Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
učíme matematiku - rady, tipy, nápady
MAGGIE
[http://springcove.schoolnet.com/images/user_images/albright/math%20symbols.gif]

Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

MAEP - Plzeň
MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
MAGGIE --- 22:07:53 29.11.2013
THOMASMORTA: ano, je to tak - na ekonomce předpokládají, že lidé znají, jak když bičem mrská, mimo jiné derivování a integrování, proberou to za jednu přednášku a jedno cvíko, dost masakr rychlost - podle mne je to předmět, na kterém se prosije 250 studentů 1. ročníku, jinak si to nedovedu vysvětlit.. a tu učebnici moc dobře znám, učila jsem podle ní několik let, jsem s ní spokojená

díky všem dalším za tipy, stále přemýšlím, jak jí to co nejrychleji nalít do hlavy, když vidím, že kolikrát dělá i triviální chyby v úpravách typu u výrazu 3^n + 4^n vytknu 1^n a v závorce mi zbyde 3+4.. (takto to ona upraví, aby se zbavila těch n-tých mocnin).. ach jo, ona je moc příjemná, jakmile jí něco vysvětlím, tak jí to už jde (toto nemá být samochvála, ona to zkrátka povětšinou na SŠ neviděla, jak to má tedy znát že), ale viditelně nemá moc dobré základy, nemá to všechno moc zažité
??? --- 19:26:29 29.11.2013
MAGGIE: My teda na střední z analýzy probrali celkem dost (měli jsme poslední rok čistě jen předmět matematická analýza), přesto jsem v prváku na vejšce velmi ocenil toto: http://math.feld.cvut.cz/mt/ Pravda že teorie se tam asi bez vzorečků neobejde, já si tu stránku oblíbil ale z jinýho důvodu - velmi hezky jsou tam vysvětlený praktický postupy jak řešit různý typy příkladů a jak vlastně poznat kterej typ příkladu řešíme - minimálně na tohle bych to doporučil.
NAMATHUR --- 17:41:51 29.11.2013
MAGGIE: pro Tebe asi passé, ale jinak můžete zkusit online kurs https://www.coursera.org/course/calcsing
THOMASMORTA --- 15:03:29 29.11.2013
MAGGIE: Na VŠ předpokládají znalost derivování a integrování ze SŠ? Mám SŠ technického směru a dostali jsme se k derivacím...
Jediný web, na který jsem narazil byl matfyzácký, pokusím se podívat, ale přeci jen je to pro prváky matfyzu. Nicméně, nepomohla by učebnice Matematika pro gymnázia: Diferenciální a integrální počet?
MAGGIE --- 13:09:16 29.11.2013
Nemáte někdo tip na webovou stránku, kde by se člověk naprosto netknutý infinitezimálním počtem postupně krok po kroku naučil základy derivování a integrování - hlavně konkrétní příklady? Nechci, aby tam byly pouze věty a definice plné matematických symbolů, kterým většina lidí moc nerozumí - doučuju jednu slečnu, která momentálně začala studovat na VŠ ekonomii. Jedním z předmětů je i matematika, kde se předpokládá, že si tímto člověk na střední škole prošel. Ona bohužel chodila na obchodku, kde se tato látka již neprobírala. Když jsem tuto kapitolu probírala se studenty na gymnáziu, strávili jsme tím nejméně 2,5 měsíce, ona to potřebuje vstřebat co nejrychleji, ideálně v rámci tohoto semestru. Jelikož máme doučování jednou týdně hodinu (procházíme to, čemu na předchozím cvičení nerozuměla), nemám šanci jí do této tématiky moc zasvětit. Předem díky.
??? --- 14:48:04 16.11.2013
GRIGORIJ: No jo vlastně, ono sin může být i záporný... už jsem z matiky očividně vypadl.
GRIGORIJ --- 14:46:55 16.11.2013
???: kdybys umel dokazat, existuje N, tak, ze sin(n!) nemeni znamenko pro n>N, tak jo...
??? --- 14:44:28 16.11.2013
GRIGORIJ: Vidš, čísel jsem si nevšiml :) Ale nejde použít ten argument omezenosti sin n!, čili že výsledek by byl nekonečno?
GRIGORIJ --- 14:41:13 16.11.2013
MAGGIE: no v me realite jde (n^3/2)/(n+1) k nekonecnu (n->\infty), spis bych rekl, ze limita neexistuje
??? --- 14:36:07 16.11.2013
MAGGIE: Úvaha to dobrá je, až na to, součin nuly s nekonečnem by byl problém. Ale vzhledem k tomu, že funkce sin je omezená na celém definičním oboru, tak to v tomto případě není problém.