Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Lokální alternativní, etické a demokratické ekonomiky
VSOUKOLOHLOR
Lokální alternativní, etické a demokratické ekonomiky Diskusní platforma k TES - thinktank.cz a) otevírat a rozšiřovat odbornou i veřejnou diskusi a kritiku převládajících premis neoklasické ekonomie a neoliberalismu, jakožto dominantního paradigmatu formujícího politiky (ve smyslu anglického pojmu "policy") nejen v České republice b) přispět k formování a rozvoji kritického myšlení v české společnosti c) analyzovat důsledky a možná rizika současných politik pro sféru sociální a ekologickou a pro koncepci demokratického a právního státu d) podporovat vznik, rozvoj a fungování lokálních, etických, demokratických ekonomických alternativ fungujících v praxi e) napomáhat osobnostnímu rozvoji, zvyšovat počet, odbornost a sociální status odborníků i veřejnosti, kteří v teorii nebo praxi prosazují ekonomické a společenské postupy směřující k prohloubení demokratických procesů, právního státu a trvalé udržitelnosti f) podporovat a rozvíjet ekonomické nástroje vytvářející rovnováhu mezi lidskou činností a životním prostředím
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
VSOUKOLOHLOR --- 20:16:06 16.9.2010
PIZI: Ale kdeže. Ve filosofii to takto dost často nechodí... Proč byl uznávaný, možná zjistíš po přečtení knihy.
PIZI --- 12:24:51 16.9.2010
VSOUKOLOHLOR: A byl uznavany proto, ze prekonal nejakeho predchoziho nejuznavanejsiho? Asi tomu predchozimu jeho nejuznavanost nebyla nic platna, byl prekonan, ze? Ja si pockam na toho posledniho. :-)
Ale knihu zkusim nekde najit a precist.
VSOUKOLOHLOR --- 12:17:55 16.9.2010
PIZI: Samozřejmě, že vím, co píšu. Buď bez obav. Naneštěstí však rozlišuji obsah knihy, na niž odkazuješ, a tvé zestručnění do několika vět. Vyjadřoval jsem se k tomu druhému, ne k oné knize. Vzhledem k tomu, že o historii něco málo vím, tak z hlediska jejích čelních představitelů jsou to, co píšeš, naprosté banality, navíc velmi omezené. Takže ještě jednou doporučuju: Hans Georg Gadamer - Problém dějinného vědomí. Je to útlá kniha a rozhodně této diskusi prospěje, když si ji přečteš. Pro tvou informaci, Gadamer byl jedním z nejuznávanějších filosofů 20. století.
PIZI --- 11:25:53 16.9.2010
Ano je nesmysl popirat katastrofy, ale neni nesmysl popirat nasi schopnost rozumne je predpovedet. Umime vzdycky zpetne vysvetlit proc prisly, ale dopredu, to je horsi.
JAGA --- 11:20:27 16.9.2010
PIZI: Heleďse, někdy prostě k nějakým velkým katastrofám dojde, někdy nedojde. Je nesmysl říkat, že se jich nemáme bát, protože se nedějí. Něco jiného jsou ovšem ty "konce světa", jejichž přesní datum se předem vyhlašuje - zrovna včera jsem byla na přednášce "Konec světa - už zase?" Leoše Kyši v Sisyfovi a bylo to zábavné a pravidvé. To se ovšem naprosto nedá házet do jednoho pytle s varováními, že globální ekosystém nemusí vydržet to, co provádíme - planeta to samozřejmě přežije, ale lidé to přežít nemusí, nebyli by prvním biologickým druhem, který vymřel.
PIZI --- 10:40:59 16.9.2010
VSOUKOLOHLOR: Knihu o ktere mluvis neznam, ale mozna by nebylo od veci nejdrive si precist...

Hmmm. Vidis co rikas?
VSOUKOLOHLOR --- 10:19:00 16.9.2010
PIZI: Prosím tebe, co tady zkoušíš? Není nad to, než podávat, co podáváš, jednostranně. Černé labutě platí na obě strany. Znáš anglický idiom "cry wolf" a Ezopovu bajku, z níž vzešel? Panenko skákavá, proč se vždycky najde někdo, komu je potřeba vysvětlovat základní skutečnosti... A navíc PO neznamená konec světa ani v těch nejkatastrofičtějších scénářích, takže si tady laskavě nevymýšlej (a ani jako nadsázka to neobstojí).

Co se historie týče, knihu, na níž odkazuješ, neznám, ale soudy, které vynášíš o historii jsou dost mimo, protože reprezentují pozici radikálního agnosticismu. No, klidně si ji pěstuj. Ale možná by stálo předtím za to, si zjistit něco o historické metodologii a epistemologii, například o Hansi Georgu Gadamerovi, hermeneutice, dějinném vědomí, o Maxi Weberovi, ideálních typech, atdp.
PIZI --- 9:31:23 16.9.2010
JAGA: Ta neschopnost se poucit plati i na neschopnost vsimnout si, ze minulost je plna nespravnych predpovedi konce sveta. Nikdo se z toho nepouci a neprestane takove predpovedi vydavat. Neschopnost akceptovat co nevime.
JAGA --- 9:28:25 16.9.2010
PIZI: No ona ta atomová válka byla v době kubánské krize (1962) na spadnutí. A co se týče současného "strašení", jsem toho názoru, že se dáváme ukolébat tím, že nás dlouho nic dostatečně "strašidelného" nepostihlo, ale různé katastrofy jsou historicky blízko a teritoriálně na dosah. Už dnes se řada válek vede kvůli přírodním zdrojům, přestože si to lidé třeba ani neuvědomují. Nebo záplavy v Pákistánu - historicky vůbec nejhorší a nejničivější - že by fakt vůbec nesouvisely s globálním oteplováním???
A co se týče tušení nebo netušení pádu římské říše - jasně, na veškeré historické beletrii je vidět, že je psána dnešníma očima a přes dnešní chápání světa, ale na druhé straně určité věci zůstávají: vázne zásobování (tehdy jídlem, dnes taky třeba elektřinou nebo vodou - vždycky mě fascinuje, jak v katastrofických příbězích tyhle věci fungují - samozřejmě by nefungovaly), lidé se uchylují k násilí, drancování a podobně. Na to není potřeba žádná velká fantazie. Mění se víceméně jen rekvizity.
REK11 --- 9:23:14 16.9.2010
PIZI: já na dramatické konce nevěřím, maximálně v převrat (chceš-li přerod) Nikdo mě ničím nikdy nestrašil (teď už se ani nenechám)

ad pád říše. Souhlasím. Tohle je tak vzdálená minulost, že musíme věřit spisům a záznamům, které někdo napsal ze svého subjektivního hlediska. Fyzické důkazy si lze vyložit různými způsoby.....Takže se to musí brát s rezervou....

Na druhou stranu naše neschopnost se poučit z nedávné minulosti dokazuje, že nám fakt může být šumák, co bylo za říše římské.
Slova mé sestřenice-vdala se do Libanonu. Jak je před x lety bombardovali (jí jako češku deportovali sem) a my tady začali plašit s teroristama a sirénama. Ona chodila a kroutila hlavou a říkala: Jděte do háje s tím strašením-řvete bacha teroristi, kteří Vám podle mě vůbec nehrozí a ve vládě vklidu máte komouše. (citace)