Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Evropská unie
RETAL
Sledujete také spřízněné kluby Domácí zprávy a komentáře, Zahraničněpolitické události? a Ruská Federace - události a vývoj dnes a zítra...?
---
Debaty k news
---
Novinky z EU:
Integrace.cz
EUObserver.com


Interaktivní mapa EU se základními informacemi o EU a jednotlivých členských státech


ANKETA


Aktuální téma Lisabonská smlouva
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MAKROUSEK --- 5:39:38 23.1.2017
ERGOSUM: Ano, proto jsem tam zahrnul tu strukturu zdroju. A diky za radu, je pravda, ze me energetika zivi zatim jenom patnact let, z toho poslednich deset fosilni paliva a pet let predtim regulace.
ERGOSUM --- 4:40:46 23.1.2017
MAKROUSEK: "zeleznici, ktera je elektrifikovana z 60%." V Československu měl z dopravy největší ekologickou stopu právě elektrický vlak. Uhelná elektrárna + ztráty. Jaká je struktura v Německu nevím. Do energetiky bych se na tvém místě nepouštěl.
MAKROUSEK --- 22:07:08 22.1.2017
???: Budoucnost ukaze. Ja mam treba kamarada, co stavi ve Spanelsku slunecni elektrarny uz docela drahne let. Poctive, nedieselove. Ted si predloni koupil fotbalovy klub ve svem domovskem meste, aby si mel s cim hrat.
??? --- 22:03:19 22.1.2017
MAKROUSEK: No ve spanelsku maj ty diesel-slunecni elektrarny, co genrujou oze i v noci.

A 20% v doprave do roku 2020 chci videt.
MAKROUSEK --- 21:50:32 22.1.2017
???: Mimochodem ve Spanelsku je dnes elektrina z OZE 42%, v Italii z 38% a treba ve Francii z 18%. Samotneho me to prekvapilo, si makli.
MAKROUSEK --- 21:42:45 22.1.2017
???: Doprava, to znamena treba i vlaky. V roce 2014 byl podil OZE v elektrine v Nemecku 30% (Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Germany). 23% nakladu a 9% pasazeru cestuje zeleznici, ktera je elektrifikovana z 60%. Tedy naklady se uz v roce 2014 dopravovaly z 5% a pasazeri ze 2% z OZE. Taky se ceka, ze za par let se zacnou prodavat elektromobily, coz tahleta procenta zvedne taky. Plus pokud do toho pocitaj repku (ktere je dnes v benzinu 5-10%), tak uz jsou skoro na tech deseti procentech. Z nuly v roce 2009, takze i kdyz by rust nebyl exponencialni, ale linearni, daj to. No a pokud to da ta nejvetsi ekonomika, pomoci onoho principu proporcionality to dame i my ;-).
??? --- 21:21:22 22.1.2017
MAKROUSEK: A jakpak splnite 20% oze v doprave?
Autǎma na drevoplyn?
MAKROUSEK --- 20:57:10 22.1.2017
ERGOSUM: To jo, kapitoly se jmenujou "zavazne" a obsahuji terminy, ale kdyz se clovek podiva do toho zduvodneni vepredu, tak to rika, ze jako zase tak hrozne zavazne to neni, protoze je jasne, ze ne vsechny clenske staty to dokazou implementovat. Vono jako kdyz se clovek dokaze prokousat tou byrokracii, tak zjisti, ze za ti jsou pomerne rozumne pozadavky. Bohuzel tady v Evrope je tradice byrokracie, takze bez ni lidi neumi fungovat. Ani na narodni ani na mezinarodni urovni. Takze Evrope trva, nez se k necemu rozhoupe, ale vetsinou to je pak spravnym smerem.

A jasne, je to ad absurdum. Nechapu, jakou spolupraci vyzaduje valka, ale to jsem asi prilis hloupy.
ERGOSUM --- 20:37:18 22.1.2017
MAKROUSEK: " „Postlegislativní" vývoj

V případě, že jednání v dohodovacím výboru dopadnou úspěšně (tedy i v časovém limitu), je schválený legislativní text právně a jazykově upraven, podepsán zástupcem předsednické země a předsedou Evropského parlamentu a uveřejněn v Úředním věstníku EU. V platnost vstupuje buď v den, který je v něm explicitně uveden, nebo dvacet dní po uveřejnění.

V případě směrnic následně zpravidla začíná běžet tzv. implementační lhůta (povětšinou dlouhá šest měsíců až tři roky), v jejímž průběhu je od členských států očekáváno, že přijmou národní legislativu, která unijní normu provede. Pokud tak neučiní, lze proti státu vést řízení u Soudního dvora EU završené až finanční pokutou.

Vzhledem k tomu, že řada nově přijímaných legislativních norem má v sobě zakomponovánu tzv. revizní klauzuli, nedlouho po jejich schválení bývá fakticky zahajován nový legislativní proces (resp. prelegislativní fáze; viz výše). Nezřídka uplyne mezi datem završení implementace směrnice a datem předložení sdělení Komise, jak příslušnou normu revidovat, jen několik měsíců.

Krom revizních klauzulí obsahují legislativní normy (především směrnice) i odkaz na tzv. komitologii, soustavu speciálních výborů, skrze niž členské státy fakticky kontrolují, jak Komise nakládá s pravomocemi, které na ni byly právě členskými státy delegovány, a jejímž prostřednictvím dochází (zpravidla) k technickým (podstatu normy neměnícím) úpravám platných norem, například v souladu s novými vědeckými poznatky."

Tedy něco platí hned a za něco je pokuta. Hádej kdo to zaplatí. A tvá práce se třeba stane příliš drahou.

"A ultimatni konkurence je valka." Válka vyžaduje spolupráci na vysoké úrovni byla by tedy vyloučena. Ultimátní konkurence je stejná kravina, jako ultimátní spolupráce. Jedno předpokládá, že nemáš žádný společný zájem, druhé že nemáš jiné zájmy než společné. Ale jestli chceš něco na druhou stranu vah proti válce, polož tam třeba otroctví. :-D
MAKROUSEK:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009L0028&from=EN
Já čtu něco jiného. Totiž závazné a termíny.
MAKROUSEK --- 20:09:12 22.1.2017
???: Ja teda nevim, skoly na to nemam, ale kdyz se podivam na tu evropskou legislativu o pridavani repky do nafty (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:140:0016:0062:EN:PDF) , tak odstavec 96 rika presne - jako bylo by dobry nejaky cil mit, ale kdyz ho nesplnite, usi vam neutrhnem. Mimochodem teda.