Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Adobe LIGHTROOM
KULHY
[http://www.badalis.it/wp-content/uploads/2010/09/lightroom-logo.png]

Kdyby bylo potřeba v auditku něco pořešit, tak napište do pošty ID KULHY, moc to tu nesleduji. Dík.
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
SKALARIAK --- 15:18:31 30.9.2015
MENTOL_: zatim jsem s nim moc spokojenej, 4K je fakt overkill, uz takhle to proste vsechno vypada jinak (a lepe/ostreji) nez na tom 24" 1920*1200 U2410, navic maje je ted vedle sebe, maj samozrejme uplne jiny barvy, ta se ted budu zabejvat nakou spolukalibraci asi... jinak co se ejste prace v LR tyce, me za osledni dobu nejvic usnadnila praci mys Performance MX od Logitechu, prijde mi strasne dobre ergonomicky udelana na moji hnatu + strasne prijemny ovladani (i kdyz vicemene pouzivam jen kolecko a back/forward tlacitka nad palcem ) a ve spojeni s gelobou podlozkou se daj zvaldnout i hodne dlouhy klikaci sessions :)
LWEEK --- 9:46:29 29.9.2015
EGGH: Pokud chceš dokonale věrné barvy, tak ano. Ale to u krajinek nepotřebuješ. Tady jde o něco jiného. Jde o to zjistit jak čip reaguje na jednotlivé barvy a dostat vstupní hodnoty trochu do balancu. Protože když potom vytahuješ kontrast u fotografie bez dobrého barevného balancu, tak začne vypadat toxicky (zelená a červená převládají, modrá je upozaděná). Pokud si krajinkář, tak ti stačí jen jeden typ, a to je přímé denní světlo. Zdroj je pokaždé stejný (slunce) a jeho teplotní neutrál je právě v astronomickém poledne. Kontrastnější a tvrdší světlo v tomto případě pokud vím nevadí - naopak. Ono u krajinkářské fotografie si stejně budeš hrát s barvama aby to vypadalo pěkně ale chceš zároveň zachovat atmosféru ... důvod proč krajinkáři většinou všecho fotí na "sluníčko". Ale mít barevně neutrální vstupní základ je plus pro snažší postprodukci a lepší výsledky. Tedy alespoň takovou mám osobní zkušenost.

Je to podle mne rozdíl mezi profesionální fotografií a amaterskou. Amater má fotky buď toxické a nebo vyblité protože je nechce mít toxické. Všímavější divák si říká jak to ti fotografové dělají že mají tak krásně barevné fotky a přitom nevypadají toxicky ... mají to prostě dobře vybalancované. :)
HUGGI --- 12:31:43 28.9.2015
MENTOL_: Ted jsi zmínil důležitou věc a to je náročnost jednotlivejch úprav. Při hromadným zpracování je myslím duležitý dělat některý věci až nakonec - ostření, odšumování, ořezy(respektive rovnání linií), selektivní úpravy štetcem a přechodama. To žere následně výkon i ramku extrémně.
MENTOL_ --- 12:20:01 28.9.2015
SKALARIAK: zpetne to tu procitam a zrovna jsem chtel napsat, ze na 27" bych sel maximalne na 2,5K a ty uz jsi ho i koupil :) mam starsi verzi toho Dellu uz roky (U2710) a velka spokojenost - vetsi rozliseni na LR urcite nebrat, nejen, ze to zere vykon, ale uz by to bylo tak titerny, ze vlastne vidis neco jinyho nez zbytek populace co na ty tvoje fotky kouka, uz tohle je trochu na hrane, kdyz si to pak nekdo otevre ve 1280x800 na celou obrazovku. No a prohlizeni webu a ovladaci panely jako takovy, na 4K na 27" vsechno maly nebo musi clovek zvetsovat ruzny dpi a fonty, slozity. Vetsinou edituju v LR normalne roztazenym s bocnim a spodnim panelem, ale na rychlost i nekdy zmensim okno a pustim vedle serial ;) samozrejme nejvic pomaha mit sharpening a NR uplne na nule (vcetne color noise, default je 25) a kopirovat az nakonec (a muj starej radeon funguje s tou novou gpu akceleraci ok, takze to asi trochu pomaha az na to preblikavani).
BLACKX --- 22:16:09 27.9.2015
EGGH, IV0: Ta tabulka se vyfotí dvakrát při různých světlech s rozdílnými teplotami (kolem 6500 a 2700 K) a vytvoří se tzv. Dual Illuminant profil, který z toho interpoluje, resp. extrapoluje hodnoty i pro všechna ostatní světla. Takže v ideálním případě stačí vytvořit jeden profil, který je univerzální.

Kdybychom chtěli být puntičkáři, tak to trochu kazí pár faktorů, jako že tabulky časem zastarávají a lehce mění barvy, teplota světel se hrozně blbě určuje, nepřesnosti expozice a kdo ví co ještě, takže ty univerzální profily nejsou na 100 % perfektní, ale jsou pořád velmi dobré a úplně v pohodě použitelné.
IV0 --- 21:52:48 27.9.2015
EGGH: Tabulka má smysl všude, akorát když se změní světelné podmínky, tak se musí nabrat znova.
EGGH --- 20:56:29 27.9.2015
LWEEK: Ale to by se asi nesmělo fotit venku, ne? Tabulka má smysl jen za jednotného typu osvětlení - teploty chromatičnosti - a proto se používá u produktovýho fota.
LWEEK --- 0:29:25 26.9.2015
BLACKX: No vidíš, já zase nevěděl o tom softu od Adobe. Nice! :)
BLACKX --- 20:40:10 25.9.2015
LWEEK: Zajímavé, já používám na generování profilu momentálně Adobe DNG Profile Editor ( https://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5494 ), protože byl lepší než software od DataColoru. Ale ten software, co jsem zkoušel, byl jiný a patřil k jejich jiné kartičce - tomu ColorChecker Passportu. O té tvojí aplikaci jsem nevěděl. Až zase budu experimentovat, tak to zahrnu do testů.
LWEEK --- 20:06:27 25.9.2015
Pokud chcete opravdu věrné barvy, tak si pořiďte kalibrační tabulku a vyvořte si vlastní profil pro danou kombinaci skla a fotoaparátu.

Tohle je řešení od DataColoru: http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spydercheckr-24/
Podle mne nechutně drahý, ale zase je to snadná cesta. Já se osobně vydal složitější. Normovanou kartičku sem si koupil asi za 500 a stáhl si soft od DataColoru ... kupodivu to funguje. Nechce to po mně žádné kódy nic. Neznamená to ale, že se tomu DataColor nezačne časem bránit nějakýma seriákama.

Výsledek je nicméně opravdu znát. Fotky jsou mnohem přirozenější. Když u nich vytáhnete kontrast tak vysloveně ožijou. Když použijete Camera Standard a vytáhnete kontrast tak to je leckdy až toxické.