Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Varime pro deti a tehotne, aneb at nam to pekne roste!
SHINIGAMI
Recepty, tipy atd na vareni pro zminenou skupinu..
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
LILY --- 22:39:36 31.3.2012
ORIKA: mno jo.. Když má mládě období, že nejí, tak se utěšuju tím, že jsem tu na nyxu mnohokráte četla o dětech dlouhodobě živých na kyselých okurkách. :)) Ale mírné ohřátí mlíka v kastrůlku na plotně by vskutku nemělo být ničemu na škodu.
LILY --- 22:37:35 31.3.2012
VERONIKA22: to co popisuješ, je z mého laického pohledu na tčm oslabená slezina. Tj. v dětství to člověku prochází, páč má obvykle ještě velkou zásobu energie, v dospělosti se holt nerovnováha musí někde projevit.
A vy už dáváte limonádu? Vždyť je ještě mladší, než to moje mládě a já takové věci neplánuju do doby, než to po mě sám začne nějakým nesnesitelným způsobem požadovat.
Podle mě je voda v pohodě, Mišák nepije nic jiného, než vodu, případně sem tam pár loků šťávy (obvykle vyrábím kombinaci jablko, červená řepa, mrkev). Myslím, že nedostatek teplých nápojů se dá docela dobře kompenzovat tepelnou úpravou stravy.

VERONIKA22: já moc na ztrátu vitamínů varem nehraju, mám raději ten čínskomedicínský koncept (tj. čím dýl jídlo vařím, tím víc je v tom čchi), ale chutnou čistě zeleninovou polívku (bez dochucovadel, krom soli) za 10-15 minut uvařit zvládnu. Základ je na chvíli zeleninu pokrájet na menší kousky nebo nastrouhat a hodit nejdřív na tuk (dávám směs másla a oleje), pak teprve zalít vodou a povařit.
IORETH --- 20:40:31 31.3.2012
VERONIKA22: nebo udělej polívku z mrkve, petržele nebo červené řepy, těm hodinový var nevadí a ostatní zeleninu přidej až ke konci - hrášek, brokolici, květák, kedluben, ředkev... Střední dobu potřebuje kapusta, brambory, celer. A úplně nakonec tam můžeš vrazit klíčky munga a zelený bylinky, ty stačí ohřát :).
ORIKA --- 20:21:29 31.3.2012
ADD: ohřívačku mám (někde zahrabanou :)), jen mi vždycky přišlo, že to v ní trvá docela dlouho a synátor moc nemá náladu na svoje mlíko čekat :)
IORETH: to je přesně ono, ari musí mít mlíko teplý :)
LILY: nj, naše dítko ovšem odmítá jak ovoce tak zeleninu, z jídla ji velice systematicky odstraňuje, takže v tomto směru do něj vitamíny nedostanu, jedině v jogurtu nebo přesnídávce
MAKU: no, doma ji máme, používá ji tedy především muž, ale co si budeme namlouvat, ohřátí jídla/mlíka v ní je pohodlnější a rychlejší :)
VERONIKA22 --- 18:06:09 31.3.2012
tak mám jeden zdravotní dotaz - ke správnému fungování žaludku a zdravému zažívání je nutné několikrát za den vypít teplý čaj? nebo může žaludek fungovat jen o studené vodě?

já si totiž pamatuju, že v dětsví polovinu mého pitného režimu tvořili limonády a druhou polovinu teplý sladký čaj a žaludek jsem měla fit a neskutečně dobře fungující ( celou trávicí soustavu ) ale jakmile jsem se v pubertě rozhodla, že na nic nemám čas a nebudu čekat až mi čaj vystydne a pila jsem pouze limonády či vody z lahve - která mi stála u stolu tak šlo zažívání do pryč a dneska znám řezání v žaludku, nafouklost a jiné nefungující zažívání.

no a můj mrňous zatim dělá to, že čaj mu nechutná a cokoliv je teplého tak řve, že jí to pálí. takže je živa pouze z teplého mlíka ráno a po zbytek dne limonády a voda. a já se bojim aby její zažívání nebylo nefunkční už od mateřský školky?

nebo funkčnost zažívání není daná pravidelnou teplou stravou ale prostě věkem kdy to jde samo od sebe do pryč?

MAKU --- 18:06:05 31.3.2012
ORIKA: jestli nejsi odpůrce mikrovlnek a normálně ji na ohřívání používáš, tak se neboj ani mléka. Škodlivost mikrovlnky (ve smyslu že to ničí vitamíny víc než jiný ohřev nebo že to něco zdraví škodlivého dělá s jídlem) nebyla nikdy prokázána.
VERONIKA22 --- 17:25:01 31.3.2012
DRIZZT: ano to už mě v historii taky napadlo - když já jsem takový krkoun, že nemám to srdce/peněženku na to abych obyč polívku dělala z dvojnásobku zeleniny.
ano v době mých 10min polívek jsem kupovala kostky s vývarem ale už nechci tak jsem vzdala snahu o polívky s vitamíny a vařim jí "hodiny"
DRIZZT --- 17:05:26 31.3.2012
VERONIKA22: Tak jestli chceš, aby polévka nějak chutnala a zároveň zelenina měla vitamíny, dělá te to tak (pokud vím), že uděláš zeneninový vývar, tu vyvařenou zeleninu vyhodíš a nasypeš tam čerstvou zeleninu na malinkaté koutičky, aby to za 10 minut změklo. Někteří se uchylují k vývarům v kostce/sulcu a prostě přidají zeleninu. :-)
VERONIKA22 --- 14:43:42 31.3.2012
trochu odbočim ale snad je to podobné a navážu na LILY, že i vitamíny jsou jinde.
já jsem pro změnu nikdy nechápala jak se má vařit dobrá zeleninová polívka - když jí přece nesmim vařit déle než 8min ( pak začnou některé vitamíny mizet ). takže jsem mnoho let vařila polívku 8-10min - zelenina tu vodu ani nestihla ochutit.
no a pak jsem se na to prostě vybodla, že na vitamíny kašlu jsou i jinde a toto jídlo uvařim pořádně.
LILY --- 13:28:54 31.3.2012
BONIE: někde nedoporučují dokonce do tří. A tudle jsem koukala na film Kundun a tam mu říkali, že dalajlama nesmí jíst maso, protože musí být bystré mysli. :)


ORIKA: některé vitamíny se nad 60°C ničí, jiným var naopak prospívá. A hlavně vitamínů je spousta i v jiných potravinách..