Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
učíme matematiku - rady, tipy, nápady
MAGGIE
[http://springcove.schoolnet.com/images/user_images/albright/math%20symbols.gif]

Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

MAEP - Plzeň
MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SHONA --- 22:26:18 22.11.2011
LEFTY: prezentace o shodných zobrazeních. není zase tak přehledná, ale pokud si to pořádně přčteš, není špatná. Na stejném polohovém zadání jsou použita všechna zobrazení
Využití geometrických zobrazení v konstrukcích - Digitální učební materiály RVP
http://dum.rvp.cz/materialy/vyuziti-geometrickych-zobrazeni-v-konstrukcich.html
LEFTY --- 12:21:26 22.11.2011
GRIGORIJ: díky, máš samozřejmě pravdu.
GRIGORIJ --- 12:13:18 22.11.2011
LEFTY: rotace primky o 60 stupnu podle daneho bodu...?
LEFTY --- 9:20:10 21.11.2011
nebo (možná) poprosím o radu s typem příkladu:

dané dvě různoběžky a daný bod mimo ně. Jak sestrojit všechny rovnostranné trojůhelníky, které mají vrcholy v daném bodě a na daných různoběžkách?
Je v tom určitě nějakej trik.
LEFTY --- 21:54:28 20.11.2011
Nemáte někdo nějakej dobrej materiál (příklady s řešením) na shodná zobrazení/posunutí? Snažím se to doučit svoji švagrovou a moje matematické sebevědomí dostává na frak.
Díky všem!
YYUGH --- 16:12:19 16.11.2011
Mám takovej dotaz, tak snad mi můžete někdo poradit. Protože jsem matematiku nemla moc ráda a ani na ni nemám buňky ...
Vytvořila jsem takový koncept na zlatý řez, pomocí logaritmické spirály. Budu dělat dva objekty (půdorys v podobě koláče, jsou vyobrazeny, když si sestavujete log.spirálu pomocí úseček), které budu vedle sebe, že volný prostor mezi nimi vytvoří zlatý řez. A já potřebuji vypočítat, jak ty objekty musí být velké (délka, šířka?, výška?), aby ten zlatý řez vyšel ...

Chápu, že si to nedokážete představit, jsem to asi nezvládla srozumitelnějc vysvětlit. Ale pokud by byl zájem mi poradit, tak přidám náčrty. Děkuju moc.
AIRGURU --- 11:34:43 30.9.2011
SWEETSKIN: Ja to delam tak, ze nejdriv naucim desitkovej, na kterej je jednoducha poucka, ze "pocita nuly". log 10 = 1 , log 100 = 2 atd.

A z toho si clovek muze odvodit (jesli umi mocniny), ze vlastne se ptame, na co se ma umocnit desitka, aby vyslo to cislo ktery logaritmujem.

A na konci se pak ta desitka nahradi obecnym zakladem, specialne treba tim eckem.

SWEETSKIN --- 11:24:13 30.9.2011
existuje nějaká chytrá poučka o přirozeném logaritmu? (resp. jak vysvětlit inverzní funkci k fci f(x)=e^(-x)?)