Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Skútr...aneb seru na auta na zacpy a parkuju kde chci+jsem tam vcas...
EKIM
DISKUZE:
http://www.skutrforum.cz
http://forum.scooter-tuning.cz/
http://www.motorkari.cz/

Další:
http://www.skutrportal.cz/
http://www.skutrsnura.cz
http://skutrmania.cz/

NÁPLNĚ:

oleje:
http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_specifikace_motoro.htm
http://oleje.cz/index.php?page=mot_vykon&left=dvoudobe_vykon
http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx

Obchody servisy
vyzkoušeno
http://www.scootland.cz/
http://www.adventure-biker.cz/
http://www.motoluky.cz/
http://www.jokershop.cz/
http://www.bike-in.cz/
nevyzkoušeno
http://www.scooter83.cz/
http://www.motoklasik.cz/nabidka-nahradni-dily/nahradni-dily-skutry/index.php?stranka=2&kategorie=24
http://www.skutr-obchod.cz/rozcestnik/

BAZARY:
http://www.otomoto.cz/index.php?sect=search&sub=motorbike
http://www.motoinzerce.cz/
http://aukro.cz/showcat.php?id=8502&fb=1
http://www.motorky.com/
http://www.tipmoto.com/
http://www.bazos.cz
http://www.vespabazar.cz

SKŮTRVRAKOVIŠTĚ:
http://www.skutry-malsice.cz/
http://www.skutrvrakoviste.cz/

Počasí:
http://teplomer.mk.cvut.cz/ z dejvic
http://www.accuweather.com/cs/cz/praha/prague/forecast2.aspx mimopražští odpustí a nastaví na svou lokalitu :-)
http://teplomer.sh.cvut.cz/weather/ ze strahova
http://www.pocasi.cz/#rt=listResult@tt=longdistance@mt=cr_all@ct=@x=135549861@y=134989697@z=5
http://www.in-pocasi.cz/predpoved-pocasi/aladin.php

cvičné testy
A: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=1
B: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=2

rozsah řidičského oprávnění skupiny B
http://www.novapravidla.cz/RIDICSKE-PRUKAZY-A-RIDICSKA-OPRAVNENI/ROZSAH-RIDICSKEHO-OPRAVNENI-SKUPINY-B

povinné růčo
http://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni-srovnani.html

děláte si servis samy? nevíte co s vyjetým olejem,brzdovkou,baterkou,gumou,nemrzkou a oprotřebovanýmy součástkamy?
http://www.asekol.cz/sberna-mista/sberne-dvory.html
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
FERRENC --- 9:54:57 20.7.2017
DAN_F: Prodávají se i repasované baterie?

Abych byl upřímný. Týpek, který mě nabořil blatník na Aprilii (nacouval do mě) mě to teď vykompenzoval novou baterií, u které říkal, že stála 1200 Kč, ale nemůžu z něj dostat fakturu, takže mám obavu, jestli mě trochu nelakuje. Už jí tam mám ale nainstalovanou, ale byla k ní normálně krabice vč. manuálu.
XMEDA --- 20:38:13 18.7.2017
DAN_F: spis maximalni nabijeci proud, jenze ta motorka nevi jakou tam mas kapacitu, jen tak nejak to lze priblizne nastavit konstrukci obvodu podle obvykle velikosti/kapacity. Olovena baterka se jinak ukonci sama.. cim plnejsi je, tim vetsi ma odpor a tim mensi proud do ni leze. Kdyz nechas autobaterku viset na nejake 2Ah nabijecce celej tyden, tak se nic nestane, jen bude plne nabita a merak ti uz pak ukaze proud jen kolem 0,1-0,2A, kterej se uz v tu dobu bude premenovat jen na teplo :)
DAN_F --- 18:07:16 18.7.2017
XMEDA: Předpokládám že nepárají, při těch 500 Kč za baterku myslím nikdo moc neřeší, že ji třeba jednou za 5 let bude muset vyměnit :) Pravděpodobně tam ale bude omezené maximální nabíjecí napětí na něco jako 1/5, nebo 1/10 kapacity baterie (což lze aplikovat i na to domácí nabíjení nabíječkou bez procesoru, akorát je pak potřeba to napětí hlídat a po nabití vypnout).
XMEDA --- 17:43:19 18.7.2017
Docela by me zajimalo, co do te baterky leze z motorky pri dobijeni po ceste. Moc se mi nezda, ze by se parali s nejakym sofistikovanym algoritmem.
Jinak varianta II. prastara autonabijecka prepnutelna na Moto 6V/500mA - to by motobaterce nemuselo vadit..ny? :)
DAN_F --- 17:00:56 18.7.2017
XMEDA, ZOIDBERG: Bezúdržbová ≠ automaticky gelová. Bohužel s těmi bateriemi je to už o něco komplikovanější – dají se koupit klasické "údržbové", ve kterých je potřeba hlídat hladinu destilky a v případě potřeby doplňovat, potom mají sice "bezúdržbové" (nedoplňuje se destilka), ale elektrolyt je v nich pořád v tekuté formě, pak jsou gelové, kde je elektrolyt vázán v křemičitém gelu, AGM, ve kterých je elektrolyt nasáklý v nějaké netkance a pak ještě EFB, což je zase klasická baterka s tekutým elektrolytem, ale má uzpůsobenou konstrukci, která je vhodnější pro vozidla se Start&Stop systémem. To, co má v autě XMEDA je hádám, s ohledem na stáří, klasická bezúdržbovka nebo EFB :) – gelovky a AGM by se skutečně měly nabíjet nabíječkou s AGM/Gel režimem, jinak hrozí poškození (já si takhle minulou gelovku odjebal).

Jinak obecně – promrznout by neměla ani normální baterie, protože pak kvůli rozpínání ledu hrozí mechanické poškození článků. Stejně tak není dobré ty baterky nechávat vybité, nebo slabé, protože pak dochází k sulfataci. Do motorek se v dnešní době většinou dávají gelovky a to hlavně asi protože při náklonu nehrozí únik elektrolytu. Start&Stop režim ve skútrech těm baterkám zas tak nevadí, protože ty motory jsou malé a jejich nastartování nepotřebuje zas tak moc energie, navíc se často ani nejedná o klasické startování (třeba PCX má na tohle nějaký speciální dynamo systém), každopádně jepší jsou pro Start&Stop AGM, EFB nebo Gel baterie. A samozřejmě ideální je koupit si autonabíječku a na zimu, když nejezdíte, tu baterku vyndat, nabít a pak ji znovu nabít na jaře, než vyrazíte :) Za 1 500 Kč můžete mít C-Tek s řízeným nabíjením a režimy pro auto/moto a normál/AGM+Gel baterie, která navíc má Recond režim pro hluboce vybité a umírající baterie, což vám někdy dokáže zachránit a nějakou dobu ještě provozovat baterku, která by jinak byla na vyhození.

FERRENC: Měla by stát cca 500 Kč, záleží ale na velikost, kapacitě a technologii. Kupuj někde, kde ty baterie neleží v regálech celý rok, jako třeba na benzinkách. Ideálně někde, kde čerstvě zalévají :)
ZOIDBERG --- 14:58:06 17.7.2017
XMEDA: Markantní je to u malých baterek, typicky s kapacitou 4-5 Ah, klasická nabíječka která ti dává třeba ty 2A tomu dává hrozně pokouřit, protože akumulátor by potřeboval třeba desetinu toho. Samozřejmě máš pravdu s destilkou a ne kyselinou, ta se tam dává ze startu, nevím nač jsem myslel.
XMEDA --- 14:46:01 17.7.2017
ZOIDBERG: Ono to v tom skutru bude asi dostavat vic zabrat castym startovanim a kratkyma cyklama dobijeni. Kor u tech, co maji vypinani motoru pri stani na krizovatce.

//Ale uz z toho ze ta ma baterka 13 let vesele funguje i presto, ze byla mnohokrat (20x+) vystavena uplne do nuly ze uz nesvitily ani svetla a nabijim to obyc 2A nabijeckou a provozuju v temer tricet let starym aute s nijak zvlast rizenym dobijenim, ktery jezdi obcasny narazovy cesty.. pritom tehda stala asi 1300,-..
ZOIDBERG --- 14:38:52 17.7.2017
XMEDA: Údajně čím máš tu gelovku s menší kapacitou, tím spíše si ji normální nabíječkou odjebeš. Ne že by dnes dávalo smysl kupovat běžnou hloupou nabíječku…
XMEDA --- 14:25:27 17.7.2017
ZOIDBERG: Mam v aute asi 13 let starou Banner ktera uz taky nema pristupny plnici otvory a zadnou specialni peci nevyzaduje. Nabiji se stejnou nabijeckou jako vsechny ostatni :)

FERRENC: doleva se kdyztak jen destilovana voda, urcite zadna kyselina.. tech soli mas i ve vyschle baterce az az.
ZOIDBERG --- 14:13:00 17.7.2017
FERRENC: Možné to je, zrovna tak dobře je možné, že tam je mrtvá gelová baterie. Poznáš ji snadno, na jejím víčku není žádný nalévací ani větrací otvor. Ale pokud je tam klasická baterka a hladina kyseliny je OK, tak je zřejmě prostě po smrti. Druhou možností je, že je závada jinde v elektroinstalaci a prostě se nestačí dobíjet. Na to už rada není, jen zajet do servisu.