Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Elektromobily
DANCHEZ
novinky, zkusenosti, zajimavosti
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
BOUMRY --- 18:42:08 25.2.2014
???: hezky napsano, souhlasim
sam toto zazivam doma
manzelka je pro Apple - design a trendy - a je ji uplne jedno, ze ma omezenou funkcionalitu
ja jsem pro android - svoboda moznost uzivatelskeho nastavovani, pristupnost kodu
;)
??? --- 18:29:13 18.2.2014
DAN_F: Tesla je v tuto chvili symbolem vyspele technologie, hranici soucasnych technologickych moznosti v praxi - a zaroven dobre vypada a je dle recenzi "zabavna" co do jizdnich vlastnosti (coz je pro radu ridicu dulezitejsi, nez funkce).

Oproti tomu Apple je symbolem "byti trendy".
Kdyz se podivas na iVeci, tak to jsou pristroje, ktere jsou hardwarove moralne zastarale a s konkurenci drzi krok jen diky tomu, ze...
...starsi soucastky maji jednak uz vychytane chyby
(jsou spolehlivejsi)

...druhak se vyskytuji jen v nekolika malo konstelacich...
(treba iPhonu je momentalne asi 8 verzi, pricemz tem nejstarsim nejspis jiz nefunguje nevymenitelna baterka - porad to ale znamena potrebu maximalne 8 verzi ovladacu operacniho systemu pro mobily, tj. vyrazne kratsi, cistsi, rychlejsi program - a volitelnou moznost adaptovat chytra reseni odjinud)

...maji omezene uzivatelske nastaveni jak co do zakladnich funkci, tak co do rozsiritelnosti....
(pouze povolene applikace, tzv. uzavreny ekosystem - opet zjednoduseni a zrychleni programoveho kodu)
...coz zaroven znamena vyrazne snazsi ovladani a tedy pristupnost pro uzivatele, kteri jsou radi, ze umi pocitac zapnout a vypnout - kdyz nic nemuzes zmenit, nemuzes provest ani zmeny vedouci ke kolapsu pocitace.

...a maji vychovanou "trendy generaci", co si kazde 2 roky z cireho frikulinstvi kupuje nove vybaveni a zajima ji predevsim design, resp. jeho hodnoceni ve frikulinskych casopisech...
(coz naplno ukazal spor se Samsungem, kdy se ukazalo, ze Apple ma sice asi patent na obdelnik s tlacitkem, ale v tom obdelniku jsou starsi soucastky Samsungu)

...a take by se jim spatne prevadela data...

...navic roste pocet lidi, kteri nemaji jiz ani mlhavou predstavu, jak to funguje, tj. setrel se pro ne rozdil mezi technologii a magii a tem vyhovuje, kdyz to umi par zakladnich veci, spusti na tom par zakladnich aplikaci a "neobtezuje" je to moznostmi navic..
Takove technologicke amarouny...

Shrnuto - Apple je synonymem pro low-tech hardware v nalestenych krabickach s vysokou cenovkou...
Je to designova, nikoliv technologicka firma.
(a jeji zakaznici si spis nez Teslu koupi Ferrari - je vic kchůl)

Chapal bych tedy mnohem vic spolupraci treba s Googlem, ktery se rovnez zameruje na vyvoj pokrocilych technologii a s nimz sdili radu zakazniku/fanousku (napr. Google Glass uz maji aplikaci na ovladani Modelu S, Googli balonovy internet by mohl udrzovat Tesly on-line a plne informovane o doprave, nabijeckach, atp., Google ma i vysoce pokrocily vyvoj autonomnich automobilu, tj. s Teslou by mohli spolupracovat na schopnosti Tesel jezdit i bez ridice - vcetne napriklad transportnich aut, taxiku, atp. )
DAN_F --- 15:23:33 18.2.2014
???: Moc nerozumím, šlo by to trochu rozvinout?
??? --- 14:38:53 18.2.2014
STAROJDA: Problem je v tom, ze spoluprace s Applem by elektromobilitu tezko nejak rozvinula - spis naopak, je sance, ze by to dost poskodilo vnimani Tesly u tech-wise lidi...
STAROJDA --- 13:34:52 17.2.2014
Sice nemám Apple v oblibě, ale cokoliv co rozvine elektromobilitu vítám :)

Šéfové Applu a Tesly se tajně sešli. Mluvili o akvizici, tvrdí americký deník | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
http://byznys.ihned.cz/...efove-applu-a-tesly-se-tajne-sesli-mluvili-o-akvizici-tvrdi-americky-denik
??? --- 21:34:18 15.1.2014
BOBASH: Velmi pekne napsano.. :)
GOGGA --- 19:38:18 15.1.2014
BOBASH: 13, AFAIK
BOBASH --- 18:07:28 15.1.2014
???: Tesel je už u nás prej asi deset...

Mimochodem...

Tesla Model S: Záblesk budoucnosti? | Autíčkář.cz
http://www.autickar.cz/clanek/tesla-model-s-zablesk-budoucnosti/
??? --- 13:04:10 15.1.2014
Tak nam tu pry po Praze jezdi bila Tesla...?!
Nevi nekdo neco..?
BOBASH --- 0:46:30 23.9.2013
???: Ad vývoj elektromobilů - mýlíš se, a mýlíš se velice grandiózním způsobem, protože očividně nesleduješ dění.

Naprostá většina dnešních automobilek vyvíjí elektromobily nebo technologii pro ně, a velká část je dokonce i prodává... Nezapomeň, že plug-in hybrid má všechny technologie elektromobilu a stačí vyhodit benzínovej generátor a nahradit většíma baterkama, abys měl klasický EV.

Takže v současnosti sériově vyráběný elektromobily (jen z hlavy):
Nissan Leaf - asi sis všimnul, první čistý EV masově vyráběný velkou značkou
Chevrolet Volt/Opel Ampera - plug-in hybrid, ale viz výše
Chevrolet Spark EV - elektrická verze Chevy Spark
Ford Focus Electric - elektrická verze Focusu
Mercedes SLS AMG Electric Drive - elektrickej supersport od Mercedesu
Renault Fluence ZE
Mitsubishi i-MIEV/Citroen C-Zero/Peugeot iON - tři verze jednoho auta, sice je to takový pidivozítko, ale dá se to normálně koupit

Ve fázi vývoje, prototypu nebo konceptu mají elektrický auta skoro všichni ostatní, jen je vesměs neprodávaj.

Nicméně třeba "platforma" (přesněji modulární systém) MQB, tedy to, na čem je postavená nová generace Golfu, Octavie, Audi A3, Seatu Leon atd., je od začátku vyvíjená vedle benzínovejch, elektrickejch a plynovejch motorů i pro hybridy a čistý EV.

V podstatě jedinej důvod, proč se EV nevyráběj a neprodávaj masově, jsou baterky. Kdyby byly dostatečně levný a velký baterky, tak to uměj všichni.