Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
učíme matematiku - rady, tipy, nápady
MAGGIE
[http://springcove.schoolnet.com/images/user_images/albright/math%20symbols.gif]

Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

MAEP - Plzeň
MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MODRAPUSINKA --- 18:30:26 26.1.2014
CIBL: tezko rict, i to je mozne, ze ne :D :/
CIBL --- 18:01:02 26.1.2014
MODRAPUSINKA: Zajímalo by mě, zda si sestra zapsala správně zadání :-) Každopádně držím palce :-)
MODRAPUSINKA --- 14:34:49 26.1.2014
SWT: beru cokoliv, treba ji to poímkuze, ikdyz spsi z ni mam pocit, ze je totalne mimo a dostane dalsi kuli :(
SWT --- 14:05:17 26.1.2014
MODRAPUSINKA: Hm, můžu ti poslat některý kusy v programu GeoGebra (free), ale jak se dělá náčrt pro nekonečně mnoho řešení jsem buď už zapomněl, nebo "jsem ve škole zrovna chyběl" :)), tak snad to někdo pochopí jako zadání pro jednoznačnější výsledky a rozmaluje to, rád se doučím.
MODRAPUSINKA --- 12:57:17 26.1.2014
omlouvam se, ze ted asi neodpovim na co se ptate,ale ja vubec nevim o cem je rec :D takyze segra to z vasich prispevku nepochopila a jediny co mi na to rekla je to, ze maji udelat tohle: Udelat jenom nacrt, pak narysovat a napsat postup konstrukce
MODRAPUSINKA --- 10:50:44 26.1.2014
Moc diky za reakce, ja absolutne entusim vo co de, takze to preposlu moji segre a ona se k tomu snad nejak vyhadri. Propada z matiky, tak snad bude vedet o cem mluvite :-D timto pro ni take shanim doucovani v plzni. Psala jsem id maep do posty,ale zatim bez reakce. Takze zatim diky, dam vedet :-)
SWT --- 9:08:02 26.1.2014
CIBL: Jo na ty rovnostranný jsem přišel (s tím, že ty řešení jsou dvě pro každý bod M, jedno otočení přímky nedává průsečíky s k), ale rovnoramenný nedávám.
A BD na pM tam je to p evidentně malý, tak jak jsi přišel na přímku tvořenou body P a M? Spíš mi přijde správnější úvaha THOMASMORTA o té polorovině pM, akorát že mi to řešení až tak neulehčilo ;)

Doufám, že sem pak MODRAPUSINKA hodí řešení, protože mi to vrtá v hlavě :) :)
CIBL --- 0:24:10 26.1.2014
MODRAPUSINKA: Zadání a zřejmě znamená nalézt čtverce tak, aby A nalezelo kruznici k, C lezelo na primce p a body B,D lezely na primce urcenou body P, M.
Pokud ano, reseni najdeme pomoci osove soumernosti kruznice k (nebo primky p) podle primky urcene body P a M.

Aspon tak by mi davalo logiku zadani i reseni, kdy v uloze a pouzijeme osovou soumernost a v uloze b otoceni, t.j. primou a neprimou shodnost.
CIBL --- 0:12:44 26.1.2014
CIBL: tedy pro rovnostranne trojuhelniky.
CIBL --- 0:08:20 26.1.2014
MODRAPUSINKA: Pomocí shodností (otočení, posunutí, etc..) se dá úloha b řešit tak, že otočíme kružnici k kolem bodu M o 60 stupnu na obe strany. pruseciky s primkou p nam daji 4 reseni pro bod B.
Druha moznost je otocit primku p kolem bodu M o 60 stupnu na obe strany, pak nam 4 reseni bodu C daji pruseciky s kruznici k.