Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
učíme matematiku - rady, tipy, nápady
MAGGIE
[http://springcove.schoolnet.com/images/user_images/albright/math%20symbols.gif]

Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

MAEP - Plzeň
MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
WILDENBURY_SQ --- 17:46:12 29.9.2009
diky, doučko domluveno s ID TK_ ..
MAGGIE --- 16:01:20 29.9.2009
TK_: :)
TK_ --- 16:00:58 29.9.2009
MAGGIE: snad ne, ale už jsme domluvený....
MAGGIE --- 15:59:59 29.9.2009
snad se dotycny nebude zlobit, ze to prepastnu sem: [ WILDENBURY_SQ @ Aplikovana matematika ]
MAGGIE --- 17:36:55 26.8.2009
NEVENA: zahlavi
NEVENA --- 17:35:34 26.8.2009
MAGGIE: A jakou úroveň učíš?
ATOMOUSEK --- 12:05:13 26.8.2009
BATEAU: Jadernacky forek? :o)

GRIGORIJ: Ja se nebavim o onanii nad integraly zakladnich funkci :o)

ALDEMIK: Nemel jsem v umyslu se te dotknout... Kazdopadne, pravdou je, ze s doucovanim deti mam minimalni zkusenosti - jednou jsem resil s patakem ci sestakem prave fyzikalni olympiadu a k memu prekvapeni se mi v jednu chvili rozbulel - takze jsem to pak uz nezkousel :o)
ALDEMIK --- 9:27:36 26.8.2009
ATOMOUSEK: Jinak k tomu zamlcovani - psala jsem tam, ze je supr a potrebne, aby se od sebe deti ucily. Na druhou stranu obcas nekdo prijde na nejaky poznatek, ktery je pro vetsinu tridy dost nad jejich soucasny stav - ta myslenka, kterou jsem popsala, je na druhaka/tretaka uzasna, dite, ktere s ni prijde, samozrejme pochvalim, ale kdybych ho to nechala vyvetlit ostatnim, tak to jeden mozna pochopi a ostatni to totalne zmate. Protoze je to dost abstraktni myslenka vyzadujici hlubsi vhled do desitkove soustavy, ktery tyhle deti jednak jeste nemaji, navic takhle male deti nejsou schopny takove urovne abstrakce (viz vyvojova psychologie, Piaget, stadium abstraktnich operaci je tusim od 12 let). Prislo mi to jasne, ale chapu, ze kdyz neucis male deti, tak tyhle veci neresis. Byva tezke to vybalancovat a odhadnout. Kdyz prijde dite s vychytavkou, ze treba A v prvnim pripade musi byt jednicka a je to jasne proto a proto, tak ho to samozrejme rict tride necham, protoze to poberou a nekam je to vsechny posune. Je to takhle jasnejsi?

Co se tyce vasi diskuse o integralech, omlouvam se, ze jsem se nekoho dotkla asi zkratkovitym tvrzenim, ze "si to nekde najdu", asi jsem fakt naprosto neumyslne pichla do vosiho hnizda :-) Jednak jsem tim samozrejme myslela zjistit princip te veci, jednak si rozhodne nemyslim, ze otevru ucebnici a bude mi to jasne (pri one strukture definice - vysvetleni pojmu z definice - vzorecek - variace vzorecku - aplikace vzorecku), ale ze na to nekam kouknu a pak se o tom s nekym pobavim, protoze to bude pravdepodobne neco, co uz v ruznych pouzitich znam, resp. mam urcitou predstavu, jak se to chova, akorat jsem nikdy nemela potrebu to vyjadrovat nejakym konkretnim vztahem. A to mi jako troufala predstava vubec neprijde, vzhledem k tomu, ze to povazujete ta soucast vseobecneho vzdelani...
MAGGIE --- 18:37:56 25.8.2009
NEVENA: tak malo? ja nejdu pod 250 za 60 minut
GRIGORIJ --- 17:34:32 25.8.2009
BATEAU: presne tak! :)
ATOMOUSEK: na integraly ti kucharka nestaci, casto to chce napad... (a to nejen na substituci; derivace podle parametru, castecny rozvoj v radu, rozsireni do komplexni roviny,...)