Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Elektromobily
DANCHEZ
novinky, zkusenosti, zajimavosti
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
DANCHEZ --- 12:47:30 14.2.2013
The New York Times is trying to kill electric car..
A Most Peculiar Test Drive | Blog | Tesla Motors
http://www.teslamotors.com/blog/most-peculiar-test-drive
??? --- 22:03:59 19.11.2012
BOBASH: Přesně tak... A protože ti přátelé se chtějí cítit bezpečně, tak is pořídili "víc železa" v podobě X5... Původně byl sice ve hře i Hummer H2, ale ten by se obtížně točil v garážích...

Tak to jsem nikdy nezkoušel, nicméně se rozjíždím "na pohodu"... Ono beztak ve městě to je většinou tak, že z prvního semaforu to zvolna rozjedu na 40 a už vyřazuju a na volno dojíždím do kolony před další červenou, případně tam plynule hážu za 2, když blikne zelená a kolona se stihne rozject dřív, než k ní dojedu...
...obdobně, když jsem mimo město... +- konstantní rychlost, někdy i "schovka" za náklaďákem...

Mno, to už je celkem brutální rozdíl... :(

Jo, teď jsem si to měřil a jsem na padesátce za 15 vteřin.. Takže těch 26s je váždě nějak divný údaj...
BOBASH --- 1:28:00 17.11.2012
???: Šance na přežití v X5 oproti Octavii je výrazně vyšší, protože X5 je větší. Ale stejně tak je větší šance na přežití v X5 oproti Yetimu, protože je větší, v 535d proti Octavii nebo dokonce v 535d proti Yetimu, protože Yeti je sice SUV, ale menší a lehčí SUV a víc železa vyhrává.

Jako economy run si představ způsob jízdy, kdy na křižovatkách překážíš i náklaďákům, jezdíš neustále 10-20 km/h pod limit, všichni tě předjíždějí a trouběj na tebe, protože brzdíš provoz. To je způsob jízdy, jakej je potřeba, abys dosáhl normovaný spotřeby dle eurocyklu.

S tím rozptylem máš samozřejmě pravdu. Ale v reálu je to tak, že když jedeš opravdu úsporně, podle předpisů, ale ne vyloženě tak, aby jsi brzdil provoz, dá se u většiny aut dostat na spotřebu o kousek vyšší než je udávaná.

Když vezmu jako příklad to Mini, se kterým jsme na novinářský prezentaci něco takovýho zkoušeli.

Udávaná spotřeba byla 5,8 litru

Když jsme se opravdu snažili jet na spotřebu, jelo to za asi 6,5 l/100km
Když jsme jezdili normálně, žralo to 8-13 l/100km
Když jsme "testovali jízdní vlastnosti" v alpským průsmyku, žralo to přibližně 23 l/100km

Ad akcelerace na 50 km/h za 26 sekund. Normální dnešní auto má maximální zrychlení 0-100 km/h za 8-10s, velmi pomalý auto kolem 15s. Za 26s se na stovku dostane velmi pomalý starý auto - kupříkladu Škoda 105 má zrychlení 0-100 km/h za 24s.

Takže 0-50 km/h za 26s odpovídá (vzhledem k tomu, že zrychlení není lineární, ale s rostoucí rychlostí se zpomaluje) zhruba stopětce akcelerující na třetinu plynu. I dráhovej cyklista to zvládne za poloviční dobu...

Nikdo takhle nejezdí, nikdo nejezdí tak pomalu jako v tom testu a proto se v reálným světě nedá dosáhnout spotřeby, jaká ti v tom testu vyjde.
??? --- 0:07:58 17.11.2012
BOBASH: Právě... A šance, že mne sejme někdo ve Fábce, "Oktávce f metle", Prassatu, nebo něčem podobném, je výrazně vyšší... Stejně tak moje šance na přežití, pokud zrovna pojedu v masivním SUV... A o to jde...

Nemám úplně představu, co se reálně skrývá pod pojmem "economy run"... Prostě když jsem spěchal a moje jízda měla charakter brzda-plyn, tak šla spotřeba nahoru... Když jsem měl čas a jel "na pohodu", tak byla spotřeba třeba o čtvrtinu nižší..

car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s, 9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for gear changes)
Nevím, jestli se takhle rozjíždí Avie, ale to by celkem odpovídalo normálnímu rozjezdu...
??? --- 23:14:04 16.11.2012
neni nad electricky auta ....

16 Fisker Karmas Catch Fire In Hurricane - Business Insider
http://www.businessinsider.com/16-fisker-karmas-catch-fire-in-hurricane-2012-10
BOBASH --- 23:05:31 16.11.2012
???: Moderní auta nemají nic jako "podvozek" a "karoserii", a SUV jsou už dnes dělaná "ohleduplně", tedy tak, aby to auto bylo kompatibilní s deformačními zónami toho, co trefí. Nechat se trefit od X5 ve Fabii asi bude průser kvůli rozdílu v hmotnosti, ale X5 vs. 530d bude rozdíl velmi malý. A pětka bude agilnější, srovnatelně prostorná nebo prostornější, úspornější a rychlejší. A levnější.

A jezdit pod udávanou spotřebu dle EU metodiky prostě v reálném světě nejde. Respektive jde, ale bude to znamenat šílený economy run, kdy tě budou všichni ostatní chtít zabít a budou tě předjíždět Avie. Spotřeba může kolísat o hodně víc než 10-20%, já se s většinou aut pohybuju někde mezi 120-400% udávané spotřeby (třeba takový Mini Cooper S dokáže jezdit za 6 litrů nebo taky za 23 litrů :)).

Test pro EU metodiku spotřeby vypadá takhle:
[http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/New_European_Driving_Cycle.svg/600px-New_European_Driving_Cycle.svg.png]
New European Driving Cycle - Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

Podívej se na ty časy zrychlení - z 0 na 50 km/h za 26 s? To je zrychlení plně naložené Avie.

Stejně tak test EPA je jen laboratorní, o skutečném jsem věděl jen o tom z Motor Trendu, jestli z Edmunds dokázali v reálném světě najezdit 430km, tak beru zpět.
??? --- 22:34:58 16.11.2012
BOBASH: Aha... Chybička se vloudila... :(

Bavili jsme se o využití SUV ve městě a příměstských oblastech... Nejsem si vědom toho, že by dálnice někde vedla skrz... Stejně tak pochybuji, že by k tomu mohlo dojít při jízdě 50-60 km/h...
Myslíš že není rozdíl mezi Tvým podvozkem v cizím autě a cizím podvozkem v Tvém autě...?

Vedle té X5 parkuje už asi 6 let 330i, to mi nepřijde jako až tak staré auto - a zatím bez problému, akorát jednou oprava podvozku kvůli přistání v příkopu (náklaďák jedoucí v protisměru je prostě argument, kterému se neodporuje)

Ale jo, jde jedit pod udávanou spotřebu... Ale chce to dost cviku... Jednu chvíli jsem dělal obchoďáka pro jednu podvodnou společnost s látkama a nalítal i přes 500 km denně (okolo 1500 á 5 dní) a ta spotřeba fakt dost kolísala i na stejné trati podle toho, jakou jsem měl zrovna náladu.. Tak o 10-20% oběma směry...

Podle kterého reálného testu...? Pokud vím, tak oficiální je jen ten od EPA, který dopadl 480 km(2c) / 426 km(5c)
Plus pak jsou mi známy ještě 2 další nezávislé testy v rámci akce "Půjč si Muskovo fáro"
MotorTrend - 380 km
Edmunds.com - 430 km

Dej vědět! Přijdu se mrknout... Rád bych viděl Teslu v reálu... ;)
BOBASH --- 13:01:09 16.11.2012
???: Elektromobily...

Dojezd: při 90km/h to není ani náhodou, mám pocit, že je to dojezd v EU režimu pro měření spotřeby, kterej nemá s realitou vůbec nic společnýho.

Reálná situace - trasa Strašnice - centrum Pardubic má 104 kilometrů (děkuju za informaci, jak dlouhá je trasa, kterou jezdím každej tejden, ale zcela překvapivě to vím líp než ty): http://mapy.cz/...bice_ulice%20Sladkovsk%C3%A9ho%2C%20Pardubice%2C%20okres%20Pardubice&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%2C%22toll%22%3A%22free%22%7D

Abych ujel tuhle trasu a zůstala mi ta cca 15 km rezerva, jel jsem celou cestu rychlostí MAXIMÁLNĚ 70-75 km/h, většinou kolem 60, do kopců jsem zpomaloval, z kopců jsem to nechával rekuperovat, kdekoliv to šlo, co nejmíň jsem brzdil, zrychloval jen když to bylo fakt potřeba, nikde jsem nic nepředjel... totální ekojízda. Jel jsem to přes dvě hodiny, tuším asi dvě a půl. To znamená průměrnou rychlost asi 30-40 km/h.

Reálnej dojezd i v tomhle režimu je opravdu 120-130 kilometrů, na těch 160 by člověk musel jet ještě víc "eko" - což je ale ve skutečném provozu nemožné.

Žádná skrytá rezerva tam není, když jsem ten krám jel vrátit, tak mi v garáži vyhodil pojistky a nedobil se, takže jsem do Prahy vyrážel s asi 80% baterie. Do Strašnic jsem dojížděl téměř na nule a už asi dva kilometry předtím to zapnulo "želví režim" (na palubní desce se rozsvítí želva a začne ti to ubírat výkon, protože ti zbejvá dojezd v řádu stovek metrů až kilometrů, tak aby ses měl čas někam odklidit).

Je to stejný jako se spotřebou, za udávanou spotřebu benzínu taky jezdit nejde.

ad 20 kWh - počítal jsem s účinností nabíjení 80%, baterka má skutečně 16 kWh.

Ad Tesla a velikost - ne, nikoliv špatně. Kdyby Tesla nebyla velká jak je, nemohla by mít baterky, které má. Nejde jen o to, že by se tam fyzicky nevešly (což by se do i-MIEV nevešly, ani kdyby to byl nativní elektromobil, což ostatně do jisté míry je - Mitsubishi i se už od základu vyvíjelo s myšlenkou na elektromobil), ale taky by byly nesmyslně těžké.

Udávaný dojezd Tesly je taky nesmysl, podle reálných testů je to 380.

Jinak mám slíbený test Tesly, tak uvidíme, co budu říkat potom :)
BOBASH --- 12:46:05 16.11.2012
???: A nedíval ses na to Mini TAKHLE NÁHODOU bez daně? http://mini-invelt.com/assets/MINI/CenyvozuMINI032012aktual.pdf

A výbavu na úrovni Fabie v plné palbě nemá ani náhodou, Mini One nemá kupříkladu v základní výbavě ani klimatizaci, kterou dostaneš už v low-cost Fabii za 225 tisíc. Fabia bez klimatizace stojí 200 tisíc, tedy téměř přesně polovičku toho, co Mini. Ekvivalentem Fabie v plné palbě (za půl mega) bude Mini za 800 tisíc.

Ad převrácení - nejde o náraz, ale třeba o "zakopnutí" přes svodidla na dálnici (znám člověka, kterej přesně takhle šel přes střechu s Lexusem RX400h, kdyby měl místo něj GS nebo LS, tak se mu to nestalo). Kromě toho SUV hůř brzdí, hůř zatáčí a reálně není o moc bezpečnější, protože ten rozdíl "na" vs. "pod" nemá moc význam, pokud to druhý není náklaďák.

Pokud bych měl volit něco s ohledem na spolehlivost, rozhodně to nebude moderní a šílenou technikou napěchované BMW. Poznat auto do posledního šroubku si mohl možná u 20 let staré E34, u novýho určitě ne. Kromě toho mám z aktuální generace pocit, že to s tou značkou jde kamsi do hajzlu (ale to je na delší povídání a patří to jinam).
??? --- 5:17:26 16.11.2012
BOBASH: Nevím odkud bereš čísla, já jsem normálně nagooglil ceníky 2012 a podle těch je základní verze Mini výbavou někde na Fábce v plné palbě s cenou okolo 330k...

Mno právě proto, že jsou vyšší, tak v X5 skončíš spíše NA druhém voze, než-li POD ním a s masivní deformační zónou vpředu i vzadu je to skoro jak tank...
Vyšší riziko převrácení NENÍ reálná hrozba, při tak intenzivním bočním nárazu by se převrátilo cokoliv, lehčí auto dokonce snáze...

BMW kvůli spolehlivosti vozu, dostupnosti náhradních dílů a v případě té X5 i zázemé cca 20 lety prověřeného servisu, praktičnosti uspořádání & absenci blbostí a "pochopitelnosti" kvalitní dokumentace - s trochou snahy je možné to které auto poznat do posledního šroubku bez nutnosti experimentování...
Což nelze čekat ani u Volva (které má z ného phledu i velmi nepříjemný, ultrakomfortní. přístup k osádce) a už vůbec ne u Hyundaie...

Jako kdybych měl volit spalovače a chtěl něco, co se nerozsype po pár kilometrech, lehce ojeté jedničkové BMW je jasná volba...
______________________________________________

Teoretický dojezd znamená většinou dojezd při rychlosti 90 km/h, nevím jak na tom jsou jmenované "jakože-prý-elektromobily", jsi první o kom slyším kdo měl odvahu do těch parodií sednout, ale je pravděpodobné, že to bude při nižší rychlosti, s ohledem na použitou technologii...

Nevím, co to znamená "hlemýždí tempo" - zkus to vyčíslit...

Nejdelší trasa, kterou tu a tam jedu, má okolo 100 km (a to jen proto, že nepocházím z Prahy), reálný dojezd nad 100 km je pro mne tudíž OK
Trasa Praha-Pardubice má cca 130 km (takže s těmi zbývajícími 10-15 to znamená cca 150 km dojezd a 10 km bude nejspíš skrytá rezerva) a ano, normální délka přesunu mezi Prahou a Pardubicemi je okolo 2 hodin, když je v Praze ucpáno, tak i víc....

Ale jak píšu, s golfovými vozíky nemám zkušenosti...
I tak ale pochybuji, že to žere skoro 20 kwh/120km, to je spíš pro menší dodávku... Pochybuji o tom už jen z toho důvodu, že i-MIEV s dojezdem 160 km je osazen 16 kwh Li-Ion baterií, ale třeba jsi měl nějaké přídatné baterie... :D

Jinak co se ceny týče, ta klesá a klesat bude, největší položkou je na tom totiž V&V, samotná výroba zas tak náročná není. Mírný problém může být s cenou lithia, ale testují se i jiné typy baterií...

"(...)protože je to auto dost velké na to, aby pojalo velké baterky(...)"
Špatně... Rozdíl je v tom, že Tesla byla vyvíjena jako elektromobil, nikoliv jako přestavba spalovače. A vlastně v tuto chvíli je to jediný nativní elektromobil. Vše ostatní jsou jen soukromé/tovární přestavby.
Krom toho, cílem bylo vytvořit auto, které po 50 letech posune technologický pokrok zas o kus dál, čili dost hi-tech.

Jinak Tesla má udávaný dojezd 480km, podle EPA prý jen 426km, ale i tak, do Drážďan je to 160 km, takže dojezd s celkem solidní rezervou...

Jinak pro fajnšmekry, kterým jde jen o výkon a machring s ním, je spíš Concept One (Rimac)

Jo, to mi tak nějak došlo z Tvé argumentace... Je, řekněme že specifická...