Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
učíme matematiku - rady, tipy, nápady
MAGGIE
[http://springcove.schoolnet.com/images/user_images/albright/math%20symbols.gif]

Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

MAEP - Plzeň
MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
CH_IN_A --- 16:32:26 9.3.2013
mel bych tu jedne odkaz na home
Nauč sa matiku | Home
http://www.naucsamatiku.com
specialne pekne udelane videa
Nauč sa matiku | Videá
http://www.naucsamatiku.com/videa/

slovensky snad rozumite :)
LUKEH --- 15:17:46 20.2.2013
SHONA: tak ono kdyz si neco spocitas behem urcovani podminek tak to pak muzes rovnou pouzit pokud to potrebujes a nemusis to pocitat znova......jako za pochudu to taky jde, ale snadneji se tam neco prehledne.
SHONA --- 22:48:43 19.2.2013
podmínky mnohočlenů jsou nelepší udělat za pochdu, jak psala MAGGIE, ze součinového tvaru před krácením. Kdyby se to dělalo hned (což je určitě správně), tak počítáš ten př. vlastně dvakrát. A na to není čas :D
MAGGIE --- 20:56:06 15.2.2013
LUKEH: jasný, ale psala jsem to tak, aby to bylo zjevné z toho postupu - co mám tak zkušenost, tak spoustě lidem vyhovuje dělat ty podmínky "za pochodu" víc než ze zadání, já jsem to jako učitelka vždy akceptovala - hlavně že nakonec byly všechny správně ;)
LUKEH --- 16:44:13 15.2.2013
Mel bych jen poznamku k tem podminkam - to ze to nesmi bejt +-1/2 by se melo zjistit uz na zacatku z toho, ze jmenovatel nesmi bejt nula. Ono to pak teda vylezlo pozdeji pri upravach, ale je lepsi si udelat vsechny podminky hned.
MIXXX --- 15:20:14 15.2.2013
Dokonalé děkuji veřejně.
MIXXX --- 12:38:52 15.2.2013
Diky moc, pomohlo mi to pto ten druhy priklad (vytykani zavorky jsem si vazne uz nepamatoval)... Ale ten prvni porad ne a ne :) Ale ja to vymyslim :) Jeste jednou diky.
STANLEY --- 10:26:15 15.2.2013
MIXXX: OK, chce to umět počítat s mnohočleny, vzorečky a vytýkáním ;)
U toho prvního sečíst to co je v čitateli (společný jmenovatel! a bacha na znamenénka), stejně tak ve jmenovateli, sečíst co se dá, složený zlomek převést třeba na násobení, použít vzoreček A^2 - B^2 = (A + B)(A - B),ten je tam hned dvakrát, ještě pokrátit a hotovo, případně určit podmínky řešitelnosti

u druhého v čitateli šikovně vytknout z prvních dvou členů "a", z druhých dvou"-b" , podobně upravit jmenovatel a pak vytknout celou závorku (x + y) resp (x - y), pokrátit, podmínky a hotovo :)