Tento web používá soubory cookie. Dalším používáním webu s tímto souhlasíte.
jméno
heslo
přihlásit
zaregistrujte se
zapomněli jste heslo?
Elektromobily
DANCHEZ
novinky, zkusenosti, zajimavosti
Máte k tomu co říct? Vložte se do diskuze.
BOBASH --- 23:36:19 18.2.2020
GESTO: To je furt spoustě lidí jedno. U elektřiny to bude třeba 0-3 Kč/kWh doma a 5-15 Kč/kWh na dálnici, takže na dálnici bude dobíjet fakt jen ten kdo musí.
KEB --- 22:45:28 18.2.2020
znáte ten starý vtip o hodinkách s televizí a kde čím možným, které mají baterky v kufrech?

Trápí vás nízký dojezd elektromobilu? Zapřáhněte vozíček s dodatečnou baterií - Novinky.cz
https://www.novinky.cz/...y.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
??? --- 21:48:41 18.2.2020
Na dálnici jsem netankoval snad deset let :))
A to ještě kecám, jelikož si to spíš nepamatuji, jak je to dávno...
GESTO --- 21:41:08 18.2.2020
BOBASH: Jestli stoji 30 anebo 31 treba neresi, ale resi jestli stoji 36 anebo 31 to uz vetsina lidi resi. A az takovy muze byt rozdil oproti levna pumpa vs benzinka..
BOBASH --- 17:14:14 18.2.2020
DZODZO: S normálníma autama je to velký procento, protože velká část lidí vůbec neřeší cenu paliva, je jim jedno jestli stojí 30 nebo 31 korun a natankujou když se jim to hodí. A natankujou na celej dojezd.

S EV budeš na dálnici nejspíš dobíjet jen když ti tam dojde šťáva a budeš potřebovat dojet do cíle (takže nebudeš tankovat do plna, ale "tak aby to stačilo") kde dobiješ pořádně a levně.
DZODZO --- 16:37:11 18.2.2020
BOBASH: no ale ake je percento tychto ludi, ktori tankuju na dialnici? predpokladam, ze vacsina ludi si natankuje na svojej levnej cerpacke na zaciatku cesty, mne to trebars postaci aj na spiatocnu cestu, takze na dialnici netankujem skoro nikdy, asi iba keby som mal uz malo v nadrzi po ceste, ale taku dlhu trasu robim mozno 1-2x za rok max, takze pre mna je to nezaujimave, ale ini ludia napr. hlavne firemne auta budu mat ine navyky a tieto navyky si so sebou prenesu aj do EV
BOBASH --- 16:10:10 18.2.2020
DZODZO: Nedalo, protože s elektromobilama to bude fungovat úplně jinak – benzínový auto se většinou tankuje jednou za čas ze skoro prázdný do plný a člověk neřeší kde. Elektrický se bude dobíjet příležitostně (obchoďáky) nebo doma a občas na cestách, když to jinak nepůjde. Úplně jiná struktura nabíjení.

Teď spousta lidí tankuje na dálnici prostě proto, že jim zrovna tam klesne benzín pod nějakou úroveň, tak dolejou plnou a neřeší. Protože koruna na litru jim je jedno.
DZODZO --- 13:21:02 18.2.2020
BOBASH: to by sa dalo celkom dobre spocitat podla toho kolko ludi momentalne tankuje na dialnicnych cerpackach, ja sa priznam, ze mam skreslene predstavy, lebo nepotrebujem jazdit tak daleko iba cca 350km tam+zpatky, takze ja by som bol s elektrom vklidku aj bez dobijania po ceste

ked som siel dlhsiu trasu, tak som rozhodne nestal iba par minut aj na tej benzinke, minimalne 15 minut som tam zabil a za to by som dobil tych par km na zvysok cesty, cestou naspat na odpocivadle sme davali obed a tam sme stali minimalne hodinu
BOBASH --- 13:04:41 18.2.2020
DZODZO: Drahý bude rychlonabíjení na dálnici, což je normální a očekávatelný, protože se tam musí dotáhnout šílenej proud/napětí a rychlodobíječky jsou drahá technologie. Ale většina lidí po většinu času bude nabíjet v pomalejch nabíječkách doma, v práci nebo na ulici, a většina lidí jezdí dost málo na to, aby jim to bohatě stačilo (vybijou to za den z plnýho třeba o čtvrtinu, možná míň).

Rychlonabíjení je řešení pro situace, kdy potřebuješ rychle doplnit šťávu na cestách.

COMODOR_FALKON:
Kolik je tý elektriky potřeba jsem onehdy počítal a vyšlo mi to tak nějak podobně: https://finmag.penize.cz/ekonomika/410797-elektromobily-jsou-budoucnost-a-nekdo-se-ji-i-dockame
COMODOR_FALKON --- 12:39:40 18.2.2020
JIMIQ: Což vychází na nějakých 33-44 tisíc km na EV. Průměrně 90-130 km za den. Včetně elektrobusů.
To není zase tolik...

A odpovídá to cca 500-667 milionům litrů benzínu nespálených v ICEV

(EV 20-15 kWh/100km X ICEV 5L/100km)