Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
HANDA GOTE research & development
FEDERSEL
Divadelní skupina HANDA GOTE research & development a příbuzné projekty na hranici divadla, performance art, tance, výtvarného umění, sound designu, mediální archeologie a integrace vědy a techniky v umění. Podvratné divadelní aktivity, anarchie, theatre punk.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CATTUS --- 10:54:48 14.9.2014
FEDERSEL --- 13:21:34 4.12.2013
MISSION
PREMIÉRA!
Theatre cut-up podle novely Williama S. Burroughse Ghost of Chance.
HANDA GOTE RESEARCH AND DEVELOPMENT

SO 07.12. 2013 20:00 85 200 / 100,- Kč
NE 08.12. 2013 20:00

[http://i305.photobucket.com/albums/nn236/federsel/MIS2.jpg]

Čas je lidské soužení; vynález, který lidem nepomáhá, ale naopak je vězní. Co ale zůstane ze sto šedesáti milionů let v bezčasí? Co znamená čas pro lemury, zásobující se potravou? Nejsou zde dravé šelmy, není se čeho obávat. Jejich protilehlé palce nikdy nevyrobí nástroje, protože vyrábět nástroje není zapotřebí. Člověk byl zrozen v čase. V čase žije a v čase umírá. Kamkoli kráčí, bere si čas s sebou
a nastolí jeho vládu.
William S. Burroughs: Ghost of Chance



Ghost of Chance je kniha pojednávající o střetu lidské civilizace
s přírodou, což je téma, kterým se Handa Gote dlouhodobě zabývá. Ústředním motivem příběhu je zkáza pirátské komuny
na Madagaskaru. Za konfliktem vedoucím k jejímu zániku vidí Burroughs bezúčelné násilí, které ničí přírodní harmonii i utopický projekt kapitána Missiona. Zmarněné šance ústí v odpor a nenávist, ze které jakoby nebylo úniku. Člověk se ocitá v kleci času, kterou sám ukul. Zabitím posvátného zvířete se v příběhu Ghost of Chance roztáčí spirála smrti, násilí a destrukce, která byla skrytě přítomna již v samotném začátku utopického projektu idylického soužití různorodých lidí a přírody. Ghost of Chance tak tematizuje především neovladatelnou lidskou touhu po destrukci.

Během představení Mission se legenda vytváří (za pomoci iluzivního divadla a filmových postupů) a poté dekonstruuje (v inspiraci Burroughsovou oblíbenou cut-up metodou dekonstrukce psaného textu, převzatou ovšem jím samotným od Briona Gisyna.

Technika cut-up, používaná Burroughsem a Gisynem, není prostou anarchistickou destrukcí jazyka bez východiska, ale naopak nabízí odhalení překvapivých souvislostí, inspiraci vnikající za obvyklé formální postupy, ostrý vhled rozbíjející uniformní nahlížení na zpracovávaný materiál. Handa Gote posledních několik let vyvíjí a během procesu prací používají svou speciální cut-up metodu. Brion Gisyn tvrdí že “literatura je padesát let pozadu za malbou”. Jistě neméně tak pozadu za malbou (výtvarným uměním), je i divadlo.

Představení Mission je příběhem zmarněného ideálu míru, mizícího spolu s epochou, ve které bylo tento ideál ještě možné chovat. Příběhem o nemožnosti udržet mír se světem, s časem, s přírodou, sám se sebou. Je také svědectvím o nemožnosti podat o výše zmíněném relevantní výpověď, neboť jsme zároveň svědky smrti jazyka, jeho degradace
na soubor pojmů.

Handa Gote Research & Development
Handa Gote se zabývá experimenty s dramaturgií, začleňováním nedivadelních prvků do své práce a vývojem vlastního pojetí post-dramatického a post-spektakulárního divadla. Dlouhodobě
se inspiruje vědou a technikou. Skupina provádí kontinuální výzkum divadelní řeči, laboratorní práci v oboru zvukového a světelného designu, při současném zpochybňování výše zmíněných disciplín. (Skupina prosazuje termín vizuální, resp. světelná dramaturgie namísto výrazu design).

Představení Mission také navazuje na formální experimenty s použitím živého videa a živé hudby jako suverénní složky vyprávění, nikoli jako pouhého ozdobného faktoru. Dále také rozvíjí dlouhodobé výzkumy skupiny na poli specifické narace, respektive nenarativního umění, dekonstrukce tradičního vyprávění a především důslednou práci na odhalování divadelní iluze a s tím související redukci tradiční mimésis. Podle názorů skupiny mimésis pozbyla ve “společnosti spektáklu” (Guy Debord) již svou úlohu. Napodobování se stalo naší realitou. Divadlo by nemělo nabízet mimésis jako další “napodobování napodobeného”, ale nějaký hlubší (třeba i nesnadno dešifrovatelný) vhled, přiblížit se více mystériu i intelektuálnímu dobrodružství.
Podpořili:
International Visegrad Fund (Visegrad Artist Residency in ST A NICA – ŠTOKOVEC, priestor pre kultúru), Ministerstvo kultury ČR, Magistrát hlavního města Praha, jedefrau.org / produkce / Cavina-Kalivodová, Motus o.s.


FEDERSEL --- 17:47:11 22.8.2012
BLOG FREESTYLE BAR!
http://handagotetools.blogspot.com

Handa Gote research&development je česká umělecká skupina založená v roce 2003. Původně působila převážně jako fyzické divadlo zaměřené na práci s technologiemi. Postupem času se její práce dotýkala všech forem postdramatického a postspektakulárního divadla, performance a také hudebních a výtvarných aktivit. Blog Freestyle Bar je zaměřen právě na činnost skupiny na poli vizuálního umění. Základ tvoří objekty Handa Gote research&development vzniklé během prací na představeních, později také u příležitosti výstav skupiny. Handa Gote research&development je ve své práci ovlivněna kultem Cargo, japonskými estetickými kategoriemi Wabi/Sabi a Mono No Aware a také tradicí českého kutilství. Při práci na objektech kladou HG zvláštní zřetel na ruční práci a současně na tradiční, lidové nebo přímo primitivní způsoby zpracování materiálu. Všechny artefakty jsou vyráběny s vidinou praktického využití, všechny zastávají svou funkci - praktickou, rituální nebo magickou. Všechny artefakty HG mohou být také chápány jako svého druhu silové objekty.
CATTUS --- 0:06:05 8.12.2011
CATTUS --- 0:03:03 8.12.2011
FEDERSEL --- 14:40:39 25.6.2011
HANDA GOTE NEWS:B4 VYDALI NOVÉ CD!!!


B4: Inteligentní radost z historie hudby
22. 6. 2011 v 16:29


Pražsko-novoborská skupina B4 není žádným nováčkem, zaslouženou pozornost si ale vydobyla až dvojicí nejnovějších alb vydaných na značce Polí5. To loňské, průlomové se jmenovalo Ringo George Paul John, žhavá novinka nese název Didaktik Nation Legendary Rock a vychází v podobě 2CD. Bonusový disk Antitank Kiddo Legendary Cork obsahuje remixy všech devíti písní „oficiálního“ CD1.

Pro utajeně pracující „Béčtyřku“ nastaly lepší časy ve chvíli, kdy její opus Ringo George Paul John vydala značka Polí5 a v Lidových novinách je pochválil opinion-maker Pavel Klusák. Posluchači si najednou všimli, že v Česku již druhou dekádou funguje improvizační rockové těleso, které se neutápí v demonstracích vlastního umu a dokáže velice vtipně a zároveň přesvědčivě čerpat z easy listeningu i experimentálnějších žánrů. Členové B4 tvrdí, že je inspiruje eklektická svoboda polské yassové scény a německého krautrocku. A i když milují zvuk východoevropských kláves, beden a efektů, západoněmecká 70. léta jsou z jejich nového alba dokonale slyšet.

B4 rozhodně nechtějí být undergroundem, do své tvorby často zatahují lehkost hudby rozhlasových orchestrů a plážových seladonů, jakož i příjemné názvuky starých sci-fi a televizního popu – není alba, aby si na něm leader kapely, multiinstrumentalista a vizionář Tomáš Procházka nestřihl vyloženě sladké číslo. Na jiných místech ale kapela svůdně funkuje nebo se názvem a náladou písně Krautrock 2010 bezostyšně přihlásí k revolučnímu zvuku legendárních Faust. Podobně elegantně eklektický přístup vyznávali britští Stereolab, „Béčtyřka“ je ale na rozdíl od jejich nablýskanosti odkojena poetikou smetiště a recyklace vyloženého odpadu: ne nadarmo je Procházka zakladatelem a hlavním demiurgem experimentálního divadla Handa Gote.

Eklektický přístup, jehož se kapela rozhodně nehodlá vzdávat, je nejlépe manifestován samotnou existencí druhého disku alba: „Skladby zaznamenané na CD1,“ píše se v bookletu, „byly nahrány během improvizací v Horním Prysku a později doplněny o několik dotáček. Hudbu nahranou na CD2 tvoří tytéž skladby přepracované do rozdílné podoby během míchání původního materiálu. Recyklován byl veškerý hudební i textový materiál, ke kterému byly přidány další zvuky, které se na původním CD nevyskytují. Každou skladbu lze uchopit nekonečným množstvím způsobů. Toto jsou pouze dva z nich.“ A mnohdy tyhle remixy opravdu stojí za to, ze všeho nejvíc asi píseň Kosto Laulu nazpívaná finským psychedelickým samorostem Pasi Mäkelou, ve kterém Procházka, jak se zdá, našel jednoho z ideálních kumpánů.

B4, to je radost z hudby a inteligentní, sebejisté zacházení s možnostmi její historie. Pochybuji, že v Česku letos vyjde lepší deska.

Petr Ferenc
LUKOYE --- 11:35:10 20.9.2010
[http://meetfactory.cz/data/fileBank/cd48de37-a921-469a-916c-0a6027e29857.jpg]

Anita, Jindřiška, Kristýna, Jana a Norbert, herci inscenace Benjamenta, se společně s režisérkou Lucií Ferencovou nemohou dočkat na první představení jejich hry v této sezoně. Dnes večer v MeetFactory. Všichni budou připraveni. Těšíme se na návštěvu.

20.9. od 20 hodin

zlevněné studentské vstupné 100 kč