Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Elektromobily
DANCHEZ
novinky, zkusenosti, zajimavosti
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
BOBASH --- 14:55:16 20.8.2019
COMODOR_FALKON: Jo, tak jsem si to pamatoval správně. Modely 60 a 70 měly 75 kWh baterii se softwarovým omezením, který se dalo odblokovat za 3 000 dolarů. Musk jim to dočasně odblokoval zadarmo.

http://www.theverge.com/...6283330/tesla-hurricane-irma-update-florida-extend-range-model-s-x-60-60d
BOBASH --- 13:57:59 20.8.2019
COMODOR_FALKON: To, co odemkli za hurikánu, byl pokud vím rozdíl mezi modelem 60 a 75. Šedesátka měla stejný baterky jako 75, jen softwarově omezený. Nebo takovýho něco tam bylo, zkusím najít.
COMODOR_FALKON --- 20:29:36 19.8.2019
JANOS: 0% na palubce Tesly je tuším 10% reálně.
Tenkrát za hurikánu to Teslám krátkodobě odemkli, aby mohli majitelé ujet...
BOBASH --- 20:03:44 19.8.2019
JANOS: Já to chápu, já mluvil čistě o vlivu na baterku, tý právě tohle rychlý vybíjení a nabíjení dělá nejmíň dobře. Není to o to, že bys jí tím zničil, ale když tohle budeš dělat často, tak ti může rychleji klesat kapacita baterky. Stejně jako u telefonu nebo počítače, když ho budeš pokaždý vybíjet do chvíle než se ti vypne nebo těsně předtím, bude se ti snižovat kapacita výrazně ryhcleji než když se budeš držet mezi 20 a 80 procenty.
BOBASH --- 20:00:30 19.8.2019
DAN_F: Naopak, u ICE je to občas potřeba, mnohem horší je motor dlouhodobě podtáčet a nejhorší je ho dlouhodobě podtáčet a nikdy mu nedat prostor se "nadechnout". Nemluvě o tom, že u dieselů jsou třeba dlouhý rychlý jízdy potřeba kvůli DPF.
JANOS --- 19:17:57 19.8.2019
Jezdim takhle protoze mam supercharging zadarmo, a proto me nejake kW nestvou. Taky rychlost dobijeni je na spodnich 50% nejvyssi (700km/h a pod) a proto vim ze cokoliv spalim se tam vrati extremne rychle...
Az mi skonci free supercharging, tak myslim ze zustanu na tech 150km/h :)
DAN_F --- 18:55:46 19.8.2019
BOBASH: Není, ale ideální není ani hnát ICE do vysokých otáček a s různou frekvencí to občas dělá každý :)
SEJDA --- 17:26:00 19.8.2019
BOBASH: omlouvam se, to, ze psal o dobijeni na superchargeru jsem prehlednul. Mas pravdu, z pohledu na zivotnost baterie to neni idealni. A pro mne i prilis riskantni v ten moment, ze appka pise, ze bude otevreno, neznamena, ze nebudu prvni, kdo bude hlasit problem.
BOBASH --- 17:22:13 19.8.2019
SEJDA: Ale upřesnil - dobíjí na Superchargeru, tedy asi nejintenzivněji, jak je to v tuhle chvíli možný (na 80 % to trvá tuším půl hodiny?).

A ten rychlej dojezd má tu logiku, že když už ví, že má blízko Supercharger a tudíž mu nehrozí, že mu dojde šťáva, tak jede rychle, protože si může dovolit tu energii spálit na rychlou jízdu a nemusí jí šetřit.

Já jen konstatoval, že pro baterku to není zrovna ideální řešení :)
SEJDA --- 17:18:26 19.8.2019
BOBASH: neprospiva ji pri nizsim nabiti intenzivne nabijet, zjevne. Ale jinak, kdyz pujdeme do extremu, muzeme si rict, ze nabijeni neprospiva, ale pak vlastne neprospiva ani vybijeni :D

Jenze JANOS spekuluje trosku jinak, on baterii rychle dovybiji ale pak uz neupresnil, jak ji nabiji. Nicmene i ta logika rychleho dojezdu je naruby, cim rychleji jede, tim mensi ma dojezd, ja vetsinou zpomalim na 100 km/h a do kopce na 80 km/h. Abych snizil sanci na volani pomoci.