Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
vfx, cgi, filmove efekty - tvorba, making of, rady, zajimave linky
DANCHEZ
Linky na firmy zabyvajici se VFX / CGI
making of
zajimave clanky, rady, informace



whatever..]
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
DANCHEZ --- 21:53:12 31.3.2015
LOOCAS: ok, tak az budu neco tocit necham si poradit:)
LOOCAS --- 21:43:09 31.3.2015
DANCHEZ: Typ senzoru zas až tolik nehraje roli (ikdyž rolling shutter je docela svině, občas). Když už, tak do jakýho barevnýho prostoru a s jakym gamutem a v jaký kompresi (ideál 4:4:4) ten senzor ukládá.

Ale aby to neznělo snobsky, greenscreen se dá dobře natočit i na DSLR, jen to dá trochu víc práce s přípravou a svícením. :)
DANCHEZ --- 21:40:20 31.3.2015
LOOCAS: aha, dik za info,
jelikoz jsem pojem "debayering" neznal, progooglil jsem a nasel jsem tohle http://vfx-rants.blogspot.cz/2012/08/image-debayering-what-and-how.html docela zajimavy
no az se jednou u me objevi po dlouhy dobe zakazka na greenscreenu tak bez CCD do toho nejdu a radsi budu i konzultovat s nekym znalejsim:)
LOOCAS --- 21:16:55 31.3.2015
DANCHEZ: Despill už je jen barevná korekce aplikovaná na hranách objektů. Tady jde o syrový data, resp. o jejich reprezentaci.

Po debayeringu dostaneš nějakou RGB informaci, v případě REDky navíc zkomprimovanou do chroma 4:2:2 a navíc v nějakym zvláštnim RED barevnym prostoru, kterej neni ani úplně Log, ale ani úplně digitál.

Pokud máš blbě nasvícenej green a nebo, nedej bože, foreground, obvzlášť v highlitech, tak z toho ten klíč prostě nedostaneš ani za boha a musíš retušovat a piplat se s tim, jak vemeno.

Nejsem vyloženě kompozitor, tohle je na mě už nad rámec mejch praktickejch zkušeností a znalostí, ale i lidi, který dělaj kompoziting denně v high-end produkcích, co jsem s nima spolupracoval, obvzlášť na reklamách, tak byly z toho, co jsme natočili (nebyl jsem DOP ani nijak jinak zodpovědnej za principal photography) úplně v prdeli. Nakonec jsme tak půlku věcí retušovali a opravovali, aby to aspoň trochu drželo pohromadě a i tak z toho vznikla nejhorší (technicky) reklama, co jsme kdy dělali. Byla to ostuda a byl jsem z toho fakt nešťastnej, ale deadline byl deadline a muselo to jít ven.
DANCHEZ --- 20:53:13 31.3.2015
LOOCAS: jako to verim ze to je porod, s kamerama moc zkusenosti nemam tak nedokazu rict, ale nepomohl by aspon nejaky despill nebo neco podobnyho?
LOOCAS --- 20:41:42 31.3.2015
DANCHEZ: Tak ono klíčovat světlý chlupy/vlasy na greenu je vždycky porod. Tim spíš, když to točej na REDku, která je docela náchylná na přesvícení a tim komplet domrdání highlightů v motion bluru. Její barevnej prostor neni moc na tuhle práci vhodnej, ale protože je levná, tak s ní každej fotí.

Nedávno jsme jeli reklamy na greeny s novou Sony F55 (tušim? nevzpomínám si přesně na její název) a to byly nebe dudy. Logaritmickej prostor byl naprosto ideální na GS a i highlighty, motion blur atp... prostě fungoval.
DANCHEZ --- 19:28:58 31.3.2015
RADIQAL: hm.. tak to asi posral osvetlovac, vzdyt i na tech fotkach z nataceni to vypada jak by to bylo blbe vyriznute v photoshopu
RADIQAL --- 19:26:23 31.3.2015
DANCHEZ: "ti nevim karle", ve videu mi to taky přišlo divný, ale tyhle fotky z natáčení vypadaj výmluvně... http://www.mettle.com/freeform-pro-and-evolution-of-style-2/
[http://www.mettle.com/wp-content/uploads/set-2xhi7hd8aqllnkm813ao7e.jpg]
LOOCAS --- 18:13:21 31.3.2015
DANCHEZ: Já se tomu vůbec nedivim... ty rozhodnutí, co občas padnou na place, jsou na přesdržku někdy. :)
DANCHEZ --- 16:46:19 31.3.2015
OLTSKUL: ja trochu nechapu proc je to natoceny na modrym pozadi a pak je to vrazeny na zeleny pozadi... je to tam hrozne videt a dost to kazi dojem z jinak povedenych prechodu.. hlavne ty vlasy vypadaji hrozne