazuje na nedávný jednodenní festival Meziuchy a šátrá v krajině zvukových expedic do málo probádaných oblastí současnosti. Kontextuálně posluchačům nabízí ukázky z práce několika českých i zahraničních autorských osobností (nebo tématických) počinů, čerpajících převážně ze žánru záznamů přirozeného zvuku a terénních nahrávek. Výstavní poslechový projekt je doplněn pásmem kompozic, videoprojekcí a improvizačních seancí.

Šířka kompozičních přístupů směřuje od plnějších, zvukově intenzivnějších forem až k hranicím ticha (nahrávky prázdných prostorů) a vrací se k „zaneprázdněnějšímu“ sónickému spektru.

Na vernisáži 13.1. v 18:00 zahraje Tomáš Procházka a Handa Gote

Cyklus intenzity jednotlivých slyšení je časově sestaven přibližně podle délky čárek u jednotlivých autorů na následujícím obrázku.

Ubý a přibý

1 ________________________ Tomáš Procházka a Handa Gote 13. 01.

2 ___________________ Alfredo Costa Monteiro 14. 01.

3 ____________ Dimitra Lazaridou Chatzigoga 15. 01.

4 _____ Lucie Vítková 16. 01.

5 _ Jez Riley French 17. 01.

6 _ Noid 21. 01.

7 _____ Peter Graham 22. 01.

8 _____________ Andrea Neumann 23. 01.

9 ____________________ Ferran Fages 24. 01.

10 ________________________ Z pražských drah a nádraží 28. 01.
(Slávek Kwi, Peter Cusack, Michal Kindernay
Miloš Vojtěchovský, Udo Noll)

vernisáž:

Field recording, magnetic field recording, no input video a found-footage.
Tomáš Procházka a Handa Gote


doprovodný program:
15. 01. v 19:00 - komentovaná projekce ukázek ze zvukových filmů
(Phil Niblock, John Grzinich, Lucien Castaing-Taylor)

16. 01. v 19:30 - koncert - Lucie Vítková

23. 01. v 19:30 - koncert - Angélica Castelló & Dafne Vicente-Sandoval - Ivan Palacký & Petr Vrba

29. 01. v 19:30 Ajznbony (pražská otázka nádražní)

Radiologická interpretace jízdních řádů pražského ajznbonu:
numerologické zaříkávání a logistika roztodivných přestupů a nadobro zmeškaných spojů, mizející ozvěny kročejů nočních čekáren a nelibých podchodů, skřípání brzd na peronech, klikání kol na výhybkách, klinkání zvonku u závor, šepot a supot parních i dunění diesl lokomotiv, echo drážních amplionových povelů přeřaďovacích zón, perkuse nárazníků na vlečkách, smyčce a žestě koles skřípajících v zatáčkách, nory a ponory tunelů, vachrovská posunčina kolem Negrelliho viaduktu a synkopy semmerinku u Dívčích hradů.

krajina pražských pražců kolem kolejí mezi nádražími Strašnice a Žižkov, Libeň a Bráník, Bubny a Bubeneč, Vysočany a Strašnice, Veleslavín a Vršovice, Dejvice a Hrdlořezy.

V pořadu zní zvukové (archivní i čerstvé) nahrávky
Slávka Kwi, Petera Cusacka, Michala Kindernaye, Udo Nolla, Miloše Vojtěchovského, Jaroslava Kořána a dalších.

předčítání z jízdní řádů PID (pražské integrované dopravy) Ondřej Vavrečka, Miloš Vojtěchovský a další.

hudební doprovod:Petr Vrba
jediné představení ve střední Evropě! sledujte živé vysílání

možná křest CD Ajznbony

doprovodné akce jsou streamované na internetu: www.skolska28.cz/stream
BARCIA --- 18:51:03 12.9.2013
Slavnost 9 zahrad
Sousedská slavnost v rámci Zažít město jinak

SO 21. ZÁŘÍ 2013

V oblasti ulic Školská, Vodičková, Navrátilova, V jámě, Řeznická, Štěpánská, atd. budou probíhat na chodnících a ve dvorcích výstavky, pohoštění, rozhovory s pamětníky, hosty, předčítání textů vázaných na toto konkrétní místo, divadelní představení pro děti i dospělé.

připravujeme:
vydání nultého čísla “sousedského kurýra”, s rozhovory s pamětníky, archivní fotografie, mapka s topografií přístupných dvorků a zahrad, obchody, které se zapojí do programu a videodokument s rozhovory s pamětníky, který bude zvěřejněn na internetu a promítnut (doprovázen autorskými komentáři) v den konání akce v několika místech.
Improvizovaný hudební průvod navštíví dvorky.

Na programu se podílejí:

Galerie Školská 28, Keramická dílna Antonín Tomášek, Artmapa, Asociace Mlok o.s., Francouzský institut Praha, Galerie Langhans, časopis Nový prostor, Café Therapy, Café Kolíbka, o.s. Kruh, Galerie Tranzitdisplay, Galerie Milada, studio Mowshe, Země miniatur, AMANA s.r.o., Institut dokumentárního filmu, restaurace Miyabi, Městská knihovna v Praze, Hračkotéka, Bylinářství Kindl, Evangelická církev metodistická.
BARCIA --- 17:58:57 12.9.2013
Tomáš Moravec
Autorská videoprojekce

ČT 19. ZÁŘÍ 2013 V 20:00

[http://www.skolska28.cz/images/events/2013/130813191448.jpg]

Bezpředmětný film (exhibition walktrough)
http://vimeo.com/61258255#at=0


omáš Moravec patří mezi mladší generaci umělců, kteří se aktivně pohybují na pražské umělecké scéně. Absolvoval Akademii výtvarných umění v Ateliéru monumentální tvorby Jiřího Příhody, ale již při studiu na Západočeské univerzitě v Plzni v Institutu umění a designu, který v té době vedli Michal Pechouček a Dušan Záhoranský, se projevily jeho snahy intervenovat do veřejného prostoru. Autor se zaměřuje zejména na jeho prostorové a situační kvality. V podobě videoperformancí či dokumentace situačních událostí se pečlivě věnuje pozorovanému prostředí či objektu, které důsledně a vtipně proměňuje. Cílem jeho realizací se v poslední době stavá samotný galerijní prostor a proces příprav jeho konceptuálních site-specific intervencí. Dočasnou úpravou prostorové situace, zcela volnými a médii nijak nevyhraněnými způsoby, autor komunikuje a manipuluje s vizuální zkušeností. Jestliže jeho dialog s veřejným prostorem a jeho urbanistickou strukturou měl lehce znejišťující provokativní významy, tak navazující intervence v galerijním prostoru komunikují se samotným objektem či jeho stopou či iluzí. Reflektují problematické vztahy či hledají cesty ke koexistenci. V rámci autorské večerní video projekce Tomáš Moravec retrospektivně představí svoje projekty a videa.
BARCIA --- 17:56:36 12.9.2013
Jim Kaiser (usa) & Rdeča Raketa (a/slo)
koncert - Volná improvizace

SO 14. ZÁŘÍ 2013 V 19:30

[http://www.skolska28.cz/images/events/2013/130813224822.jpg]

Vídeňské duo Rdeča Raketa (Červená raketa) tvoří slovinská elektronička a hráčka na subbasovou flétnu Maja Osojnik spolu s rakouským kontrabasistou a elektronikem Matijou Schellanderem. Posledně jmenovaného jsme mohli ve Školské 28 již vidět v duu s Franzem Hautzingerem.
Maja Osojnik i Matija Schellander působí na mezinárodní hudební scéně jako hudebníci i skladatelé a žijí ve Vídni. Mají zkušenosti s abstraktní improvizací, současnou klasickou kompozicí i mnoha jinými žánry a v duu Rdeča Raketa kombinují ponejvíce elektroakustickou improvizaci a Klangfarbenmelodie.
V posledních letech vydali kazetu Old Girl Old Boy ve vydavatelství Mosz Records, zkomponovali skladbu pro vokální soubor Hortus Musicus a vystupují jako živý hudební doprovod němých filmů ze sbírek Filmarchiv Austria (v Rakousku, Slovinsku, Německu, Jižní Koreji a Srbsku).
Druhou vydanou nahrávkou dua je vinyl Wir werden, obsahující dva pečlivě zkomponované kusy, z nichž každý zaplnil jednu stranu LP organickou směsí různých elektronických zdrojů zvuku a terénních nahrávek s akustickými nástroji, jako je Paetzoldova flétna, kontrabas a piano. Album, jehož tématem je opakování minulosti, pohyby a jejich absence před rozpadajícími se systémy, vztahy mezi lidmi a jejich strachy, otevírá a uzavírá mluvené slovo.

Koncert v Galerii Školská 28 zahájí v Čechách svým premiérovým vystoupením Jim Kaiser, který se označuje za zvukového manipulátora. Aktivně se podílí na experimentální hudební scéně Sanfranciského zálivu, jmenovitě v okruhu zvaném Miserablists (Bídníci). Od roku 1995 vytváří sólový projekt jménem Petit Mal, je členem souboru Thomase Carnackiho a tria French Radio. Kontaktní mikrofony, sklo, kovy, voda, krátké rádiové vlny, magnetofonové pásky a terénní nahrávky jsou častou součástí jeho skladeb a performancí, pro něž jsou charakteristické vzdálené melodické podtóny, narušované sporadickým řinčením padajícího zařízení, které do hudby začleňuje. Najdeme u něj prvky drone, musique concrète a filmové hudby. Kaiser je také kurátorem a promotérem experimentální hudby v oblasti San Francisca a vede vydavatelství Petit Mal Music zaměřený na třípalcové kompaktní disky spřízněných autorů. Na webové stránce labelu se nacházejí také audiozáznamy a živé nahrávky mnohých vystoupení.

vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)
BONDA --- 19:22:48 6.9.2013
Jupí, v dubnu tu vystoupí cellista Juho Laitinen, jedna z hvězd letošních Ostravských dnů. Doufám, že se dožiju.
BARCIA --- 21:44:35 8.9.2012
Krajiny lignitových mračen

DISKUZE
ÚT 2. ŘÍJNA 2012 V 19:00

Peter Cusack, Udo Noll, Václav Cílek, Miloš Vojtěchovský

Galerie Tranzit Display

Závažnou součástí evropské politiky, geografie, environmentálních a energetických strategií je existence nových oblastí povrchové těžby hnědého uhlí, nebo bývalých dolů - tzv brownfields. Těžba ložisek probíhající za posledních 50 let zanechala v mnoha místech stopy rozsáhlé a rychlé devastace krajiny, jinde došlo k pomalému poklesu a úsilí o rekultivovaci krajiny. Prakticky všude průmyslový provoz a dědictví hnědouhelných (a dalších, například uranových) dolů zanechaly v krajině hluboké změny. Jaká je aktuální situace v získávání energie z fosilních materiálů v různých zemí Evropy? Jak rozsáhlé plochy vytěžených dolů v opuštěné krajině navracet přírodě? Jaká je budoucnost oblastí ohrožených současnými technologiemi těžby břidlicových plynů?

Ukázky z dokumentace (obraz a zvuk) několika lokací na Mostecku a Porůří a Chotěbuzi.

Peter Cusack je londýnský zvukový umělec a hudebník, člen Creative Research in Sound Art & Performance CriSAP, žije v Londýně a Berlině, zaměřuje se na environmentální zvuk a akustickou ekologii. Jeho autorský projekt ‘Sounds From Dangerous Places’ zkoumá zvukové krajiny míst, která jsou poznamenána ekologickou zátěží, například v Černobylu, v ropných polí Baku, okolo přehrad v jižním Turecku, nebo právě v místech hnědouhelných dolů.
http://www.crisap.org/, http://www.petercusack.org/

Udo Noll je mediální umělec a programátor, žije a pracuje v Berlíně a v Kolíně nad Rýnem. Studoval fotografii a mediální technologii na Kolínské univerzitě aplikovaných věd. Založil a realizoval projekt radio aporee maps- virtuální prostředí pro výzkum a rehabilitaci aurálního životního prostředí Země.
radio aporee ::: projects
http://aporee.org/aporee.html

Václav Cílek je geolog, klimatolog, spisovatel, filosof, překladatel taoistických a zenových textů a popularizátor vědy. Zabývá se především popularizací vědy, změnami klimatu a prostředí, vývojem české krajiny a interakcemi mezi přírodou a civilizací s přesahy směrem k literatuře, religionistice, filozofii, teologii, výtvarnému umění nebo hudbě. Publikoval množství odborných článků a esejů. Spolupracoval na zhruba třiceti knižních titulech. Své texty mimo jiné uveřejňuje v časopisech Vesmír, Respekt, nebo Britské listy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Václav_Cílek

Miloš Vojtěchovský žije v Praze, působí v Centru audiovizálních studií FAMU, pracuje jako kurátor, teoretik, zvukový umělec a občas jako organizátor uměleckých projektů.
Favourite sounds of Prague / Nejmilejší zvuky Prahy
http://panto-graph.net/favouritesounds/

vstup volný

Připraveno v rámci dílen Soundlab Prague/Sounds of Europe
ve spolupráci s Galerií Skolská 28, Asociací MLOK a Tranzit Display.

Dittrichova 9/337
120 00 Praha 2
www.tranzitdisplay.cz
info@tranzitdisplay.cz

SOUNDS OF EUROPE je projekt iniciovaný institucemi Q-O2 (Brusel), CriSAP (Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

Podpořeno Evropskou komisí

[http://www.skolska28.cz/images/events/2012/120904233716.jpg]
BARCIA --- 21:40:09 8.9.2012
Udo Noll: Radio Spaces

1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

Sounds of Europe: SoundLab Prague


Tématem dílny je vznik experimentáního rozhlasového pořadu, tématicky vázáného na veřejný prostor a vyžívajícího možnosti současných technologií mobilních sítí, internetu a konceptu rozšířeného senzorického rádia. Na rozhlasovém vysílání je snad nejvíc fascinující jeho konektivita - schopnost propojení, možnost vytvářet skoro trojdimezionální pocit časoprostoru, scelující virtuální komunitu vzdálených posluchačů a samotného média. Knoflíky na přelaďování frekvencí na starých rádiopřijímačích naznačují možné příběhy o vztazích mezi geografickým prostorem a imaginací posluchače. Jsou to mapy sonických krajin, šířících se v soustředných kruzích kolem středu naslouchacího aparátu posluchače.

Na dílně budeme hledat a zaznamenávat zvuky,hlasy a hluky, vytvářet sonické intervence v ulicích, náměstích a nádražích. Materiál budou nahrány na radio aporee a postupně zpracovávány k možnostem dalšího vysílání na různých rozhlasových stanicích.

Zvuky, které nalézám a nahrávky, které pořizuji jsou odpovědí na některé otázky, které si často kladu. Terénní nahrávky jsou pro mne prostředkem k definování vztahu mezi mnou a prostředím ve kterém žiju. Jsou projevem zvídavosti a zkoumáním povahy místa, jeho prostorových kvalit a médiem jak tuto zkušenost zprostředkovat někomu dalšímu.

Radio aporee je výsledkem tohoto přístupu a výzvou k sdílení a společnému zkoumání dalších možností, které nabízí.

Přihlášky a informace Ann Goossens: info@soundsofeurope.eu
Marko Bogdanovič: okramovic@gmail.com

poplatek za dílnu: zdarma, ale musíte se předem registrovat do 20.září

společný oběd, možnost ubytování pro mimopražské účastníky za cca €15 /p.d

Projekt SOUNDS OF EUROPE se zabývá uměním terénních nahrávek a byl iniciován organizacemi Q-O2 (Brusel), CRiSAP (Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

SoundLab připravily Q-O2 společně se Školskou 28 a Asociací MLOK.

Podpořeno grantem Evropské Komise

[http://www.skolska28.cz/images/events/2012/120827001035.jpg]
BARCIA --- 21:38:33 8.9.2012
Els Viaene: Sound as Space

1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

Sounds of Europe: SoundLab Prague

Jak uchopit a ztvárnit prostor pomocí metod práce s tzv. zvukovou krajinou? Jak nejlépe reprodukovat a zprostředkovat zvukový materiál terénních nahrávek v konkrétním prostoru pomocí technických nástrojů?

Tvůrčí dílna je zaměřena na seznámení s tématem a na cvičení s prostorovým zvukem. S koncepty vztahu vnitřního a vnějšího prostoru (interiéru a exteriéru). Během dílny představí Els Viaene svoje zkušenosti se zvukovým uměním - hlavně s metodami zaznamenávání zvukové krajiny města. Budou probírány několika konceptech a fázích: umění poslouchání - sluchu, zacházení se čtyřkanálovým modem nahrávání zvuku a použití různých sonických vrstev prostoru města, vnímaných ze zhora - z ptačí perspektivy.
Nahrávat se bude ve skupině i individuálně a na konci dílny budou výsledky prezentovány formou performance.

Od účastníků dílny je očekávána jistá předběžná zkušenost se zvukem. Pokud máte digitální rekordér, vezměte jej sebou.

Počet účastníků dílny je omezen, dílna je pro české účastníky zdarma, je nutné se přihlásit do 20.září

Přihláška na dílnu a další informace: Ann Goossens: info@soundsofeurope.eu

Produkce: Marko Bogdanovič: okramovic@gmail.com

Belgičanka Els Viaene (narozena 1979) pracuje od roku 2001 jako zvuková umělkyně. Používá dva malé mikrofony, jimiž naslouchá, zaznamenává, zesiluje a proměňuje zvukové krajiny kolem nás. Typickým znakem jejích zvukových instalací, performancí a skladeb jsou často přírodní rytmy a zvukové textury, které nabízejí posluchači možnost pohybovat se v imaginárních organických prostorech. Její prostorové instalace pomocí zvuku generují nové dimenze, způsobující, že se fyzické hranice místa jakoby vzdalují a rozplývají. Pro její přístup je příznačná hra s percepčními vzorci viditelného a slyšeného, vzájemné překrývání a prostupování zraku a sluchu.

Připraveno ve spolupráci s projektem Sounds of Europe, iniciovaného organizacemi Q-O2 (Brusel), CRiSAP
(Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

Projekt je podpořen grantem z European Commission

[http://www.skolska28.cz/images/events/2012/120827001356.jpg]
BARCIA --- 21:36:17 8.9.2012
Sound Lines/Drawing Scores

1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

Tvůrčí dílna s Johnem a Evelyn Grzinich


Několikadenní dílna pod vedením dvou zahraničních lektorů je připravena v kontextu výstavy Onomatopoeia. Je zaměřena na osvojení znalostí a dovedností v oblastech mezioborového propojení výtvarného umění, performance a hudby: kresby, pohybu a zvukové reprezentace. Účastníci (jejichž počet je omezen na maximálně 8 lidí) budou zpočátku pracovat se zvukem, nebo kresbu, postupně budou tato média spojována v jeden výrazový celek. Specifickým aspektem tohoto metodického přístupu je gesto, choreografie těla jako prostředku vedoucí k volné improvizaci.

Zvuková složka dílny přestavuje různé aspekty jako je například manipulace se zvukovými objekty a nástroji, prvky hry a metody skupinové improvizační dynamiky. Součástí dílny je ovládání nahrávací techniky a demostrace způsobu, jak formou reprodukování získaných zvukových materiálů zaznamenaný zvuk integrovat do kompozice.

Kresba zahrnuje žánry zobrazovacích i abstraktních prvků, možnost použití značek a značení, techniky grafických partitur, spojených formou herních prvků a skupinové participatorní improvizace. Ůčastnící dilny budou prozkoumávat možnosti těla jako nástroje výrazu a gesto, jako spojovací prvek vizuality i hudebního projevu.

Předpokládané znalosti pro účastníky dílny nejsou omezeny přechozí zkušeností s kresbou, nebo hudbou: dílna je určena pro studenty, umělce, i laiky. Pokud máte k dispozici nahrávací zařízení, (zvukový rekordér), můžete jej vzít sebou.

Program:

dílny probíhají vždy přibližně od 14 do 18 h
v pondělí zahájení v 11.hod v Galerii Školská 28

Pondělí: vzájemné představení lektorů a účastníků, uvedení témat, skupinová diskuze a definice klíčových slov a konceptů: zvuk, kresba, gesto, prostor, improvizace, partitura, skupinová dynamika, atd.
V galerii Školská 28.

úterý: úvodní cvičení, interakce se zvukem a prostorem, skupinová improvizace, kresba a pohyb, značení, zpětná vazba.

středa: úvodní cvičení, zvuk jako kresba, kresba jako zvukový projev, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů.

čtvrtek: úvodní cvičení, zaznamenávání zvuku aktivit kresby, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů a diskuze.

pátek: práce s časovou dimenzí, trváním a propracovávání celkové kompozice, příprava a koncepce výstupu z dílny a jeho prezentace formou živé performance.

Informace o lektorech:

John Grzinich se zabývá více než 15 let intenzivním výzkumem a praxí v oblastech zvukového umění (terénních nahrávek), tvorbou kinetických soch, skladbou elektroakustické hudby, performancemi, vedením specializovaných dílen a poslechových cvičení. V poslední době žije a pracuje v Estonsku a působí jako kurátor a koordinátor medialbu neprofitiního uměleckého centra MoKS. Vydal řadu disků se svou hudbou u vydavetelství jako například: SIRR, Cloudmirror, Staalplaat, Erewhon, Intransitive, Cut, Elevator Bath, CMR, Orogenetics, Pale Disc a další.

Evelyn Grzinich (aka eku) je umělkyně a kulturní organizátorka, žije a pracuje na jihovýchodě Estonska. Od roku 2001 působí jako umělecká ředitelka a koordinátorka programů neprofitního rezidenčního a projektového uměleckého centra MoKS (Center for Arts and Social practice). Její přístup k procesu kresby a kreslení jako pohybu těla ji přivedl ke zkoumání zpětné vazby mezi linkou a gestem, povrchem kresby, nástrojem a tělem, metody hry pohybující se na přechodu mezi vizualitou, zvukem a gestem, mezi abstraktním a zobrazovacím tvarem.

Místo dílny a výše kurzovného budou upřesněny.
Sledujte na této stránce www.skolska28.cz

Přihlášení na dilnu a další informace:
krátký motivační dopis a kontakt pošlete na emailovou adresu:

michal.kindernay@gmail.com

Dílna je součástí mezinárodního projektu Soundexange

[http://www.skolska28.cz/images/events/2012/120818164105.jpg]
BARCIA --- 21:34:10 8.9.2012
Martin Alaçam & Michael Delia & Lucy Fillery–Murphy

ČT 20. ZÁŘÍ 2012 V 20:00

10 let dua delia/alaçam

Spolupráce Martina Alaçama s Michaelem Deliou začala v roce 1998 v klášteře Plasy.
Dvojice našla již od začátku společný hudební jazyk a charakteristický zvuk s klasickou kytarou a africkým nástrojem mbira. Po několika letech se v roce 2002 opět setkali při improvizovaném koncertu v "Jelení" v Centru pro současné umění v Praze a jejich přerušovaná spolupráce pokračuje dodnes. Hudba, kterou hrajou dnes, je kombinací skladeb a improvizací, přičemž udržují původní duch počátečního hudebního dialogu. Při koncertě v galerii Školská bude hostem britská violoncellistka/skladatelka žijící v Praze Lucy Fillery (ex Deep Sweden, SingSing).
Během večera se bude promítat též video Sofie von Bustorff pořízené během prvního koncertu dua Delia/Alaçam.

Martin Alaçam, kytarista, zpěvák a skladatel, narozený v Istanbulu, od roku 1993 hraje v česko-rakouské skupině Metamorphosis. Alaçam spolupracoval z řadou dalších hudebníků a seskupení (Marcus Godwyn, Sing Sing, Theater Brett, Pavel Fajt...), složil hudbu k několika divadelním hrám a tanečním představením.

Michael Delia je newyorský vizuální umělec a hudebník, jehož tvorba zahrnuje malbu, sochu, instalace a zvukové umění, stejně jako hudební performance s vlastnoručně vyrobenými nástroji a site-specific zvukovými instalacemi. V Čechách se od 90. let zúčastnil mnohých výrazných interdisciplinárních projektů a vystupoval jak sólově, tak mj. s Vojtěchem a Irenou Havlovými, Petrem Niklem, Jaroslavem Kořánem a Zapomenutým orchestrem Země snivců. Svá díla prezentoval v řadě význačných kulturních institucí, mj. The Knitting Faktory, Exit Art (New York), Stighting Logos (Gent), Het Apollohuis (Eindhoven), Rudolfinum (Praha) a další. V současné době žije v Praze a v New Yorku.

vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

[http://www.skolska28.cz/images/events/2012/120804132402.jpg]